zyx doet vaag.
dat is de conclusie.
de 65mg zijn erg goede servo's. stel, ze waren op leeftijd of waren al ernstig mishandeld, had daar het probleem kunnen zitten
maar dan zouden ze het ook zonder de zyx wat moeten rammelen
dus de zyx is het probleem
wat te doen?
geen idee.
ik ken de zyx niet, dus ik ga nu even normale gyro praat doen
iedere stabilisatie is in de basis gewoon 3 gyro's op elkaar geplakt
dus alles om een staart in te stellen, geld ook voor de andere assen op de heli
wat je wel eens ziet, is dat een gyro te gevoelig staat. in de staart praat je dan over te hoge gain.
dan gaat hij overcorrigeren, en gaat de staart snel heen en weer slaan.
daar is bij jou de beweging niet groot genoeg voor
kan wel zijn dat de gyro dan ieder miniscuul bijna niet aanwezig trillinkje meteen wil corrigeren
en bij jou zitten er snelle servo's op, dus die kunnen de aansturingen van de gyro (zyx) bijhouden.
Dus zie je de servo's rammelen.
dat het met de goedkope langzame servo's goed gaat, is eerder omdat die dingen te langzaam zijn om dat hele snelle gecorrigeer bij te houden. Dus zie je ook niks bewegen, voor de arm bewogen is, heeft de servo het volgende commando al te pakken.
Dus hoe kun je dit oplossen?
- gain verlagen, al zou het me een beetje verbazen als dit werkt
en met gain bedoel ik niet de staartgain die je op de zender insteld, je moet echt de gain van de swash hebben
- in de software gaan zoeken naar iets van delay of iets dergelijks voor de swash
- kijk eens heeeeeeeel erg goed naar de swash, gaan alle servo's gewoon een kant op met trillen, of gaat de swash echt voorover/achterover of links/rechts
dat zou kunnen wijzen op welke gyro er aan het rommelen is, weet je ook waar je moet sleutelen
- haal als laatste redmiddel de zyx eens helemaal van de heli af. gewoon helemaal los, en leg hem zo ver mogelijk weg van de heli, wel met de draden aangesloten..
nog eens de stroom erop, kijk eens of alles nog rammelt. Kan zijn dat de zyx zich laat beinvloeden door een kabel/motor/regelaar/snaar (weet ik veel wat er verder in de buurt zit), dat kan ook wel eens dit gedrag geven.
De ontvanger in zijn eentje is vaak wat beter geisoleert hiervoor