Het Jeti Duplex DC-16 / DS-16 zender Topic

Flight Master? Dat ken ik niet.

Maar plaatjes als onderstaand zijn met wat creativiteit mogelijk.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar haal jij dat prijsverschil vandaan?

En omrekenen vanuit de dollar, waarom? Het product komt niet uit de USA.


Maar wie weet als je een prijs opvraagt met de eventuele extra`s wat je dan nog misschien kan besparen ;-)
Maar weggeven doe ik ook niet :nooo:
 
Vergeet ook de BTW niet...

Plaatje komt uit Google Earth. Is gemaakt uit de data van een Futaba T-14 SG, maar met Jeti kan exact hetzelfde. Data komt voor zo'n plaatje dan uit de GPS module. In de downloadbare Jeti handleidingen vindt je informatie. Kan die hier moeilijk gaan overtypen.
 
Een andere optie om voordelig een DC of DS te scoren is te kijken voor een tweedehands.
Klinkt niet attractief misschien maar zenders en auto's hebben één ding gemeen :)
Namenlijk dat je 20% van je geld kwijt bent bij het afsluiten van de aankoop ......

Verleden week kwamen op rc-network 2 leuke aanbiedingen voorbij; bij een betrof het een één jaar oude zender met 5 ontvangers voor 950 Euri. Met zulk kwaliteitsspul als Jeti is, kan er met z'on zender nooit veel mis zijn......

En mocht je wijfelen, wij hebben in Nederland iemand die echt alles van zenders weet en voor heel weinig geld spullen nakijkt :)
 
Een andere optie om voordelig een DC of DS te scoren is te kijken voor een tweedehands.
Klinkt niet attractief misschien maar zenders en auto's hebben één ding gemeen :)
Namenlijk dat je 20% van je geld kwijt bent bij het afsluiten van de aankoop ......

Verleden week kwamen op rc-network 2 leuke aanbiedingen voorbij; bij een betrof het een één jaar oude zender met 5 ontvangers voor 950 Euri. Met zulk kwaliteitsspul als Jeti is, kan er met z'on zender nooit veel mis zijn......

En mocht je wijfelen, wij hebben in Nederland iemand die echt alles van zenders weet en voor heel weinig geld spullen nakijkt :)

Is zeker ook een goede optie maar koop zelf nooit graag 2e hands (modelbouw) spullen. Er is nog een beurs de 28ste, wellicht komt Jeti nog met een nieuw model en komt dit model wat in prijs te dalen. Anders is het gewoon even doorsparen voor deze prachtige zender. Ik beken ik koop hem eigenlijk puur voor de "heb" ik heb momenteel een zender die wel voldoet voor wat ik wil, maar hou van mooie spulletjes en dan heb je het ook top voor elkaar, en hoef je denk ik nooit meer na te denken over een andere zender.

Ontopic weer: wat zijn de garantie bepalingen bij deze zender of bij Jeti eigenlijk? Ik kon daar niks over terugvinden of ik heb wederom niet goed gezocht of niet op de juiste plek. Is een garantie van 2 jaar redelijk?
 
Jeti geeft geen garantie, maar de winkel waar je deze koopt. Zo zit het consumentenrecht in elkaar.
 
Jeti geeft wel garantie, dat moeten ze wel. De koper hoeft daar echter niet achteraan te gaan. De koper heeft een koopovereenkomst met de winkelier en de winkelier moet de garantie geheel afhandelen. De winkelier kan dat dan weer met Jeti (of de importeur) regelen maar daar heeft de koper dus geen "boodschap" aan.
Als Jeti, of de importeur van die apparatuur, geen garantie geeft zullen er maar weinig winkeliers zijn die Jeti apparatuur willen verkopen. Als er dan iets mis is zitten zij met de gebakken peren. (Of zenders. ;););))
 
Dat is (flink) wat uitgebreider als mijn reactie, maar het komt op hetzelfde neer. Voor garantie moet je als koper bij de verkoper zijn. Zijn naam staat op de factuur.

Vanzelfsprekend zijn er afspraken tussen de fabrikant (of de vertegenwoordiger daarvan) en de verkoper. Maar als klant heb je daar niets mee van doen. De verkoper kan zich ook niet op die afspraken beroepen.

Weet ook wel dat de praktijk en de theorie niet altijd overeenkomen. Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen...
 
Bedankt voor de reacties.
Garantie lijkt me wel n belangrijk punt bij een niet geri ge aanschafwaarde van 1400 euro.
Dus een betrouwbare shop kiezen is belangrijk liefst een wat groter concern zoals bijvoorbeeld conrad. Ik neem het
Mee ter overweging zal pas over een maand een zender aanschaffen.
 
Voor dit soort producten kan je beter naar een specialist gaan. Die kan je persoonlijk advies en service geven. Dat daar misschien een iets hogere prijs moet worden gerekend moet je maar voor lief nemen.
Zie post #220 een stukje terug in dit draadje voor een goede leverancier.

Garantiebepalingen zijn wettelijk vastgelegd. Ik vraag me af of je ze dan nog moet vermelden.
 
Garantiebepalingen zijn wettelijk vastgelegd. Ik vraag me af of je ze dan nog moet vermelden.

Helaas zijn die bepalingen zelden goed bekent, zelfs niet bij de winkeliers. Ook zijn er heel veel misverstanden en worden veel mensen bij een winkel met een smoesje weggestuurd. De meest voorkomende smoes is dat je een speciaal telefoonnummer moet bellen en dat je alleen dan garantie kan claimen.
Het klopt dat heel veel bedrijven op die manier werken maar als je die rompslomp niet wilt moet de winkelier die garantie claim afhandelen. Desnoods belt hij dat nummer maar hij moet jouw garantieclaim in behandeling nemen. Zo is dat inderdaad wettelijk vastgelegd.
 
De update 3.02 die Jeti zenders geschikt maakt voor ETSI versie 1.8.1 is inmiddels een maand beschikbaar. Op het Jeti-forum is weinig discussie over deze update geweest en op dit moment wordt er niets meer over gemeld.

Ook is gebleken dat zenders die sinds half 2014 zijn geproduceerd zijn voorzien van een voorloper van versie 3.02, namelijk 3.01. Deze versie voldeed aan de in ETSI 1.8.1 gestelde eisen. Er is dus al een half jaar ervaring met de nieuwe techniek. Klachten zijn er niet geweest. Op fora is hier niets over te lezen. Bijzonder is wel dat de eigenaren niet wisten dat ze aangepaste software gebruikten...

Toch heb ik de update naar 3.02 nog niet doorgevoerd. Belangrijkste argument om dit nog niet te doen is, dat het na de update niet mogelijk is terug te gaan naar de vorige versie.

Zijn er andere gebruikers van Jeti zenders die de stap wel hebben gewaagd en wat is de ervaring? Zijn die positief, zijn er tijdens het vliegen geen verschillen merkbaar, dan kunnen die mij misschien over de streep trekken om de update ook uit te voeren.

Op m'n vraag naar ervaringen van anderen met de zendersoftware v3.02 heb ik geen reactie ontvangen. Vorige week de stoute schoenen aangetrokken en de zendersoftware v3.00 vervangen door v3.02. Was toch een hele stap omdat het proces onomkeerbaar is.

De update zelf gaat zoals altijd probleemloos en het hele proces is in een paar minuten achter de rug. Op het eerste gezicht werkt alles goed. Alleen nog thuis kunnen testen, het is voor mij geen vliegweer. In de thuisomgeving, waar volgens de laptop in de omgeving10tallen WiFi zenders actief zijn, werkt alles probleemloos. Signaalsterkte van het hoofd- en retourkanaal maximaal, ontvangen pakketten 100%. Ook in de reikwijdte testmode werkt alles zoals het hoort.

De echte test zal tijdens het vliegen plaatsvinden, maar het is eerst wachten op wat droger en warmer weer.
 
Hoi,

Zelfde hier met mijn DS14, update gedaan tot nu toe absoluut geen problemen,
en alles werkt perfect.

Groet,

Richard
 
Deze week werkte opeens de Jeti Flight Monitor niet meer. Niet op de desktop computer met Windows 8.1 maar ook niet op de laptop met Windows 7. Programma blijft hangen op het openingsscherm en de rode voortgangsbalk die in het openingsscherm moet verschijnen, komt niet. Raar...

Na wat gepuzzel en nadenken realiseer ik me dat op beide computers een automatische update van JAVA is uitgevoerd. Dat is nu versie 8.31.

Om een lang verhaal kort te maken, JAVA v8.31 verwijderd en een "oude" versie 7 geinstalleerd. De JETI Flight Monitor werk weer als vanouds.

In Neurenberg is door Jeti een nieuwe (gratis) Flight Monitor geïntroduceerd. Benieuwd wanneer deze beschikbaar komt.
 
Vorige week heb ik een MVARIO2 (vario-en hoogte-en temperatuursensor) gekocht. Installeren ging probleemloos.

Omdat de MVARIO2 kan werken via de snelle EX bus moet deze eerst in de ontvanger via de Device Manager in de zender worden ingeschakeld.

Daarna wordt de MVARIO2 na het opnieuw detecteren van de sensor direct herkend en is deze zichtbaar in de Device Manager en het variomenu van de zender. Daar kunnen een aantal instellingen zoals de gevoeligheid en de functie van de twee extra poorten worden ingesteld.

De belangrijkste vaststelling is dat de variosensor veel gevoeliger is dan zijn voorganger. Ingesteld in de derde van de vijf gevoeligheidsinstellingen is de stijg- of daaltoon al na enkele centimeters omhoog- of omlaag bewegen van de sensor te horen.

Voor F5J vliegers is de MVARIO2 bruikbaar als motorswitch. De twee extra poorten op de sensor kunnen hiervoor worden ingesteld.

De poorten kunnen ook worden gebruikt als expander. Er kunnen dan nog twee extra sensoren worden aangesloten. Ook dit werkt zoals het hoort.

Een andere optie van de extrapoorten is dat hier een schakelaar op is aan te sluiten. Zo kan worden gedetecteerd of b.v. wielen zijn ingetrokken of een inklapbare motor op een piloon is uitgeklapt en gelockt.

Dit is eigenlijk een standaard Jeti-optie die ook mogelijk is met elke servo-aansluiting van een EX ontvanger.

De sensor is klein, 35 x 16 x 7 mm en weegt slecht 5 gram en is bruikbaar op alle EX ontvangers. Zorg er voor dat zender, ontvanger en sensor voorzien zijn van de laatste softwareversies.

Nu is het wachten op wat minder koud en droog weer om alles in de lucht te testen


Zie voor meer (technische) informatie: MVario2 EX: JETI model s. r. o.
 
Las ergens dat de nieuwe rex ontvangers veel programmeer voordelen had. Maar wat kan je programmeren in je ontvanger ipv in je zender?
 
Back
Top