1e RC tank kopen.. Torro King Tiger Metal Edition..

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Inflatable, 6 jun 2012.

  1. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Hallo allemaal, mijn naam is Menno en ik ben een rookie op het gebied van RC tanks.. Ik heb wel al heel lang interesse in vooral WWII tanks en heb o.a. een Forces of Valor 1/16 Tiger I model staan.. Maar nu wil ik toch ook een RC tank gaan kopen en wel een 1/16 King Tiger om precies te zijn.. Mijn budget is aardig hoog, zo rond de 600-700 euro wil ik er wel aan uitgeven.. Nu weet ik door research dat er infeite 2 kampen zijn in RC tankland, de zelfbouw (tamiya) en ready to run tanks (heng long).. Nou zie ik mezelf eerlijk gezegd op dit moment niet echt urenlang een tank in elkaar knuttselen dus wil liever voor een ready to run tank gaan.. Nu had ik al een tijdje deze tank op het oog: Gnstig und gut :panzer Shop (airsoft omdat ik toch geen battles ga spelen en het wel leuk vind echt te kunnen schieten met iets).. Gekozen omdat de paintjob me bevalt, er veel metaal in- en opzit en de houten kist waarin ie komt me een mooie display unit lijkt..

    Ik heb met Dominique van www.rctank.de er al heel wat over gemaild (enorm behulpzaam die gast) en ben tot deze samenstelling gekomen, die Torro tank dus, maar dan met upgraded 4:1 steel gearbox i.pv. de standaard 3:1 metalen, dat zou volgens Dominique het rijden en de duurzaamheid flink verbeteren.... Een Visaton M speaker ipv de standaard HL speelgoedspeaker voor veel beter geluid, en een HL proportionele smokemodule (stiller en iets realistischer).. Dan stop ik er dus ook nog een Beier USM-HL Soundmodule in voor veel beter en modificeerbaar geluid.. Daarmee ben ik dan zo rond de 700 euro klaar.. 2e optie is de RX-18 eruit gooien, geen Beier upgrade en voor een compleet Elmod systeem gaan.. Maar dan moet ik er ook een andere controller bij kopen en kom ik zo rond de 900 euro uit.. Nu weet ik uiteraard dat Elmod beter is dan de RX-18+Beier, maar het kost me wel weer 200 euro meer, en dat eigenlijk alleen maar voor iets realistischer bewegen van de tank.. Duurzaamheid zal waarschijnlijk ook beter zijn, maar je hebt een nieuwe RX-18 al voor 25 euro dus dat rechtvaardigt het verschil van dik 200 euro ook niet.. Toch twijfel ik nog, vandaar dit topic..

    Chassis en loopwerk (met upgraded gearbox etc) schijnt beter te zijn dan van Tamiya, veel metaal etc.. Alleen wat erin zit is duidelijk minder.. Maar daar is dus wat aan te doen via de upgrades.. En met een compleet Elmod systeem heb je helemaal de ultieme RTR RC tank.. Maargoed, wel ff +/-900 eurotjes aftikken dan..

    Volgens Dominique is de RX-18+Beier optie prima voor mij als beginner, het bewegen van de Torro tank is dan ook al goed (dus niet onrealistisch snel etc).. Elmod kan altijd later nog.. Nou is mijn vraag aan jullie hier wat is jullie mening hierover? Moet ik als beginner voor de goedkopere RX-18+beier optie gaan of toch maar meteen voor de duurdere Elmod optie? Ik weet dat Bram de Guijter al ervaring heeft met deze tank, toevallig nog meer mensen op dit forum? Alvast bedankt!

    Hier nog wat mooie plaatjes van de Torro KoTi tank: TankZone - Heng Long RC BB Model Tanks :cool:
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2012
  2. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Wij hebben ze allebij gehad
    De tamia en de chinees
    De tamia was natuurlijk een heel stuk duurder
    Dan de chinees
    Maar de chinees is beter
     
  3. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Hmmzz, niet te gelijk allemaal.. j.weel iig bedankt voor de reply (al was ie wat kort en vaag).. :|

    Anyway, ik heb al een beslissing genomen, en dat is dat ik voor het HL optie ga met upgrades.. Een Elmod system met betere 2.4Ghz meer kanalen controller ga ik waarschijnlijk bestellen als ik voor mijn 2e RC tank ga, want ik was sowieso al van plan om naast de King Tiger een Tiger I RC tank te gaan kopen in de toekomst..

    Wat ik nu besteld heb is dit:

    * Torro King Tiger Professional Metal Edition (Gnstig und gut :panzer Shop)
    * Upgraded steel 4:1 gearbox (Gnstig und gut :panzer Shop)
    * HL proportional smokemodule (Proportionales Rauchmodul NEUE VERSION (fr die RX-18) Gnstig und gut : Panzer Shop)
    * Visaton M speaker (Gnstig und gut :panzer Shop)
    * Beier USM-HL Soundmodule (USM-HL)

    Kost een hoop, maar dan heb je ook wat..:tank:
     
  4. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    [​IMG] Hoi Inflatable,

    Kan het niet laten te reageren LOL zie inderdaad mijn post http://www.modelbouwforum.nl/forums/tanks-rupsvoertuigen/150723-matorro-profi-edition-k%F6nigstiger.html
    Gezien de prima detaillering waarvan grotendeels in metaal vind ik de prijs/kwaliteitverhouding van deze RC Köti nog steeds onovertroffen, ik koop bijna alles bij Dominique Slembrouck gezien haar prima advies en service, dus ook dat is een aanrader. Voor nog meer perfectie qua beweging is er voor de RX-18 nog de Think Tank module die ook het hinderlijke "huppelen" van de Köti tegengaat bij afvuren van de bullets, dit laatste is best leuk maar scoort weer niet hoog bij modelbouwers. Daarentegen blijkt een realistische recoil van de loop met of zonder rook ook geen sinecure dus bij IR Battle Unit + recoil wordt dat weer een dure upgrade, als ik onze oosterburen mag geloven gaat de Tamiya recoil unit dan ook richting ronde archief. Enfin, bullets en geen recoil, altijd beter dan zo'n lelijke IR module op de koepel dat is toch een noodkijk vind ik, maar ok. Ik trof 1,5 mnd geleden iemand bij aankoop van mijn Stug III die deze tank ook heeft en er prima content mee is.Waarschijnlijk zul je de tank meer stilstaand bekijken en dan is de detaillering t.o.v. Tamiya gewoon mooier zoals het Rc Panzerkettenforum ook beaamt; meest in het oog springend bij de Köti is wel de puntige voorkant met hellend front en onder panzer hier heeft Tamiya geen perfecte aansluiting daar word je toch niet blij van. En waar Matorro een bijna perfect gedetailleerde onderkant in metaal levert is dit bij de Tamiya een waar schroevenfestijn zonder maar 1 serviceluik (voor dat geld; slechte zaak) Van de Matorro Köti is de buiging van de uitlaatpijpen helaas incorrect, dus hier hoop ik nog eens iets op te vinden, verder wel alles in metaal zoals dat hoort om ook een solide rijdend model neer te zetten, incl. hebepilze op de afdekkappen.
    Maar je zult nog wel aanpassingen moeten doen hetgeen ook voor de Tamiya kopers geldt, zie de bouwberichten op dit forum c.q. mijn post bij de Matorro Profi Edition, beide tanks zijn niet 100% perfect...maar hoeft bij deze dus niet veel te kosten, zimmerit aanbrengen kan nog wel lastig zijn als je niet handig bent maar ok, het voor Tamiya gedachte zimmerit setje van Atak Polen past ook wonderwel op de Matorro wat dan tevens de goede maatvoering onderstreept, lastig is alleen aanbrengen op de turret aangezien de metalen reserve tracks middels metalen houders muurvast op de metalen turret zitten dus da's een uurtje of 2 kippen en plakken LOL.
    De rijsnelheid is verder standaard al goed en de kracht ook, de Tamiya kopers moeten dan weer investeren in een extra vertraging om een realistische rijsnelheid te bereiken. Voordeel daarbij is dan weer een grotere keuze aan motoren om nog meer power te krijgen, al zie ik dat nog niet als vereiste. Enfin zie mijn post!
    Groeten,

    Bram
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  5. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Hi Bram,

    wat ik grappig vind is dat we kennelijk bijna dezelfde smaak qua tanks hebben.. Ik heb dus die Torro metal Koti bestelt en ga later ook nog een Tiger I kopen.. Dat zal waarschijnlijk ook de Taigen metal worden, tenzij er nog een betere uitkomt in de tussentijd.. je zegt dat het niet teveel hoeft te kosten, maar ik vind 700 euro best veel, had ik voor Elmod gegaan met een betere controller dan was ik meer dan 900 euro kwijtgeweest..

    Wist je trouwens dat ik een Forces of Valor 1/16 Tiger I heb staan die gebaseerd is op de s.Pz.Abt 505 #312 Tiger die jij wilt nabouwen.. Is geen RC maar zeer gedetailieerd, en maar 700 van gemaakt, zie: FORCE OF VALOR 85104 GERMAN TIGER I 1/16 | eBay
     
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Inflatable, ja die ridders + Zimmerit doen het om een fraaie Köti of späte Tiger I neer te zetten! Het model van Forces of Valor ken ik en heb het al een paar keer op Ebay.de bekeken, enfin wat RCTank.de niet heeft haal ik dan hier als eerste weg :) Zal een mooi zwaar model zijn, geheel metaal en mèt de boomstammen LOL. Je hoeft aan de Matorro geen 700 euri te spenderen ik was voor ca 570 euri klaar maar jij koopt 'm meteen inclusief een paar leuke upgrades hè :) Ter relativering even op RCpanzerketten forum neuzen, hier besteedt men achteloos 1100-1300 euri voor een Köti maar is dan ook giga full option LOL. Enfin rijden doe ik er niet veel mee, dan haal ik m'n Tamiya 4WD buggy's wel even te voorschijn das toch meer fun, tevens wacht ik rustig af in die zin dat de elektronika nog steeds in een sneltreinvaart doorontwikkelt en de betaalbaarheid van e.e.a. hopelijk ook eens ten goede keert, zal mij niet verbazen als je binnenkort je Köti met je mobieltje kunt besturen de techniek is er al....groeten en plaats ff een foto als die mooie profi Edition binnenkomt! Zo te lezen wordt jouw Köti ook deel van de 505! De 507 vond mijn 505 Köti ook erg cool en enkelen kochten 'm dan ook, waren alleen een beetje verbouwereerd dat er geen 507 logo op zat maar ok, er is op WOT ook een s.Pz.Abt. 505 LOL.

    Bram

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Ik was ook voor 570 euro klaar met alle upgrades die ik besteld heb, alleen komt de Beier soundmodule erbij en dan wordt het dus 700 euro.. En voor rond de 900 euro had ik hem dus gehad met volledig Elmod systeem en 2.4Ghz controller.. Dat is nog steeds goedkoper dan 1100-1300 euro en volgens Dominique met het beste chassis en loopwerk wat er op de hele markt incl Tamiya te krijgen is en met bijna alle metalen upgrades die je bij een Tamiya er ook nog bij moet kopen of zelfs gewoon niet kan krijgen.. Een Elmod systeem met 2.4Ghz controller ga ik waarschijnlijk tegelijk met de Tiger I aanschaffen, dan gaat de Elmod in de Koti en de Beier module verhuist dan naar de Tiger I..

    Ik weet trouwens nog niet of ik mijn RC tanks ga aanpassen qua paintjob etc zoals jij gedaan hebt, eerst maar eens zien hoe ze 'out of the box' bevallen.. Ik heb toevallig wel een 2e boomstam over van mijn Forces of Valor model, die kan ik later mooi op mijn RC Tiger I gaan gebruiken.. Vraagje trouwens over de antenne, jij hebt die vervangen lees ik omdat de standaard antenne niks is (heb filmpjes bekeken en is idd niks zo'n lang zwiepend ding).. Nu heeft Dominique er ook een te koop in haar shop (dacht de hele tijd dat het een hij was, een vrouw verwacht je niet zo snel bij een rc-tank shop, LOL), deze dus: Gnstig und gut :panzer Shop Is dat dezelfde? Zo te zien wel, dus die antenne er ook maar even bij besteld..
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2012
  8. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Tank wordt nu gebouwd en getest, ik kan niet wachten tot ik hem krijg.. :p
     
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Inflatable,

    Ja hoor, die antenne is de 1:16 Wehrmacht antenne zoals ik die er ook op gemonteerd heb. Grappig dat jouw Köti ook uit de BRD komt :p
    Ja een dame in de RCtank wereld is weer eens quite something different en i.g.g. veel deskundiger dan een aantal gents out there
     
  10. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Ik ga ook proberen wat geluiden van deze video op mijn soundmodule te krijgen..

    [URL=" 2009 - YouTube[/URL] :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Even terzijde, Bram weet je zeker dat Dominique van rctank.de een vrouw is? Op andere forums wordt namelijk overal over 'hem' gesproken, niet zij..?

    :confused:
     
  12. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Tsja van treinmachinisten en piloten denkt men ook aan een kerel hè maar dat maakt haar nog niet een LOL
     
  13. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Ik heb het zelf maar even gevraagd aangezien ik graag weet met wie ik communiceer, en...

    Helaas Bram.. ;)

    P.s. ik ben toevallig treinmachinist bij NSR en wij hebben idd een aantal vrouwelijke collega's, maar die zijn ook nog steeds zwaar in de minderheid..
     
    Luciano vindt dit leuk.
  14. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    LOL dat je dat gevraagd hebt wel erg grappig :)
    Nadert de levering van jouw Köti al?
    Groeten,

    Bram
     
  15. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Mja, zoals ik al zei ik wil gewoon weten met wie ik communiceer.. Niet dat het voor de rest uitmaakt ofzo.. Trouwens nog steeds geen antwoord op de vraag hoe jij erbij kwam dat het een vrouw zou zijn? ;)

    De tank is gebouwd en getest met alle upgrades en wordt maandag verstuurd naar mij.. Alleen de Beier geluidsmodule moet ik er zelf nog even inzetten, daarvoor had Dominique helaas geen tijd meer, hij staat deze week op een of andere beurs.. Dinsdag of woensdag heb ik hem dus waarschijnlijk binnen, kan niet wachten..
     
  16. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Mooi zo, dus nog een paar nachtjes slapen...stja de naam Dominique doet mij toch eerder aan een dame denken zo doende, groeten,

    Bram
     
  17. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Ik heb hem vandaag binnen gekregen.. Gaaf ding man.. Detail en paintjob etc vind ik echt mooi (mooier dan op de foto's) en hij is behoorlijk zwaar..

    Helaas heb ik hem nog niet echt goed kunnen uitproberen nog want volgens mij is de batterijlader/adapter defect (wordt alleen maar heel heet en zoemt enorm).. En de standaard 2000mah accu was na slechts een paar minuten rijden en 2 BB's afschieten alweer leeg.. Ik moet morgen dus even opstap om een nieuwe lader te gaan halen (terugsturen etc is me teveel gedoe).. Ik ga dan sowieso denk ik voor een veel betere snellader die ook aangeeft hoe vol de accu zit etc..

    Ook moet ik nog de Beier geluidsmodule installeren.. Dat wordt nog een heel karwei want volgens mij zoals de boel nu is ingedeeld in de tank past de module er net niet bij.. Ik moet dus even kijken hoe ik dat gaan aanpakken.. Zelfde geldt voor de wehrmacht antenne.. Hoe heb jij die erop gekregen Bram? Heb je het originele plastic gedeelde waar de standaard antenne opgeklikt wordt eruit geboord ofzo?
     
  18. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Inflatable,

    Ah, mooi dat-ie binnen is! Ja niet verkeerd hè en leker zwaar ook met al dat metaal LOL. Plastic van de standaard antenne houder even met een dremel oid wegslijpen en dan de wehrmacht antenne erop lijmen, antennedraad verbinden en klaar. Een 4500 MAH is wel een must anders wordt het i.d.d. kort plezier...ik gebruik gewoon de standaard laders heb al een aantal in reserve LOL. Die mooie houten kist erbij is ook niet verkeerd :)
    Koop ook nog een flesje siliconenolie erbij voor de gears, droge gears levert schade op...ik gebruik zelf medial pro dikte 10.000 even goed in het vet zetten...komt er nog een fotootje van jouw Köti?
    Groeten,

    Bram
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2012
  19. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Bedankt wat betreft de info over de antenne Bram, ik ga m'n best weer doen.. Wat betreft de lader, ik heb nu een Sprint NX84 lader gekocht voor 10,90 euro.. Die is veel beter dan de standaard oplader.. Hij geeft namelijk de status aan van de accu en hij laadt met 1A i.pv. de 400mA van de standaard lader, meer dan 2x zo snel dus.. De standaard 2000mA accy zit dus met slechts 2 uurtjes vol en mijn 3000mA LPR accu met 3 uurtjes..

    Ik ben trouwens al aardig bezig geweest, zie hier de binnenkant toen ik ermee bezig was.. Arrrrgh, waar ben ik aan begonnen?!?:shock:
    [​IMG]

    Ah, gelukkig toch nog alles goedgekomen, zie hier de binnenkant met upgraded 4:1 steel gearbox, HL proportional smokeunit, Visaton speaker en Beier soundmodule etc geinstalleerd en het werkt ook nog: [​IMG]

    Hier een foto van de Torro Metal KoTi en Forces of Valor Tiger I bij elkaar:
    [​IMG]

    Torro King Tiger Professional Metal Edition:
    [​IMG]

    Forces of Valor 312 Tiger I (505th 1944 Poland):
    [​IMG]

    Weer samen:
    [​IMG]

    En als laatse hier de mooiste imho met de Tiger I Maybach + commander op de voorgrond:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2012
  20. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Echt plaatjes om bij te watertanden. :cool:


    Droop
     

Deel Deze Pagina