Asw-28

Hallo Forum
In dit draadje wil ik de vorderingen die ik maak aan het vliegklaar maken van mijn asw28 zetten.
En gebruik maken van de enorme kennis van dit forum.

Het gaat hier om de asw uit dit draadje:
asw28-fibreglass-glider-2-53m
Zondag hebben wij hem uit Meppel opgehaald (bedankt Kees (pl119):D
Gelijk toen ik thuis was alles even bekeken zag er goed uit.
Ik ben van plan hem eerst puur zweef te maken en later een brushless motor in te bouwen.Ik heb deze op het oog:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/...5-48-B_900kv_Brushless_Outrunner_Eq:_AXi_2826
Als servo's voor rudder en elevator deze":
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6340&Product_Name=Digital_metal_gear_servo_16g/2.2kg/.16sec
Ik heb een paar vragen:
Kan ik de ijzeren vleugelpen ook vervangen door een carbon staaf ivm. gewicht.
Kan in voor de flaps mijn htx900 (HC) servo's gebruiken?
Hoe bouw ik die servo's het beste in? in de vleugel.

Mvg Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
ASW............

Ha die Rick!
Leuk een draadje van de ASW.
Ja, je kunt een koolstof staaf gebruiken. Heb ik ook gedaan.
Inmiddels zitten ze ( gedeeltelijk ) in de Mosquito als vleugelpennen.

Hij wordt er inderdaad lichter van.
Als je hem wilt bouwen als lijnzwever is het wellicht een idee om een verstelbare hoogtestarthaak te kopen.
Ik denk, dat het punt waar de starthaak komt redelijk gevoelig ligt. Kun je hem altijd wat naar voren of achteren zetten. Ook bij meer of minder wind.

Succes hoor en vraag gerust!
mvg
Kees

hey Kees
Bedankt voor de snelle reactie
Ik merke dat er een stukje hout los zat in de vleugel waar de servo hoort te zitten
komt dat doordat u de servo er uit probeerde te halen?
En heeft u de servo's geplaatst met tape erom en dan inlijmen?

servo......

Ja rick, die servo is eruit gehaald en daarbij is wat balsa afgebroken.
Ik zou een nieuw plankje maken als ik jou was, het ouder verwijderen en de nieuwe met lijm erin zetten.
Dan de servo ingetapt op het plankje plakken.
Bij RC-Technics zijn servoafdekkleppen te koop. die kunnen er dan mooi overheen.

mvg
Kees

Hallo,
Dit project zal d ekomende tijd niet veel gestalte krijgen omdat ik me eerstr op andere vliegtuigen ga focussen.
Toch even een paar plaatjes;
357698185.jpg

Epoxy resten weggeschuurd en gepulkt,(ik heb nog geen Dremel)
357698208.jpg

Servo die ik voor de roeren wil gebruiken. Goed idee of zijn ze te licht.htx900
357698232.jpg

mvg Rick

ASW-28 (4.5m)

Mooi handzaam formaat ASW-28 heb je, die van mij is wat groter uitgevallen, ooit een bouwdoos uit oost-europa, €200,- voor een 4500mm spanwijdte vond ik niet veel, echter zat er als leuke adder onder het gras nogal een hoop werk aan. Maar nu al 2 jaar als prima kistje mee, o.a. naar de Wasserkuppe.

asw28_4m_001.jpg

Sinds een half jaartje verhuisd naar Heiloo, dus ik hoop deze zomer toch wel weer wat actief te worden met het modelvliegen. Misschien ook wel met de ASW de Duinen in?

Om de een-of-andere reden vind ik het altijd zonde om van zo'n soort schaalkist de neus ervoor weg te zagen voor een elektromotor, hoewel dat soms wel wat meer zekerheid brengt in hellingzweefgebieden.

Er horen trouwens winglets op een ASW-28, die heb ik omwille van schade bij transport weggelaten, want ik moet nog nadenken over een manier om ze afneembaar erop te zetten. Zitten er ook winglets op jouw kleine versie?
Succes met bouwen.

Ja die zitten er ook bij,volgens mij kun je die met een simpel tranparant tape-je vastzetten.
Wat waren die adertjes
mvg Rick
ps: Prachtige kist heb je trouwens!

Laatst bewerkt:
Hallo,
Hoewel ik er eerst nog niet ijverig mee bezig ga heb ik toch al wat dingen besteld bij HC. Veranderingen die ik ga maken:
Richtingroer word Pull/Pull
Hoogteroer gaat niet meer met een servo in de staart maar met een bowden door het staartroer aangezien ik die toch van achter open moet maken ivm een verlijmde servo-kabel. Tot dan!
mvg Rick

Hallo.
Ik ben nu ik vakantie heb even met de asw bezig geweest mbt het richtingroer.
Maar nu vroeg ik mij af of ik niet de romp zal schuren en overspuiten om te kijken hoe het met het glasvezel zit bij het stabilo er zitten daar namelijk wat scheurtjes.
Is het verstandig en het waard om dit te doen? en vooral hoe moet ik dit doen?

Nee...............

Rick, dat is niet verstandig.
De achterkant zit voor met pur.......hij is daar dus beresterk.
Gedaan, nadat de scheurtjes waren ontstaan.
Niks aan doen dus is mijn advies.

mvg
Kees

Back