Hornet van Noel Rozelle (RCM)

Ik denk gewoon een Clark-Y profiel
Het meest gebruikte bij eenvoudige modellen die geen symmetrisch profiel nodig hebben.
Vlakke onderkant, makkelijk voor op de bouwplank

Is idd een vlakke onderkant (Clark Y of iets dergelijk).
Hij vliegt goed, ook op z'n rug is hij nog altijd goed bestuurbaar (ondanks de Clark Y)

Hiermee twee plaatjes van mijn winterproject wat een beetje te vroeg is geëindigd!
Het bouwen ging voorspoedig en eenvoudig, leuk ding voor erbij en als je eerste ervaring wil doen op het snelle vliegen! Bij mij ging het altijd langzaam.....maar dit is dan een leuke opstapper naar het raggen en speedy.
Ik ben er blij mee
Hornet fig 1.jpg

Power setup zoals eerder in dit verslag benoemd
Hornet fig 2.jpg

Ik heb nog wel een 0,8cc Cox liggen zoals op de tekening, maar toch elektrisch gemaakt!
Hieronder een plaatje van de aansturing van het hoogte roer, vanuit het midden, dus niet zoals klassiek langs de zijkant zoals op de tekening.
Dit is aerodynamischer
Hornet fig 3.jpg

Gisteren z'n maiden gehad................heerlijk, wel met wat expo erop om te wennen
Ik ben benieuwd of er nog meer volgen

Ben blij dat dit draadje zijn volgelingen heeft gekregen, er zijn er al een behoorlijk aantal gemaakt heb ik de indruk. Ik heb de mijne verkocht maar begin er spijt van te krijgen :-)

Haha, ken dat gevoel. Ooit een Hai op het plein verkocht, en tijdens het naar huis rijden begon het al te knagen, de week erna had ik al een nieuwe gebouwd...

Dit draadje heeft al minstens 6 Hornets opgeleverd. Kunnen we binnenkort een Hornet only meeting doen ;-)
Zou eigenlijk ook terug eentje moeten bouwen. Mis hem (zeker na het zien van al die mooie nieuwe hier).
Heb lipo's liggen, heb een ontvanger liggen, hout, folie... zucht...

Hiermee twee plaatjes van mijn winterproject wat een beetje te vroeg is geëindigd!
Het bouwen ging voorspoedig en eenvoudig, leuk ding voor erbij en als je eerste ervaring wil doen op het snelle vliegen! Bij mij ging het altijd langzaam.....maar dit is dan een leuke opstapper naar het raggen en speedy.
Ik ben er blij mee
Bekijk bijlage 194237
Power setup zoals eerder in dit verslag benoemd
Bekijk bijlage 194240
Ik heb nog wel een 0,8cc Cox liggen zoals op de tekening, maar toch elektrisch gemaakt!
Hieronder een plaatje van de aansturing van het hoogte roer, vanuit het midden, dus niet zoals klassiek langs de zijkant zoals op de tekening.
Dit is aerodynamischer
Bekijk bijlage 194242
Gisteren z'n maiden gehad................heerlijk, wel met wat expo erop om te wennen
Ik ben benieuwd of er nog meer volgen

Nette hornet geworden!!
Expo doe je jezelf goed aan, ik gebruik 40 % bij al zeer minimale uitslagen.
Mocht je sneller willen, 4 cellen gaat ook zeker lukken.

Bij mijn komt het er echter niet van om de 4s hornet af te bouwen[emoji1]

Met vriendelijke groet,
Stephan

Dit draadje heeft al minstens 6 Hornets opgeleverd. Kunnen we binnenkort een Hornet only meeting doen ;-)
Zou eigenlijk ook terug eentje moeten bouwen. Mis hem (zeker na het zien van al die mooie nieuwe hier).
Heb lipo's liggen, heb een ontvanger liggen, hout, folie... zucht...

Maar Dries toch, je hebt nu toch een Rasant

Dat gevoel ken ik, heb zo ooit een Rearwin Speedster van Kangke verkocht, is al enkele jaren geleden maar heb er nog nachtmerries van ;-(

Ik denk gewoon een Clark-Y profiel
Het meest gebruikte bij eenvoudige modellen die geen symmetrisch profiel nodig hebben.
Vlakke onderkant, makkelijk voor op de bouwplank

Een misvatting dat een Clark Y een platte onderkant heeft.
Een Clark Y heeft een lichte ronding (vooraan) aan onderkant.

Mvg,
Aurectar

Hello guys.
Well, its been a while .... (i know i said this before)
But important things happend which i want to let you know.

thirst i practiced a lot of flying with the easystar II to have the guts to fly the Hornet.
then i got married
then i became father
and now the impoortant thing:

the maiden flight of the hornet.
i think i waited 3 years to have perfect condition: 1 meter of soft snow
enjoy:
unfortunately the landing is just out of the vid,
the hornet stalled 2 meter before ground, stuck almost vertically in the snow but not a single scratch.
So it was the right decision to wait for the snow.:koud:

PS: in the background you can hear my 1,5 year old son beeing astonished.

Back