Turbulator is iets van Detlef Kunkel ( Duitser ), zorgt voor een werveling , waardoor de brandstof beter verdeeld wordt over de vijf cylinders : Hierdoor loopt de motor mooier. Heb er zelf één voor mijn 215 cc, vind die persoonlijker mooier draaien dan de 250 cc: die draait nijdiger. Een pomp is enkel noodzakelijk, indien de afstand tussen motor en tank te groot wordt, heb die ook in gebruik omdat er steeds nokkenvet in het slangetje naar de carburator terecht kwam waardoor deze slechter brandstof aanzoog. Bij de nieuwe motoren zijn aanpassingen gebeurd, waardoor in weze deze toebehoren niet meer nodig zijn.
Smeren doe ik de tuimelaars met wd40 aan het begin van de vliegnamiddag en dat is alles. Bij Heilemann kun je de Moki upgraden, persoonlijk vind ik dit jammer omdat ik vind dat voor de hoge aankoopprijs de motor ook inclusief 'upgrades ' mag zijn.
Ondertussen zijn er al meer concurrenten in benzine stermotoren: Valach, Seidel (ums, horizon hobby ) en de nieuwe Black Star 250 cc van Tomahawk ( wordt ook gemaakt bij ums ). Deze laatste hebben ook een mooie 7 cylinder 90 cc.
ps bij Aerobertics kan je ook Moki verkrijgen, volgens mij aan iets interessantere voorwaarden dan bij bv Airworld