Ombouwverslag speelgoedslepertjes ".Actie", "Re.Actie" etc

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door setsunakaede, 5 jul 2012.

  1. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dat is wel een goede inderdaad!
    Ik heb nu mijn testrompje op mijn manier gedaan, even kijken hoe dat er uit komt, maar ik denk dat ik de andere rompjes op jouw manier doe. Klinkt een stuk handiger.
     
  2. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    gebruik svp iets anders dan siliconen... acrylaat oid, als je ooit nog eens wat wilt verven aan de boot heb je altijd ruzie met siliconen...
     
  3. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    @Kuperus,

    De kit komt uiteraard aan de binnenzijde van het bootje, verven gaat hier dus vast niet gebeuren.
     
  4. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik heb ook acrylaatkit gebruikt, mooi zwart zodat eventuele missers niet zo opvallen tegen de zwarte romp, alleen voor mijn test-rompje heb ik de siliconenkit gebruikt omdat die toevallig nog op de spuit zat. En aan dat bootje heb ik toch al zo ongeveer alles verpest wat er te verpesten viel, dus aflakken en varen gaat die toch al niet meer (behalve een enkeltje bodem vuilnisbak, als ik met alle andere bootjes klaar ben!)

    Maar er staan er dus nu twee in de acrylaatkit te drogen met folie er over!

    [edit] Fotootje:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
  5. Zwikbeer

    Zwikbeer

    Lid geworden:
    17 aug 2006
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Tongeren
    Geinig project Setsu, heb het met plezier gelezen en volg het verder.
     
  6. Atay

    Atay

    Lid geworden:
    17 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Den Haag
    Idem!
     
  7. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Bedankt beide!
    Ik ben ook erg benieuwd naar de Z5 Zwikbeer, afgaande op de Hydra gaat dat een lang en mooi project worden, ik ben benieuwd.
     
  8. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Vandaag een transportkistje geregeld voor de bootjes.
    Dicht:
    [​IMG]

    ...En open:
    [​IMG]


    4 stuks in een licht aangepaste boorkoffer van 7 euro bij de DHZ-markt vandaan :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Super, en goedkoop koffertje. Zat dat schuim er ook bij?
     
  10. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Nee, dat schuim had ik nog liggen als rest van een andere transportkist, maar komt bij dezelfde bouwmarkt vandaan. Het heeft een zelfklevende achterkant, best handig!
    Alleen het dunne geel/witte schuim op de bodem zat er al in.
     
  11. Brandweerboot

    Brandweerboot

    Lid geworden:
    20 mei 2011
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Drunen
    Hoi Diede,

    mooi man deze bootjes, En de letters zitten er recht op. had je topic al eens eerder gelezen, maar de link niet gelegd met .Actie
    De rest van de namen hou ik voor me hoor, veel te leuk om straks op het forum via een foto te zien.

    En mischien heb je aan deze post ook nog wat, als je op simpele manier iets willen laten draaien op je scheepjes.
    simpel-en-goedkoop-een-kanon-laten-draaien
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  12. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Heey Brandweerboot, die lettertjes er op staan mooi he? De plaatsnaam achterop zit helaas minder recht, best lastig om dat op een schuin en rond lopend oppervlak te doen en zo klein...

    Ik had je topic van de draaiende zaken gezien, en dat ga ik misschien nog wel gebruiken, maar niet op deze bootjes... dat past echt niet! Ik heb al moeite om de 'reguliere' elektronica kwijt te raken, voor een micro-servo is netaan plaats en het mag allemaal geen drol wegen...
     
  13. Brandweerboot

    Brandweerboot

    Lid geworden:
    20 mei 2011
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Drunen
    Oke,

    Dat probleem met ruimte had ik niet, de pt is iets groter, nou ja iets... veel iets.
    Maar het is ook gemaakt met microservo.
    Ik vindt het een schitterend project waar je mee bezig bent.
    Zeer creatief, en het mooie van het forum dat we het allemaal kunnen zien.
    En je weet het als er iets mis gaat met de letters, ik help je graag.
     
  14. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik weet het, op zich ging het plakken ook wel goed, maar het is op zo'n taps rondlopend vlak gewoon rottig om recht te plakken.
    Het zit ook niet érg scheef, gewoon een beetje.
    Maar ik heb nóg drie bootjes om het beter op te doen :D En het ziet er met die plaklettertjes toch wel erg gelikt uit hoor, veel beter dan een transparante sticker.
     
  15. Brandweerboot

    Brandweerboot

    Lid geworden:
    20 mei 2011
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Drunen
    Ze kunnen ook gemaakt worden met een buiging erin, alleen moet ik dan het aantal graden weten:cool:
     
  16. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Hulplijntje zetten met potlood op de huid of op een stuk schilderstape.

    Mocht je nieuw willen laten maken.
    Kartonnetje nemen dat precies op de boeing past boven het berghout en dan evenwijdig aan de onderkant van dat karton (berghout) de letters plaatsen.

    [​IMG]

    Dat kartonnen malletje heb ik ingescand en daarna als achtergrond gebruikt om de nieuwe text op te plaatsen.
    Ik heb de oorspronkelijk rechte tekst in een teken / foto programma in een straal getrokken en daarna de hoogte van de letter en de hoogte van de "print" aan de letter firma doorgegeven (in een .EPS bestand)

    De sticker heb ik uitgelijnd op die potloodstrepen.
    In de midden en geheel rechts heb ik de sticker vast gezet op de boot met schilderstape en daarna links van de midden de achtergrond (waarop de losse letters geplakt zitten) weggehaald en die letters vast gewreven.
    Het montage vel dat op de letters zit daarna weer met schilderstape geborgd aan de linkerkant.
    Daarna rechts het vasthoudtape weggehaald en de achtergrond losgenomen en ook aan die kant de letters op de huid gedrukt.
    Op jouw schaal zal dit een stuk lastiger zijn, mogelijk kan deze volgorde toch aanhouden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. rcboy

    rcboy

    Lid geworden:
    9 nov 2011
    Berichten:
    343
    Locatie:
    capelle a/d ijssel
    zo, vandaag toch es op speurtocht bij de action geweest. en eindelijk heb ik ze gevonden! het lijkt alsof alles op die foto's veel groter is. maar het is net 10 centimeter (lol). echt prachtig werk voor zo'n microbootje
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    10 cm? Ik dacht dat ze toch tegen de 25 waren. Eerder in dit topic zie je er eentje voor een Libeccio die 50 cm is, en het Action-bootje lijkt dat ongeveer de helft daarvan.
     
  19. jandootjes

    jandootjes

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    1.304
    Locatie:
    Appelscha
    klopt hoor Henk, ze zijn een kleine 24 cm, heb het net even nagemeten
    bij mijn kleine slepert;)

    Jan
     
  20. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    RCBoy: Heb je niet per ongeluk die "waterscooter" meegepakt? Die is inderdaad nóg een slag korter, en met geen mogelijkheid waterdicht te krijgen... Ik heb er nu ééntje aangepast zodat dochterlief er langer dan 10 seconden mee kan varen, maar zelfs na afkitten van de motorsteun en de schakelaar (!) en de romp in zijn geheel, komt er toch nog water binnen... Niet veel meer gelukkig, maar toch.
     

Deel Deze Pagina