Be my guest.
Ik heb 'm niet gevonden.
Ik zal zo eens ff voor je gaan zitten. Ik sta op de club bekend als 'he who can find the unfindable'
Wat denk je dat
dat met de lijn doet?
Bij de spinner die je nu hebt, kan het niet. Daar had het volstaan de 'rok' van de spinnerplate langer te maken. Maar zonder gekheid, zo'n ring is heel netjes in lijn te maken en te krijgen hoor, dan is het net zo'n lijntje aan de buitenkant als je nu al hebt tussen de 2 spinnerdelen. Het is echt niet zo'n gek idee, hoor
áls je iets nieuws gaat bestellen, hou wel iets van een gap tussen rom en spinner (1mm ofzo), voor als je later nog zijstelling of dompcorrecties wil maken, en ook omdat het voor de motorkoeling goed is.
Het is altijd een afweging, dat begrijp ik, maar ik had de spinner die je nu hebt erop gezet, geen decals verder, en vliegen. Natuurlijk is het een schaalmodel (en erg mooi ook!) en natuurlijk wil je de puntjes op de i zetten, dat begrijp ik helemaal, maar stel het vliegt straks raar of er zit een rare fout of breuklijn in, dan heb je straks een hoop moeite gedaan voor niets. Ik werk zelf een schaalmodel altijd (alsof ik er 100 gemaakt heb) spuitklaar af en ga dan éérst vliegen. Als dat dan goed zit, dan kun je gaan afwerken.
Voordeel in dit stadium is ook dat je dan weet hoe je met je CG zit, en laat een spinner nu net iets zijn waar je nog mooi kunt corrigeren voor je CG.