Quadcopter bouwen? En nieuw op forum

Discussie in 'Multicopters' gestart door oebele, 17 mrt 2016.

  1. oebele

    oebele

    Lid geworden:
    17 mrt 2016
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik heb wel ervaring met solderen. Ik vertin ook altijd de kabel. Aangezien je dan minder soldeertin tijdens het solderen erbij hoeft te doen.

    Is zo'n soldeerstation van HK goed?
    Solderen jullie ook 60/40 Tinverhouding?


    Ik wil dan gewoon naze en esc's en kabels van de batterij solderen. Hoeveel heb ik dan nodig?
    Solderen jullie dit soort dingen met flux?

    Nog even over de batterij. Zal ik de 1300mah of de 1800 doen (of zelfs 2200mah), aangezien het wel steeds zwaarder wordt. En dat kost meer stroom.
     
  2. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Ik ben op het moment ook een 250 size quad aan het bouwen en daar ga ik 1300mah 4s in gebruiken. Persoonlijk heb ik liever 2x 1300mah dan 1x 2200mah omdat je toch in de buurt blijft met een mini en ik dan liever een lager gewicht heb dan een langere vliegtijd.

    Goedjes waarmee het vertinnen makkelijker word gebruik ik zo weinig mogelijk. In de tin die ik gebruik zit namelijk al zoiets. De tin verhouding weet ik zo niet uit mijn hoofd...

    Ik heb zelf een 25watt bout en een 60watt bout. Met soldeerbouten van HK heb ik geen ervaring, maar ik zou niet weten waarom hij niet goed zou zijn :)
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2016
  3. oebele

    oebele

    Lid geworden:
    17 mrt 2016
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik ga ook 1300mah kopen, want dan heb je een kortere laadtijd terwijl je geen dure lader nodig heb.
    Weet je wel de naam van het soldeertin?
     
  4. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    Gewoon 60/40 soldeertin, merk is eigenlijk niet van belang.
    Kijk even of er een harskern in de tin zit. Staat wel op de verpakking.

    Waarschijnlijk heb je ongeveer een meter nodig....kan iets meer zijn of minder. verschilt natuurlijk wel iets.
    Waarschijnlijk is de kleinste hoeveelheid die je kunt kopen genoeg. Vaak is het kleinste rolletje 500 gram, kun je aardig wat quads mee bouwen.

    Veel succes.
     
  5. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik heb een soldeerstation van Velleman, die ziet er 99% hetzelfde uit als die op HK. Die Velleman van mij gaat alweer 10 jaar mee en werkt nog prima. Als je al ervaring hebt met solderen dan weet je al dat schoon houden van de punt het belangrijkste is om lang plezier te hebben van je soldeer station of bout.
     
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Je hebt nog steeds niet naar bouwverslagen gekeken denk ik ? Pak gewoon een bewezen setup van de ZMR, dus niet die multistars erop :)

    Wil je toch bij HK bestellen dan zou ik deze pakken :

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...mp_Multi_Rotor_Speed_Controller_with_BEC.html

    of deze

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...mp_Multi_Rotor_Speed_Controller_with_BEC.html

    Echte goede esc's op dit moment :

    http://www.banggood.com/FVT-LittleB...-OneShot125-For-RC-Multirotors-p-1007740.html

    http://www.banggood.com/FVT-LittleB...-OneShot125-For-RC-Multirotors-p-1029502.html



    Ik gebruik trouwens altijd deze tin, prima spul :

    https://www.conrad.nl/nl/cookson-el...d-spoel-l-sn60pb38cu2-100-g-10-mm-811947.html

    Wat betreft 1300mah 0f 1800mah, ik vlieg op een 250 quad toch liever met de 1800 of zelfs 2200, zeker als je voor 3 cell gaat. Je vliegt echt langer met een 1800 mah :)
     
  7. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
  8. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ik had het over de esc's Jeffrey, niet de motors :)
     
  9. oebele

    oebele

    Lid geworden:
    17 mrt 2016
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Amersfoort
    Welke esc zal ik dan kiezen die afro's of de littlebees? Littlebees zijn een stukje duurder. Waarin merk je dat littlebees beter zijn?
     
  10. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    Sorry, inderdaad nu ik de link bekijk...
    Die multistar esc die hij eerder benoemde gaat ook niet passen tussen frame en motor. Ze zijn te lang daarvoor.

    Littlebees zijn erg leuke regelaartjes voor hun geld.
     
  11. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Veel thrust en blijven lekker cool :) en vlieggedrag voelt meer locked :)

    On both 3S and 4S I was getting about 50g more thrust on the Little bee escs. Both ESCs were flashed this the same version of BLHeli and exactly the same settings. There are two possibly reasons for more thrust on the Little Bee ESCs, a) The SN20A Escs were faulty b) The Little Bee ESCs are better. Keep in mind I'm in no way saying SN20 ESCs are rubbish or anything like that at all, in fact we still intend on using them as specially when you consider how competitively the SN20A escs are priced, I just feel the feedback I've been getting from the Community is correct in that the Little Bee ESCs are coming up to the performance of KISS ESCs.

    I’m honestly leaning towards the Little Bee ESCs being a better ESC not only in just more thrust but that more locked in feel they give you

    The quad now feels solid on both 3S and 4S and on 4S it’s impressive!! more videos to come from this beast.




     
  12. oebele

    oebele

    Lid geworden:
    17 mrt 2016
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Amersfoort
    Bedankt voor jullie hulp. Ik ga dan denk ik voor littlebee 20a.
     
  13. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Toppie :) setup bijna compleet dus :). Op de Naze32 zelf kun je ook een buzzer monteren, dan heb je die discovery buzzer niet nodig.

    Voor props zou je kunnen gaan voor bijvoorbeeld :

    Kingkongs, lekker stevig en goedkoop...zeker in je eerste vluchten handig aangezien er wat gaan sneuvelen.

    http://www.banggood.com/10-Pairs-Ki...C-Fiberglass-Propellers-CW-CCW-p-1029132.html

    Of de Dals :

    http://www.banggood.com/3-Sets-DAL-...-CWCCW-For-QAV250-Series-Frame-p-1011450.html

    Vind zelf de HQ's nog steeds het beste vliegen...maar die blijven prijzig :)

    https://www.multirotorparts.nl/propellers/5-propellers/bullnose.html
     
  14. oebele

    oebele

    Lid geworden:
    17 mrt 2016
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Amersfoort
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2016
  15. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  16. oebele

    oebele

    Lid geworden:
    17 mrt 2016
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Amersfoort
    Hallo,

    Sorry voor de vertraging. Ik kon helemaal geen forums zien. Uiteindelijk was het probleem dat ik de app niet direct had geüpdatet.
    Oké hoe moet je zo'n buzzer vast maken? Met een servo kabel of gewoon met een normaal kabeltje solderen.
     
  17. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Hoi Oebele,

    Niet lullig bedoeld en misschien val ik wat in herhaling maar voor de 3e keer mijn advies :) ga je eerst eens goed inlezen. Kijken naar video's over hoe een Naze32 aan te sluiten en lees de handleiding die ik al eerder gelinkt heb eens goed door. Straks als je alles in huis hebt kan je dan ook gelijk lekker aan de slag :thumbsup:.

    Buzzer >> rechtsonder bij nummer 4 >> + = je plus draad - = je grond/aarde


    [​IMG]

    Naze32 :

    http://www.abusemark.com/downloads/naze32_rev3.pdf

    http://www.quadquestions.com/Naze32_rev6_manual_v1.2.pdf
     
  18. crash-a-lot

    crash-a-lot

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    113
    Locatie:
    zundert
    60/40 print soldeer tin gewoon bij bouwmarkt te koop eentje meer dan genoeg soldeer apperaat kan je gewoon bij banggood halen die van 12 euro met temperatuur regelaar krijg je ook nog 5 verschillende tips bij.
    esc gooi er gewoon afro race 20 amp esc op past makkelijk en je kan ze voor 1306 tot 2204 motoren gebruiken bestel er wel gelijk 5 want niks is zo lullig als eentje kapot en 3 weken wachten op nieuwe.
    Zou het frame ook gewoon via ebay bestellen 20 euro voor zmr 250 en niet kapot te krijgen geloof mij maar motortjes de 1804 van motortosky 1804 hebben bij mij veel overleeft en ik bedoel veel modder en volle crash op asfalt.
    props gemfan 5030 kosten bijna niks bestel er gewoon een hele zooi.
    banggood heeft pdb met buzzer bestel die gewoon en neem cc3d voor te beginnen als fc echt makkelijk in te stellen via de wizzard en zeker goed om mee te beginnen
     
  19. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    Littlebees heb je genoeg als je er 4 koopt.... Afros, niet aan beginnen....bedenk me net dat ik die op een hexa heb gehad waarbij inderdaad de eerste keer de accu aansluiten er al 1 doorfikte terwijl de + en - goed zaten.

    Motoren, mijn mening is afblijven van Sunnysky, tenzij je zeker weet dat je originele hebt....niet bij banggood of soortgelijke China webshop.
    Neem gewoon als beginnen de multistar elite 2204, met 6x4,5 props op 3cel of 5x4(of 5x4,5) op 4cell.

    Vliegt voor een beginner goed genoeg....

    Tevens is de Naze32 simpeler in te stellen dan cc3d....er staan duizenden filmpjes over Naze32 en weinig over Cc3d
     
  20. crash-a-lot

    crash-a-lot

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    113
    Locatie:
    zundert
    littlebees kunnen geen draden en pads afbreken als je crashed of in nat gras land kortsluiting krijgen?als beginner krijg je waarschijnlijk alles wel een keer kapot en het scheelt al gauw veel geld als dat een esc van 10 euro is ipv 14 en motortje van 9 euro ipv 15 of 30.Ik adviseer zeker geen sunnysky maar motortosky 1804 ja zijn niet de beste motortjes maar zeker wel goede voor de prijs kunnen echt veel hebben heb er nog 6 liggen en wat die allemaal overleeft hebben ja heb soms de magneten opnieuw moeten lijmen maar maakt dat wat uit als beginner?
    beetje seconde lijm en we kunnen weer!jouw leswagen voor rijbewijs b was toch ook geen ferrari of wel?
    natuurlijk vliegt een vortex 250 pro beter maar kan hij al vliegen of gaat dat met met vortex250 pro vanzelf en crash je daar nooit mee?de schade na een crash is altijd een stuk goedkoper met goedkope en misschien iets minder goed vliegende quad en als je alles nog moet leren houd het dat wel een stukje leuker als je crashed na iets nieuws geprobeerd te hebben en het kan weer gemaakt worden voor 20 euro het moet wel leuk blijven he vergeet zijn leeftijd niet
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2016

Deel Deze Pagina