Nog van mening gewijzigd
Pendelroer heeft een voordeel maar weegt wel iets meer.
Daarom een gewone lichte Spirit constructie.
Heb hier al het staartstuk gemaakt.
Wel ietsje groter dan origineel (op werktekening).
Het wordt dus een vergrote (1.2) Spirit-Electra constructie met vleugel van 2.4m.
Profiel evolutief van E205 (wortel) naar E374 (tip) laminair.
Ik heb al enkele jaren met deze vleugel gevlogen en weet daarom perfect de optimale instelhoek.
Voordeel van deze constructie
-licht en stevig
-eenvoudig
-vlug te herstellen
Zijflanken in medium balsa.
Verbindingsliggers in hard-balsa
.
Richtingsroer wordt vast op romp gelijmd.
Stabilo met schroef en beuken pen.
En nu vlug de romp aanpakken.
Mvg,
Aurectar
Pendelroer heeft een voordeel maar weegt wel iets meer.
Daarom een gewone lichte Spirit constructie.
Heb hier al het staartstuk gemaakt.
Wel ietsje groter dan origineel (op werktekening).
Het wordt dus een vergrote (1.2) Spirit-Electra constructie met vleugel van 2.4m.
Profiel evolutief van E205 (wortel) naar E374 (tip) laminair.
Ik heb al enkele jaren met deze vleugel gevlogen en weet daarom perfect de optimale instelhoek.
Voordeel van deze constructie
-licht en stevig
-eenvoudig
-vlug te herstellen
Zijflanken in medium balsa.
Verbindingsliggers in hard-balsa

Richtingsroer wordt vast op romp gelijmd.
Stabilo met schroef en beuken pen.
En nu vlug de romp aanpakken.
Mvg,
Aurectar
Laatst bewerkt door een moderator: