Hé... wat slordig... groene mosvorming! Sneller bouwen joh! Veuls te langzaam... straks zit er gras op? (van't veld...)
De Hegi Piper alhier, worden de flaps aangestuurd in de cabine via een soort Cruquius hevel mechanisme. Best mooi gedaan, niet zelf gebouwd. Stangetjes met clips gaan door de ruitjes naar buiten. De ailerons via servootjes in de vleugel. (Super Cub)
Ja parketlak... lees het nu ook.... hoeft eigenlijk niet. De sterkte is sterk genoeg, zeker met de behoorlijk sterke covering er om, een behoorlijk stevige ligger. Opletten dat covering goed blijft hechten.... maar het zal wel mee vallen. Waterbasis Glitsa?
Parketlak eerder bij brandstofmotorcompartimenten.
Zou niet structureel door blijven strijken idd wegens gewicht.
Scharnieren kan je verlijmen met Hinge Glue? De epoxy ook prima, 'hoeft' niet zo zeer aan het plastic te hechten. Daarom zit de perforatie er in. Daarop borg je.
Met een sateestok prikker komt het helemaal niet meer los, speld kan ook.
Werd een elektro kist? Dan moet de verlijming goed zijn, goed genoeg. Maar je hebt dan niet te maken met enorme trillingen van een brandstoffer en het vet, kan je lichter bouwen.
Maar ik heb eens geprobeerd een epoxy verlijmd schanier uit het balsa te trekken. Wegens de verhalen over sterkte. Kavanscharnier genomen.
Wel dat lukte niet. Eerst begaf het balsa rondom, van de testlat, dus dat schoot niet op, bij de ultieme poging brak het scharnier zelf. Het verlijmde deel zou alleen te lossen zijn met een heet gestookt mes, of ruig Dremelslijpschijfgeweld...

Erg vast dus. Was gewoon 5 minuten epoxy geweest.
Wil je reviseren, snij je het scharnier door, en neem je een heet gestookt aardappelmesje dat afgeschreven raakt, roodheet, en stook je zo het plastic voorzichtig uit. Peuter je de resten met een scalpeltje weg. (tijdspanne ongeveer 20 minuten per scharnier... maar dan héb je ook wat)
Verders ziet er netjes uit...
Gr Bas