Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi hoor. Zou toch mooi zijn als we deze mooie dames op een dag allemaal bij elkaar kunnen krijgen..
Ik hoop m voor de herfst te mogen vliegen (ik noem geen jaar ;-)).Ben ik ook mee bezig en ga in de herfst deze geëlektrificeerd afmaken.
(Samen met een Ornith)
Messing (verbindings)pennen???Ik heb er nu messing pennen in zitten. Mag natuurlijk ook koolstof zijn maar volgens mij mag deze vogel het gewicht wel hebben (van messing).
Die messing pennen zijn 9mm dik en 180mm lang, ze zitten 40mm in de romp, ze zullen daar echt niet doorzakken. Maar dat gaan we zien [emoji16] .Messing (verbindings)pennen???
Dan zakken die vleugels al bijna naar beneden onder hun eigen gewicht! Lijkt me geen goed plan!
Als je bedoelt: messing of alu- bussen (om de verbindingspen op te nemen): dat maakt m.i. niet uit. Gewoon laten zitten.
Stalen of koolstof verbindingspen: eigenlijk zou een koolstof pen net 1 mm dikker moeten zijn. Het kan, maar dan moet je niet aan lier- of krachtige elastiek-starts doen ... (slepen of electro dus).
En, als je toch voor een koolstof pen gaat, zorg dan dat het uiteinde van de buis (aan de romp-kant dus) aan de binnenkant wat wordt afgerond: rondom halve buisdikte weg over een paar mm. Als je dat niet doet, en de koolstof pen buigt een beetje onder belasting, dan snijdt die scherpe rand koolstof-vezeltjes door. Dat verzwakt de pen enorm.