Voorstellen + filmpje + verhaal + 1e vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter Robbie83
  • Startdatum Startdatum
R

Robbie83

Guest
Dag beste mensen !

Mijn naam is Robert en ik kom uit Aalsmeer.
Ik heb me hier geregistreerd omdat ik nu in het bezit ben van een vliegtuig.
Het lijkt me goed om mensen te vinden, die er verstand van hebben of in ieder geval zo overkomen ;-) haha

Vroeger wilde ik zo een ding en mocht dat nooit... dus nu ben ik iets groter... ik denk.. ik doe is gek en koop er gewoon 1.
Het is een Art tech cessna 182 dit zou een goed beginners vliegtuig zijn volgens de verkoper in hoofddorp.
Hij raadde me aan om eerst de simulator te gaan doen die erbij zit.
Prima dacht ik, ga ik doen...
Leuk zo een simulator, maar me vliegtuig wordt zo snel zo klein dat ik niet meer zie wat ik doe...
En hij reageerde zo raar kon hem amper 5 seconde in de lucht houden.
Dus ik denk, F*ck it, ik ga het gewoon doen...
Een vriendin gebeld voor te filmen, als het fout gaat dan maar goed, en als het goed gaat is dat ook leuk :)

2 voetbalvelden aan elkaar opgezocht, en vliegen maar...

Rob 1e keer vliegen met art tech cessna 182
-

beide vleugels kapot althans het midden stuk zat er nog op.
de as van de motor afgebroken, dus nu geen aandrijving meer.
Kap rond de motor stuk.
Achterstuk boven de achterste vleugel afgebroken.
ik zeg: LEUK DAT VLIEGEN !!! hahaha

maar goed, op het filmpje kan je ons niet horen, maar we konden er wel erg om lachen.
Tuurlijk vind ik het jammer, maar goed.
Hij is weer gelijmt, nu nog even opzoek naar een kleine inbus, en dan kijken of ik dat asje van de motor loskan halen om er een nieuw asje / m4 boutje in kan doen...

Laatst bewerkt door een moderator:
proficiat met je eerst aankoop!
het WAS een mooi toestel ;-)

zoals je ziet.. niet voor de handliggend hé

veel success en vlieg ze

Bedankt voor de reakties zover !
Iemand nog een goed simulator advies ?

Bedankt voor de reakties zover !
Iemand nog een goed simulator advies ?

Oefenen op een simulator helpt je een eind op weg. Hoe de sim is die er bij zit weet ik overigens niet.
In je eentje zo verder gaan zal waarschijnlijk nog een aantal keer tot zo'n crash leiden voordat je het een beetje onder de knie gaat krijgen.
Hulp zoeken is het beste advies dat we je kunnen geven. Dat voetbalveld waar je staat is overigens ook verre van ideaal. Veel te veel obstakels.

idd, een volledig open veldje zoeken en een club!
daar kunnen ze je basis elementen bijbrengen!

wat voor sim is dat nu die je hebt?
vergeet niet dat een sim heel veel kosten kan besparen...

je ziet ook dat je in je bocht (crash) veel te hard aan de sticks trekt. dit is bijna altijd zo bij beginners.. dus! simmen

als het je in de sim niet lukt, dan zal het zeker niet lukken in het echt.
naar sim toe raad ik persoonlijk phoenix aan, deze kan je zelfs van versie 1.0 updaten naar de huidige 3.6 of zo..

GEWELDIG!
Wat een heerlijke zelfspot!
GENIETEN!!!!!

Ik heb evne het filmpje zichtbaar gemaakt. Kijk even mbv de EDIT knop , hoe ik dat gedaan heb...

Ontopic,
Koop de volgende keer een ezstar... En even goed oefenen op de sim.
Er moet ergesn nog wel mijn verhaal rondzwerven van toen ik , ook op "late"leeftijd piloot werd...
Ik oefende met earofly pro deluxe.

Zal zo eens kijken of ik hem kan vinden....
Ook een leuk filmpje is Roel , met zijn brandstof kistjes....

Edit 2: mijn begin topic, met filmpjes:
psygho-emil-_is-piloot-___update-01-06-2010-_met-een-buckertje-slowflyer-gevlogen-video-chasing-ez%2A

Laatst bewerkt door een moderator:
@ ketnet: ik heb nu FMS maar zoals ik al zei... het vliegtuigje wordt mega snel super klein, dus dat is ook niet echt leuk...
als ik hem in de "volg" stand zet, dan kan ik er WEL mee overweg vreemd genoeg !

@ psygho: Tja de zelfspot haha, ja ik vind/vond het gewoon zo stom eigenlijk, iedereen zegt het.. ik denk DE GROETEN ! ik doe het gewoon... en boem... daar lag ie ;-) tsjaah je kan het niet horen maar ik moest erg lachen.
Roel kwam ik op youtuup dacht ik tegen of was het hier... in ieder geval ik heb het gezien ! haha wat een vent ook, en ze meissie maar lachuhh... hihi.
Tsjaah we kunnen er om lachen en dat is maar goed ook denk.

... ik heb nu FMS maar zoals ik al zei... het vliegtuigje wordt mega snel super klein, dus dat is ook niet echt leuk...
En geen enkele simulator simuleert de start goed, of beter gezegd, slecht. Als je simulators mag geloven, is starten een kwestie van gas geven en vliegen. Inmiddels weet je beter.

Hey,

Ik ben op dezelfde manier als jou begonnen, ook met een cessna, maar dan van BMI. Ook gekocht ik hoofddorp, bij waarschijnlijk dezelfde verkoper als die jij getroffen had.

Ik de mijne heeft iets langer,hoger, en harder gevlogen, maar na mijn eerste 10 seconde, was er echt helemaal niets meer over van mij cessna.

Toen maar eens naar een "echte" modelbouw winkel gegaan, en me eens goed laten voorlichten, ipv oplichten.

Zoals bijna iedereen hier je kan en zal vertellen, begin met een easystar, daar heb je veel meer plezier. Ik ben inmiddels aan mijn derde easystar begonnen, maar heb leren vliegen met de easystar.

Ik ben ook lid geworden van de vliegclub van hoofddorp, en daar heb ik mijn brevet gehaald voor de easystar. Na de easystar ben ik aan een calmato begonnen, waar ik nog meer plezier aan heb beleefd. Helaas heeft deze het niet overleefd, door een electrische storing. Heb nu een nieuwe aan de muur hangen wachten, tot het mooie weer er weer is, om mijn motor brevet te halen.

Conclusie: ala je het eigenwijs denkt te leren, met een instelling van dat lukt mij wel, dan wordt het een hele dure hobby.

Mijn maatje heeft van mijn avontuur geleerd, en is lid geworden, en heeft onder begeleiding leren vliegen.

Als je meer info wilt, even een pb-tje, wellicht kan ik je helpen.

Groeten Ron

@ ketnet: ik heb nu FMS maar zoals ik al zei... het vliegtuigje wordt mega snel super klein, dus dat is ook niet echt leuk...

Als je echt kan vliegen kan je de meeste vliegtuigen zelfs tot een paar pixels op de sim in de lucht houden en vaak ook wel terug vliegen.
In het echt zal je ook wel eens van een stipje terug moeten komen en dan heb je weinig aan je model oriëntatie. Dan wordt het echt op basis van vliegrichting, hoogteverschil en het groter of kleiner worden van het stipje terug vliegen.

Als je dat kan is er niets aan de hand. Kan je dat niet dan ben je nog te veel visueel ingesteld en dan kan je dus niet goed vliegen.

Zelf heb ik dat probleem nog met heli's. Moet echt weten hoe hij in de lucht hangt om genoeg controle te hebben. Bij een vliegtuig is het hooguit even wat dwarrelen en dan weet ik het wel weer.

Vooral blijven oefenen dus.

Begin op de sim laag en dichtbij met vliegen dan zie je het beste wat je model doet en kan je goed je stuurinputs zien. Neem ook niet een al te makkelijk model want een trainer op de sim vliegt net iets te stabiel. Beter laagdekkertje ofzo. Die straffen fouten veel sneller af.

En leer om niet te roeren aan de knuppels. Kleine uitslagen zijn voldoende.

Gr. Dennis

Toen maar eens naar een "echte" modelbouw winkel gegaan, en me eens goed laten voorlichten, ipv oplichten.

Leuke woord speling ;) voorlichten / oplichten

Ik gaat eerst even vreselijk simmen, en anders weet ik je te vinden.;)
Bedankt !

Kijk eerst 's even welke mode de club/hulp van je keuze gebruikt, zelfde mode bij je sim gebruiken. Anders kun je straks opnieuw beginnen.

Ron Ron Ron... jij bent mijn vriend :D hahaha
dat wordt dus ombouwen...
Ik denk er aan om bij HLC hoofddorp te gaan joinen, en die vliegen met mode 2.
Zelf vind/vond ik het toch al raar dat het gas aan de rechter zeide zit...
maar nu dus ombouwen die hap !
beter nu dan wanneer ik al een BEETJE kan sjeesen in de lucht..

Ron Ron Ron... jij bent mijn vriend :D hahaha
dat wordt dus ombouwen...
Ik denk er aan om bij HLC hoofddorp te gaan joinen, en die vliegen met mode 2.
Zelf vind/vond ik het toch al raar dat het gas aan de rechter zeide zit...
maar nu dus ombouwen die hap !
beter nu dan wanneer ik al een BEETJE kan sjeesen in de lucht..

Ik ben ook bij de HLC van hoofddorp terecht gekomen. Daar kan je een heleboel dingen leren, die gasten snappen het wel. Tis nog een gezellige club. Alleen een minpuntje..................... We moesten weg, op de locatie waar de club was gesitueerd, en het nieuwe veld is nog niet klaar.

Ze hopen dat het nieuwe vliegveld ergens tussen eind maart en half april af te hebben, incl het nieuwe clubgebouw. Het enige wat er nu is, is een brok grasveld.

Ik zou zeggen, kom idd een keertje langs, en je wordt ongetwijfeld goed geholpen.

Groeten Ron

Pebbles (ook Ron zie ik ;-) )
thx man, ja ik hou jou andere bericht in me achterhoofd ;-)
dus misschien PB ik je nog is een keertje.

Wordt er nu ook al gevlogen door de weeks of op zondag in Abbenes?
Dat veld ken ik (nog) niet, de vorige was ik vorige week nog bij wezen kijken maar nobody !

Pebbles (ook Ron zie ik ;-) )
thx man, ja ik hou jou andere bericht in me achterhoofd ;-)
dus misschien PB ik je nog is een keertje.

Is goed, ik hoor het wel, anders ga je een keertje mee vliegen. Dat moet te regelen zijn.

Wordt er nu ook al gevlogen door de weeks of op zondag in Abbenes?
Dat veld ken ik (nog) niet, de vorige was ik vorige week nog bij wezen kijken maar nobody !

Ik ben toevallig gisteren nog langs geweest in abbenes, maar het is idd alleen nog maar een kaal grasveld. Of er al gevlogen wordt weet ik niet, er is ondertussen wel toestemming om er legaal te vliegen, alle bezwaren zijn afgewezen, en na 6 jaar (zo lang zijn ze al bezig met deze locatie geloof ik) is de kogel door de kerk. Wellicht dat er een enkele fanatiekeling al te vinden is op het nieuwe veld. Normaal gesproken is er doordeweeks genoeg man aan het vliegen, zeker nu het mooie weer er weer aan komt te zitten, en het weer langer licht blijft.

Groeten Ron

Ron van S. Ik ga eerst nu weer even wennen op de sim aan de omgekeerde bediening... en ik zal Ron 2 ( pebbles ) even in de gaten houden en wellicht een keer wat afspreken om te kijken hoe hij het doet :)

Back