Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Vanavond nog even de rudder servo vervangen omdat de subtrim van 32 mij niet lekker zat. Gelukkig heb ik nog wat esky servo's op voorraad en er een gevonden waardoor ik nog maar een waarde van 14 nodig heb :-)

Servo omgezet en werkt als een zonnetje. Kijk ik nog een naar mijn tail boom, is deze aan de achterkant geknikt?! 7mm uit het lood! :-(

Gelijk maar even een carbon versie besteld en een zwikkie lagers besteld (de nieuwe belt en belt tandwielen voor en achteren heb in al) dus overmorgen is mijn King weer helemaal toppie!
 
Laatst bewerkt:
Vanavond nog even de rudder servo vervangen omdat de subtrim van 32 mij niet lekker zat. Gelukkig heb ik nog wat esky servo's op voorraad en er een gevonden waardoor ik nog maar een waarde van 14 nodig heb :-)

Servo omgezet en werkt als een zonnetje. Kijk ik nog een naar mijn tail boom, is deze aan de achterkant geknikt?! 7mm uit het lood! :-(

Gelijk maar even een carbon versie besteld en een zwikkie lagers besteld (de nieuwe belt en belt tandwielen voor en achteren heb in al) dus overmorgen is mijn King weer helemaal toppie!
Joh, je zou die king van mij eens moet zien..
Kromme staart, beschadigde bladen, kapotte canopee, homemade skid en kingstuds.. de tail bladen zeker 3mm korter gesleten aan de stoep. en toch vliegt hij als een zonnetje...
Zie filmpje.. Het enige waar ik me over verwonder is die tail servo..
sub trim is alleen te gebruiken in flight bij heftige wind... Alle trim moet je altijd door de servo positie en servo arm kunnen uitvlakken..

Die carbon tail gaat ook kapot en de aluminium kun je vaak bij een tailstrike nog effe recht buigen.. Met carbon heb je die kans niet...
Ik heb in 6 maand 1 achter tandwiel vervangen en 2x de main gear en 5 x een pinion.. de 48T is nog orgineel.. Dat achter tandwiel moest wel omdat alle tandjes toch voor 3/4 weg gesleten waren door dat mijn staart vaak in het gras kompleet stil stond...

Nee echt je kunt veel langer door vliegen met beschadigde onderdelen zolang je de zaak maar een beetje trillings vrij hebt en de trims op 0...
Ik heb thuis ook een refurbish bak staan waar alle kapotte onderdelen in gaan en zo af en toe ga ik er even voor zitten en dan buig ik de feathering shafts weer recht.. reviseer ik de servo's en plak en balanseer ik de beschadigde main rotor bladen... Zo geef ik de meeste onderdelen een 2e leven en mijn portemonee een pauze..

Benno
 
Je kunt vaak een usb- sim kabel kopen voor 10 euro... . En dan gratis FMS en X-heli..
Ik heb voor de FMS wel een redelijke king equivalent.. Echter is vlieg nu met aeroflight en die is toch wel weer echter... Kun je dezelfde kabel voor gebruiken..
Moet je wel even opletten of bij die sim kabel aan de ene zijde een usb aansluiting en aan de andere zijde een 3,5 mm jack plug zit..
Die steek je zo in de mx12...
Alles instellen en weg vliegen..

Ik weet niet of je volgende week tijd hebt maar dan hebben we een meeting hier in steenwijk.. Wel een eindje van odijk maar dan zie je heel wat modellen waaronder de king... en neem ik ook mijn sim mee...

Benno

Hallo Benno,

Helaas geen tijd voor de meeting....
Bedankt voor de hulp (Francis ook!)
Ik heb inmiddels FMS gedownload en ook een Belt CP sim gevonden.
(Die lijkt me tenminste in de buurt van een King II komen).
Nu de simkabel nog....

Groeten

Eefjan
 
Joh, je zou die king van mij eens moet zien..
Kromme staart, beschadigde bladen, kapotte canopee, homemade skid en kingstuds.. de tail bladen zeker 3mm korter gesleten aan de stoep. en toch vliegt hij als een zonnetje...
Zie filmpje.. Het enige waar ik me over verwonder is die tail servo..
sub trim is alleen te gebruiken in flight bij heftige wind... Alle trim moet je altijd door de servo positie en servo arm kunnen uitvlakken..

Die carbon tail gaat ook kapot en de aluminium kun je vaak bij een tailstrike nog effe recht buigen.. Met carbon heb je die kans niet...
Ik heb in 6 maand 1 achter tandwiel vervangen en 2x de main gear en 5 x een pinion.. de 48T is nog orgineel.. Dat achter tandwiel moest wel omdat alle tandjes toch voor 3/4 weg gesleten waren door dat mijn staart vaak in het gras kompleet stil stond...

Nee echt je kunt veel langer door vliegen met beschadigde onderdelen zolang je de zaak maar een beetje trillings vrij hebt en de trims op 0...
Ik heb thuis ook een refurbish bak staan waar alle kapotte onderdelen in gaan en zo af en toe ga ik er even voor zitten en dan buig ik de feathering shafts weer recht.. reviseer ik de servo's en plak en balanseer ik de beschadigde main rotor bladen... Zo geef ik de meeste onderdelen een 2e leven en mijn portemonee een pauze..

Benno

Joh wat ben ik dan een zeur vergeleken bij jou. Zodra ik het tandwiel begin te horen gaat er een nieuwe op. Ergens speling op, nieuwe erop. Misschien moet ik een beetje gas terug nemen haahah. Eerst maar eens olie gaan gebruiken dat scheelt ook weer slijtage.

gr,
Frans uuuuuut H-lem
 
Ja lekker bezig geweest.. Had al eerder gemeld dat het eigenlijk gewoon knopjes omzetten in je hoofd is..
Maar er zijn bij mij ook nog steeds drempels waar je overheen moet...
Maar ik ben dan ook niet 3 weken in italie geweest maar elke dag 3 accu's weg gedraaid...

Gebruik maken van het weer..
Ruimte is ook goed al moet ik zeggen dat kleine 8jes moeilijker zijn maar ook belangrijk voor je ontwikkeling...

Ach het komt allemaal wel goed met ons..
alleen oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen,....

Benno..

ps er komt waarschijnlijk ook een 15 jarige die al inverted gaat.. Daar lijk ik weer een groentje bij dus ik zal niet vergeten waar ik vandaan kom...


Ik zal morgen eens een foto maken van de plek waar ik tot nu tot gevlogen heb, kan je lachen! Alsof je een Boeing 747 op een voetbalveld moet landen. Een soort monaco F1 race zeg maar.Morgen ga ik op zoe naar een alternatieve plek want hier kan het echt niet meer.Ik kan hier niet verder meer leren.

Vanmorgen aangenaam verrast door het weer, nog steeds windstil. Dus gauw naar buiten en 4 lipo´s leeg gedraaid. Gisteravond in de pauze op mijn werk nog even gevlogen. Best wel een vreemd gezicht tussen die straalmotoren in. Beetje erg groot contrast.
Dus ook gisteren 7 en vandaag 4 dat zijn er weer 11 leeggevlogen. Gaat best lekker zo.
gr,
Frans
 
Laatst bewerkt:
Jerry, ga jij ook nog naar Steenwijk???
Een collega van mij wil mogelijk ook nog mee!! Misschien dat jullie wat samen kunnen doen... dat geld ook voor Frank uit Nijmegen...

Groeten,.... Frans ...W


Frans,

Helaas, helaas moet ik verstek laten gaan. Ik heb dienst die dag en kan geen vervanging regelen. Maar de volgende keer wil ik er toch wel weer bij zijn.

Groeten en veel vliegplezier,

Jerry
 
Eindelijk !! in alle opzichten

Jaaaa Jaaaaaah Jaaaaaaaahhhhhhh Shiiiiittt,
( Bedankt voor het delen van dit orgasmisch moment)

Maar mijn King is geleverd ... Eindelijk... John Hobby en TNT doen er dus 13 dagen over :confused: toch vrij lang eigenlijk... geen extra kosten voor inklaring.

Het pakje was een beetje gescheurd maar de rest zat er allemaal keurig in.
1 HBK 2.4G (wit)
1 doos met spullen ( Lipo's, bladen, assen, 3800 motor, extra kap)
1 doos met SIM en simzender
1 doos met Imax B6AC lader...

Doos open : net als een baby " wat ziet hij er lief uit hé... en zo klein " een snelle inspectie : alles keurig, zelfs de belt loopt keurig over de rolletjes. Heb geen idee maar dat de bladen bij het uit de doos tillen vanzelf samenplooien zal waarschijnlijk niet goed zijn. Ietsie vaster gedraaid ... Hoe zit dat bij jullie ????

De HBK uit de doos dan maar en opstarten ... Euh, even kijken ? bladspoor zeker 1 cm ! Proberen bij te stellen, maar de standaard LiPo heb ik dus al leeg getrokken om de bladen in balans te krijgen. Heb daar al een eerste vraag over... als ik die 'lange rods' zomaar mag aan draaien om t bladspoor gelijk te krijgen, ben ik dan ook niet met mijn pitch aan het klooien ????

Dan maar de andere lipo's opladen... in de spullendoos bleken 2 Lipo's teveel te zitten... Had oorspronkelijk 2x 1500mA 15c besteld, maar met de aanpassing van mijn bestelling had ik die geupgraded naar 2200mA 20C lipo's en kijk eens aan John was vrijgevig en heeft alles keurig geleverd... Bedankt John... De Imax lader is een prachtig ding, duidelijk te gebruiken, ben ik heel tevreden over...

Ondertussen de 3800 motor ingebouwd... wat slijpwerk met de dremel om hem in de HBK te passen, de 10T kroon erop, amaai dat zit lekker strak... lijkt allemaal goed... t draait toch allemaal soepel...

De 2200mA lipo ondertussen klaar, in de HBK, de balans en COG liggen nu helemaal OK en dus dan maar naar buiten...

Licht optoeren : Geen bladspoor meer OK ...dus ... gaan (allez babysteps dan toch)
EUH ... bij het optoeren gaat t ding heftig slingeren ! Resultaat ? JEP 1e crash... Blijkbaar zat er een linkje los in de kop... ik haalde niet eens denk ik 500 toeren...
Opnieuw optoeren... klinkt goed, verder optoeren, klinkt beter, hé wat kan ik hoog optoeren... (zit ondertussen aan 80% gas en de HBK staat als een huis op de grond) even nog verder...noppes... de idle up switch aan ... NIEKS !
Tiens geen lift, niets ? even kijken ... tiens geen tanden meer op de main gear :roll:, motor zat blijkbaar niet diep genoeg tegen t tandwiel aan en 1 crash heeft alle tanden tot de helft gereduceerd... Dus opnieuw Dremelen aan het motorcompartimentje... Motor wat naar achter gezet en terug aangekoppeld. Ik wou toch nog even proberen met wat er nog rest van de tanden... Alle tanden zitten er nog op maar zijn maar de helf meer hoog...

Lap, nu doet de Gyro dus raar ... start op maar blijft dan flikkeren, de HBK staat stevig en stil... dus denk ik dat de gyro gestoofd is ... of heb ik iets anders verkeerd gedaan ????

Volgende stap wordt dus de HH gyro en de nieuwe mean gear erop... Maar daar was de zondag dus te kort voor... Ja zo duurt t inderdaad lang voor je kunt vliegen met een heli :p

Heeft iemand ondertussen een tip hoe ik zonder pitchmeter toch de pitch van mijn bladen kan controleren ?

Ga straks thuis eens lekker YouTuben om hem echt goed af te stellen... en dan met de RADD methode mezelf leren vliegen... afgewisseld met de SIM on windy days... of heeft iemand nog tips ? :worship:
 
Doos open : net als een baby " wat ziet hij er lief uit hé... en zo klein " een snelle inspectie : alles keurig, zelfs de belt loopt keurig over de rolletjes. Heb geen idee maar dat de bladen bij het uit de doos tillen vanzelf samenplooien zal waarschijnlijk niet goed zijn. Ietsie vaster gedraaid ... Hoe zit dat bij jullie ????

***Niet te vast draaien.. Als je de heli op zijn zij houd vallen de bladen net niet naar beneden...

De HBK uit de doos dan maar en opstarten ... Euh, even kijken ? bladspoor zeker 1 cm ! Proberen bij te stellen, maar de standaard LiPo heb ik dus al leeg getrokken om de bladen in balans te krijgen. Heb daar al een eerste vraag over... als ik die 'lange rods' zomaar mag aan draaien om t bladspoor gelijk te krijgen, ben ik dan ook niet met mijn pitch aan het klooien ????

*** aan wennen op altijd aan 1 blad te verdraaien.. Als je beide uit of in draaid veranderd de pitch...

Dan maar de andere lipo's opladen... in de spullendoos bleken 2 Lipo's teveel te zitten... Had oorspronkelijk 2x 1500mA 15c besteld, maar met de aanpassing van mijn bestelling had ik die geupgraded naar 2200mA 20C lipo's en kijk eens aan John was vrijgevig en heeft alles keurig geleverd... Bedankt John... De Imax lader is een prachtig ding, duidelijk te gebruiken, ben ik heel tevreden over...

*** Ik heb ook de Imax, werkt inderdaad goed en eenvoudig...

Ondertussen de 3800 motor ingebouwd... wat slijpwerk met de dremel om hem in de HBK te passen, de 10T kroon erop, amaai dat zit lekker strak... lijkt allemaal goed... t draait toch allemaal soepel...

De 2200mA lipo ondertussen klaar, in de HBK, de balans en COG liggen nu helemaal OK en dus dan maar naar buiten...

Licht optoeren : Geen bladspoor meer OK ...dus ... gaan (allez babysteps dan toch)
EUH ... bij het optoeren gaat t ding heftig slingeren ! Resultaat ? JEP 1e crash... Blijkbaar zat er een linkje los in de kop... ik haalde niet eens denk ik 500 toeren...

*** altijd langzaam optoeren.. de bladen kunnen soms niet goed in balans staan maar dat komt vanzelf goed...

Opnieuw optoeren... klinkt goed, verder optoeren, klinkt beter, hé wat kan ik hoog optoeren... (zit ondertussen aan 80% gas en de HBK staat als een huis op de grond) even nog verder...noppes... de idle up switch aan ... NIEKS !
Tiens geen lift, niets ? even kijken ... tiens geen tanden meer op de main gear :roll:, motor zat blijkbaar niet diep genoeg tegen t tandwiel aan en 1 crash heeft alle tanden tot de helft gereduceerd... Dus opnieuw Dremelen aan het motorcompartimentje... Motor wat naar achter gezet en terug aangekoppeld. Ik wou toch nog even proberen met wat er nog rest van de tanden... Alle tanden zitten er nog op maar zijn maar de helf meer hoog...

Lap, nu doet de Gyro dus raar ... start op maar blijft dan flikkeren, de HBK staat stevig en stil... dus denk ik dat de gyro gestoofd is ... of heb ik iets anders verkeerd gedaan ????

*** wil ook wel gebeuren als je trim niet goed staat... Bij aansluiten van de lipo altijd zorgen dat de trims op de zender in het midden staan.

Volgende stap wordt dus de HH gyro en de nieuwe mean gear erop... Maar daar was de zondag dus te kort voor... Ja zo duurt t inderdaad lang voor je kunt vliegen met een heli :p
*** ach ik ben al 6 maand bezig en kan net redelijk 8jes...

Heeft iemand ondertussen een tip hoe ik zonder pitchmeter toch de pitch van mijn bladen kan controleren ?
*** met alle stick in het midden moeten de bladen vlak staan dus geen pitch...

Ga straks thuis eens lekker YouTuben om hem echt goed af te stellen... en dan met de RADD methode mezelf leren vliegen... afgewisseld met de SIM on windy days... of heeft iemand nog tips ? :worship:


*******
Ja tips zat...
1. vul je profiel aan met woonplaats..
2. Maak en plaats eens wat foto's voor ons beeld vorming...
3. lees effe dit draadje door voor alle tips en tricks..
4. Gooi de hele zaak in de auto en kom zondag naar steenwijk...

Als je gerichte vragen heb kan ik ze ook gericht beantwoorden..
Benno

ps welkom bij de club, heb je ook al het gevoel van "Waar ben ik aan begonnen"..
 
Laatst bewerkt:
Het enige waar ik me over verwonder is die tail servo..
sub trim is alleen te gebruiken in flight bij heftige wind... Alle trim moet je altijd door de servo positie en servo arm kunnen uitvlakken..

Bonno, de subtrim heb je in HH mode nodig om de creep uit de servo te halen; anders blijft hij een kant op kruipen als je de stick weer langzaam naar het midden brengt. Hierna het servoarmpje haaks op de servo monteren en klaar is Klara ;-)
 
Bonno, de subtrim heb je in HH mode nodig om de creep uit de servo te halen; anders blijft hij een kant op kruipen als je de stick weer langzaam naar het midden brengt. Hierna het servoarmpje haaks op de servo monteren en klaar is Klara ;-)
Das nieuw voor mij...
Heb ik met 3 gyro's nog nooit last van gehad...

Benno
 
Jaaaa Jaaaaaah Jaaaaaaaahhhhhhh Shiiiiittt,
( Bedankt voor het delen van dit orgasmisch moment)

Maar mijn King is geleverd ... Eindelijk... John Hobby en TNT doen er dus 13 dagen over :confused: toch vrij lang eigenlijk... geen extra kosten voor inklaring.

Het pakje was een beetje gescheurd maar de rest zat er allemaal keurig in.
1 HBK 2.4G (wit)
1 doos met spullen ( Lipo's, bladen, assen, 3800 motor, extra kap)
1 doos met SIM en simzender
1 doos met Imax B6AC lader...

Doos open : net als een baby " wat ziet hij er lief uit hé... en zo klein " een snelle inspectie : alles keurig, zelfs de belt loopt keurig over de rolletjes. Heb geen idee maar dat de bladen bij het uit de doos tillen vanzelf samenplooien zal waarschijnlijk niet goed zijn. Ietsie vaster gedraaid ... Hoe zit dat bij jullie ????
Stel regel die er is: Wanneer je de king op zijn zij houdt dan moeten de bladen net niet om vallen. Ikzelf heb ze dan nog net ieeeeeeetsje strakker.

De HBK uit de doos dan maar en opstarten ... Euh, even kijken ? bladspoor zeker 1 cm ! Proberen bij te stellen, maar de standaard LiPo heb ik dus al leeg getrokken om de bladen in balans te krijgen.
Was de batterij wel vol dan?Niet te ver leegtrekken he want dan gaan je lipo's naar de kl...ten
Heb daar al een eerste vraag over... als ik die 'lange rods' zomaar mag aan draaien om t bladspoor gelijk te krijgen, ben ik dan ook niet met mijn pitch aan het klooien ???? Yep, je veranderd de stand van het blad tov het andere blad maar dus ook de pitch. Altijd maar een halve slag tegelijkertijd en probeer wel boven en onder ongeveer evenveel schroefdraad te houden ander heb je kans dat die er bijna uitloopt.

Dan maar de andere lipo's opladen... in de spullendoos bleken 2 Lipo's teveel te zitten... Had oorspronkelijk 2x 1500mA 15c besteld, maar met de aanpassing van mijn bestelling had ik die geupgraded naar 2200mA 20C lipo's en kijk eens aan John was vrijgevig en heeft alles keurig geleverd... Bedankt John... De Imax lader is een prachtig ding, duidelijk te gebruiken, ben ik heel tevreden over... altijd prettig hoor 4 batterijen die heb je in een uurtje leeg.

Ondertussen de 3800 motor ingebouwd... wat slijpwerk met de dremel om hem in de HBK te passen, de 10T kroon erop, amaai dat zit lekker strak... lijkt allemaal goed... t draait toch allemaal soepel... Daarom heb ik nu een 3900 dan heb je er geen last van

De 2200mA lipo ondertussen klaar, in de HBK, de balans en COG liggen nu helemaal OK en dus dan maar naar buiten...

Licht optoeren : Geen bladspoor meer OK ...dus ... gaan (allez babysteps dan toch)
EUH ... bij het optoeren gaat t ding heftig slingeren ! Resultaat ? JEP 1e crash... Blijkbaar zat er een linkje los in de kop... ik haalde niet eens denk ik 500 toeren...
Opnieuw optoeren... klinkt goed, verder optoeren, klinkt beter, hé wat kan ik hoog optoeren... (zit ondertussen aan 80% gas en de HBK staat als een huis op de grond) even nog verder...noppes... de idle up switch aan ... NIEKS !
Tiens geen lift, niets ? even kijken ... tiens geen tanden meer op de main gear :roll:, motor zat blijkbaar niet diep genoeg tegen t tandwiel aan en 1 crash heeft alle tanden tot de helft gereduceerd... Dus opnieuw Dremelen aan het motorcompartimentje... Motor wat naar achter gezet en terug aangekoppeld. Ik wou toch nog even proberen met wat er nog rest van de tanden... Alle tanden zitten er nog op maar zijn maar de helf meer hoog...
beter dus maar een neiuwe gear erop zetten, speling hoeft echt niet veel te zijn

Lap, nu doet de Gyro dus raar ... start op maar blijft dan flikkeren, de HBK staat stevig en stil... dus denk ik dat de gyro gestoofd is ... of heb ik iets anders verkeerd gedaan ????Staat je throttle niet een klein beetje aan want dan doet ie het bij mij ook niet of de idle up

Volgende stap wordt dus de HH gyro en de nieuwe mean gear erop... Maar daar was de zondag dus te kort voor... Ja zo duurt t inderdaad lang voor je kunt vliegen met een heli :p

Heeft iemand ondertussen een tip hoe ik zonder pitchmeter toch de pitch van mijn bladen kan controleren ?swahplate moet horinzontaal staan. Dan trhottle op 50% zetten. Op dat moment moet de pitch 0 zijn. Maw de bladen moeten dan exact horizontaal staan

Ga straks thuis eens lekker YouTuben om hem echt goed af te stellenaltijd goed... en dan met de RADD methode mezelf leren vliegen... afgewisseld met de SIM on windy days... of heeft iemand nog tips ? :worship:

Hallo Mafke(toch niet je echte naam hoop ik?)

Ik ga even wat tussen je vragen door schrijven. Eerste opmerking is dat je eigenlijk al veel weet voor een beginner? Wist je zo maar hoe je die IMAX moest instellen?

gr,
Frans uuuut H/lem,
 
Frans,

Helaas, helaas moet ik verstek laten gaan. Ik heb dienst die dag en kan geen vervanging regelen. Maar de volgende keer wil ik er toch wel weer bij zijn.

Groeten en veel vliegplezier,

Jerry

jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr de bammerrrrrrrrrr
geen leuke filmjes vanuit de helicam! Wat een rotbaas heb jij zeg dat ie je voor zoooooooo'n belangrijke dag geen vrij geeft.:sniper::sniper::2gunfire::2gunfire::2gunfire:

gr,
Frans uuuut H/lem
 
lol

Ik dacht bij mezelf laat ik het eens proberen, idle-up aangezet, hooggenoeg gaan hooveren en dan vol up. Jaaa ik zit op de kop:D. Snel gas dicht om niet naar beneden te razen en daarna weer gas open.

Wat een kick was dat. Stond te trillen op mijn benen en mijn hart ging tekeer, mijn eerste looping tenminste het leek erop.

Nog een accuutje leeggevlogen om het nogmaals te proberen. Dit keer kwam hij scheef uit maar wist nog te recoveren. Alleen was hij zover weg dat volgens mij mijn bereik weg was want ineens ging hij naar rechts de grond in.

Merkte wel dat die 3100kv niet echt sterk is want als ik volgas geef bij idle-up gaat hij maar langzaam omhoog.
 
Ik dacht bij mezelf laat ik het eens proberen, idle-up aangezet, hooggenoeg gaan hooveren en dan vol up. Jaaa ik zit op de kop:D. Snel gas dicht om niet naar beneden te razen en daarna weer gas open.

Wat een kick was dat. Stond te trillen op mijn benen en mijn hart ging tekeer, mijn eerste looping tenminste het leek erop.

Nog een accuutje leeggevlogen om het nogmaals te proberen. Dit keer kwam hij scheef uit maar wist nog te recoveren. Alleen was hij zover weg dat volgens mij mijn bereik weg was want ineens ging hij naar rechts de grond in.

Merkte wel dat die 3100kv niet echt sterk is want als ik volgas geef bij idle-up gaat hij maar langzaam omhoog.
Wist ik nou maar hoe mijn idle up werkte... :(
Ik zit nu een beetje achtjes te vliegen en beetje rondjes om zn as te doen.. maar weet niet hoe ik die idle up inmoet stellen op de dx6i ...:mad:
Wil nu echt graag wat meer leren en een beetje 3d leren:yes:..
Maar tof dat het jou al een beetje is gelukt :thumbsup:
Hoelang vlieg jij nu al eigelijk dan?
en kom jij ook naar de meeting in Steenwijk?
Ben benieuwd naar je volgende paar accu's;)

Gr Justin
 
Volgende paar accu's doe ik weer gewoon rustig aan. Ik vlieg nu sinds juni met de king maar heb vroeger wel met vliegtuigjes gevlogen. En echt spectaculair zag het er niet uit.

Kom helaas niet naar steenwijk, heb feestje van werk. Maar als ik wel een keer kan dan kom ik zeker langs.

Wist ik nou maar hoe mijn idle up werkte... :(
Ik zit nu een beetje achtjes te vliegen en beetje rondjes om zn as te doen.. maar weet niet hoe ik die idle up inmoet stellen op de dx6i ...:mad:
Wil nu echt graag wat meer leren en een beetje 3d leren:yes:..
Maar tof dat het jou al een beetje is gelukt :thumbsup:
Hoelang vlieg jij nu al eigelijk dan?
en kom jij ook naar de meeting in Steenwijk?
Ben benieuwd naar je volgende paar accu's;)

Gr Justin
 
Das nieuw voor mij...
Heb ik met 3 gyro's nog nooit last van gehad...

Benno

Benno,

Wordt uiteengezet door Bob White in het filmpje tail gyro.wmf. Zet je HH mode maar aan, beweeg de stick naar links en laat deze langzaam naar het midden gaan, hiernaa hetzelfde vanuit rechts. In beide gevallen mag de servo een beetje meebewegen, maar na een paar milimeter volledig stil staan ondanks het feit dat de stick dan nog niet in het midden is.
 
Bedankt nu al voor de reacties...

@Frans uut H'Lem : Ja ik wist t vrij snel, heb al eens verteld ( kort nadat ik de HBK besteld had) dat ik al zowat 2 jaar aan t lezen ben over heli's en aanwerwante onderwerpen. Bij t uitpakken van de Imax eens goed gelezen in de handleiding en mij leek t vrij eenvoudig...

@plantjes :
1 Ik woon in Lommel ( België ) maar das redelijk dicht tegen de nederlandse grens dus dat komt wel goed ...
2 de foto's die komen eraan, moet nog een en ander hier uitdokteren om ze ertussen te hangen.
3 Ben dit draadje volledig aan t doornemen, heb overlaatst (een maand geleden) zelfs een boekje gekocht en noteer nu onder het lezen alle tips die ik tegenkom... best handig...
4 Ja, dat zou ik zeker willen, echt, alleen jammer dat mijn zoontje om 14h terug bij zijn mama moet zijn. Ik zie hem maar 1 weekend in de maand dus is hij 'nog' net belangrijker dan de meeting... Maar ik kan wel al zeggen dat de eerste keer dat ik wel kan ik zeker de kilometertjes naar Nederland zal afhaspelen, al is het maar om iedereen eens in levende lijve te zien ;o)


Nu al van mij uit bedankt voor de tips en nu ga ik dus Youtuben... en die bladen wat aanspannen... die gyro nog eens proberen en dan maar wachten op die main gear ...

Peter (ut den belgiek)
 
Back
Top