Jaaaa Jaaaaaah Jaaaaaaaahhhhhhh Shiiiiittt,
( Bedankt voor het delen van dit orgasmisch moment)
Maar mijn King is geleverd ... Eindelijk... John Hobby en TNT doen er dus 13 dagen over

toch vrij lang eigenlijk... geen extra kosten voor inklaring.
Het pakje was een beetje gescheurd maar de rest zat er allemaal keurig in.
1 HBK 2.4G (wit)
1 doos met spullen ( Lipo's, bladen, assen, 3800 motor, extra kap)
1 doos met SIM en simzender
1 doos met Imax B6AC lader...
Doos open : net als een baby " wat ziet hij er lief uit hé... en zo klein " een snelle inspectie : alles keurig, zelfs de belt loopt keurig over de rolletjes. Heb geen idee maar dat de bladen bij het uit de doos tillen vanzelf samenplooien zal waarschijnlijk niet goed zijn. Ietsie vaster gedraaid ... Hoe zit dat bij jullie ????
Stel regel die er is: Wanneer je de king op zijn zij houdt dan moeten de bladen net niet om vallen. Ikzelf heb ze dan nog net ieeeeeeetsje strakker.
De HBK uit de doos dan maar en opstarten ... Euh, even kijken ? bladspoor zeker 1 cm ! Proberen bij te stellen, maar de standaard LiPo heb ik dus al leeg getrokken om de bladen in balans te krijgen.
Was de batterij wel vol dan?Niet te ver leegtrekken he want dan gaan je lipo's naar de kl...ten
Heb daar al een eerste vraag over... als ik die 'lange rods' zomaar mag aan draaien om t bladspoor gelijk te krijgen, ben ik dan ook niet met mijn pitch aan het klooien ????
Yep, je veranderd de stand van het blad tov het andere blad maar dus ook de pitch. Altijd maar een halve slag tegelijkertijd en probeer wel boven en onder ongeveer evenveel schroefdraad te houden ander heb je kans dat die er bijna uitloopt.
Dan maar de andere lipo's opladen... in de spullendoos bleken 2 Lipo's teveel te zitten... Had oorspronkelijk 2x 1500mA 15c besteld, maar met de aanpassing van mijn bestelling had ik die geupgraded naar 2200mA 20C lipo's en kijk eens aan John was vrijgevig en heeft alles keurig geleverd... Bedankt John... De Imax lader is een prachtig ding, duidelijk te gebruiken, ben ik heel tevreden over...
altijd prettig hoor 4 batterijen die heb je in een uurtje leeg.
Ondertussen de 3800 motor ingebouwd... wat slijpwerk met de dremel om hem in de HBK te passen, de 10T kroon erop, amaai dat zit lekker strak... lijkt allemaal goed... t draait toch allemaal soepel...
Daarom heb ik nu een 3900 dan heb je er geen last van
De 2200mA lipo ondertussen klaar, in de HBK, de balans en COG liggen nu helemaal OK en dus dan maar naar buiten...
Licht optoeren : Geen bladspoor meer OK ...dus ... gaan (allez babysteps dan toch)
EUH ... bij het optoeren gaat t ding heftig slingeren ! Resultaat ? JEP 1e crash... Blijkbaar zat er een linkje los in de kop... ik haalde niet eens denk ik 500 toeren...
Opnieuw optoeren... klinkt goed, verder optoeren, klinkt beter, hé wat kan ik hoog optoeren... (zit ondertussen aan 80% gas en de HBK staat als een huis op de grond) even nog verder...noppes... de idle up switch aan ... NIEKS !
Tiens geen lift, niets ? even kijken ... tiens geen tanden meer op de main gear :roll:, motor zat blijkbaar niet diep genoeg tegen t tandwiel aan en 1 crash heeft alle tanden tot de helft gereduceerd... Dus opnieuw Dremelen aan het motorcompartimentje... Motor wat naar achter gezet en terug aangekoppeld. Ik wou toch nog even proberen met wat er nog rest van de tanden... Alle tanden zitten er nog op maar zijn maar de helf meer hoog...
beter dus maar een neiuwe gear erop zetten, speling hoeft echt niet veel te zijn
Lap, nu doet de Gyro dus raar ... start op maar blijft dan flikkeren, de HBK staat stevig en stil... dus denk ik dat de gyro gestoofd is ... of heb ik iets anders verkeerd gedaan ????
Staat je throttle niet een klein beetje aan want dan doet ie het bij mij ook niet of de idle up
Volgende stap wordt dus de HH gyro en de nieuwe mean gear erop... Maar daar was de zondag dus te kort voor... Ja zo duurt t inderdaad lang voor je kunt vliegen met een heli
Heeft iemand ondertussen een tip hoe ik zonder pitchmeter toch de pitch van mijn bladen kan controleren ?
swahplate moet horinzontaal staan. Dan trhottle op 50% zetten. Op dat moment moet de pitch 0 zijn. Maw de bladen moeten dan exact horizontaal staan
Ga straks thuis eens lekker YouTuben om hem echt goed af te stellen
altijd goed... en dan met de RADD methode mezelf leren vliegen... afgewisseld met de SIM on windy days... of heeft iemand nog tips ?