Good Year, hoe verder?

Hallo GY boys,
Het begint er op te lijken. Nog "even" glassen en dan.......
Eén uit een Sig bouwdoos ( sorry) en één van de tekening:

één maal met Silver Shadow:

en één maal met Fora Junior

Heeft iemand voor mij een schets van een eenvoudige goed werkende afslag?

Grtz, Erik
 
Ik moet nog wel de tekening kunnen vinden met de afslag waar wij (althans John) onze afslag voor MTR op hebben gebaseerd (een 'muizenval'). Voor het Goodyearmodel denk ik echter kant-en-klare dingen van Mejzlik te gaan gebruiken. Ze zijn niet duur, de eenvoudige afslag is meen ik 12 of 18 euro. Een ingewikkeldere afslag is ook verkrijg baar op een kant-en-klare tank. Ik heb ze al weer maanden geleden besteld en binnengekregen, maar ik ben er nog niet achter hoe de afslag op de tank precies werkt. Er moet geloof ik ook nog een ventiel op. Op dit moment weet ik eerlijk gezegd even niet waar ze zijn, dus ik moet ze weer opzoeken.
 
Goodyear, hoe verder ?

Zal er op de NK van 2008 Goodyear worden gevlogen, of zijn er wedstrijden geplanned voor 2008? En wat is de uiteindelijke beslissing over motoren ? Alleen dieseltjes of ook "snelle" gloeimotoren ? Dit om te weten of het de moeite waard is kistjes te bouwen en te beginnen te trainen ?
 
Wat ik heb begrepen is dat we zoizo op het NK gaan goodyear vliegen als demo klasse.
Dus je kan er nog geen Nederlands kampioen in worden...

En als we een lokatie kunnen vinden dan lijkt het me zeker de moeite om nog een extra wedstrijd te organiseren.
Als iemand een goeie plek weet met 40 bij 40 meter beton dan wil de oranisatie van de eerste goodyear wedstrijd wel gaan trekken....
 
Wat ik heb begrepen is dat we zoizo op het NK gaan goodyear vliegen als demo klasse.
Dus je kan er nog geen Nederlands kampioen in worden...

En als we een lokatie kunnen vinden dan lijkt het me zeker de moeite om nog een extra wedstrijd te organiseren.
Als iemand een goeie plek weet met 40 bij 40 meter beton dan wil de oranisatie van de eerste goodyear wedstrijd wel gaan trekken....

Wat dacht je van de Peel, genoeg plek:xmas::puppydogeyes:
 
Kunnen we daar zomaar een wedstreid plannen dan ergens aan het begin van het seisoen?
Dacht dat ze nog al moeilijk deden over mensen die niet op lijsten staan....
Als we een race dag/weekendje houden lijkt het me leuk als we ook onze duitse buren kunnen uitnodigen...
 
de peel

Kunnen we daar zomaar een wedstreid plannen dan ergens aan het begin van het seisoen?
Dacht dat ze nog al moeilijk deden over mensen die niet op lijsten staan....
Als we een race dag/weekendje houden lijkt het me leuk als we ook onze duitse buren kunnen uitnodigen...


Het is een kwestie van je tijdig aanmelden bij Monique.
 
Op de reünie gaf ik aan dat MIJN bedoeling is om eerst komend jaar eens aan te zien hoe het zich gaat ontwikkelen en niet meteen met een officiele NK klasse te beginnen, want anders nemen we misschien te veel hooi op onze vork en gaat het helemaal mis. Dit is mijn bedoeling, maar wie ben ik?

De beste manier om te kijken hoe het gaat is natuurlijk een bijeenkomst (of meerdere) waar we natuurlijk informele wedstrijdjes kunnen houden. Duitsers zijn hierbij natuurlijk welkom, mits zij ook (weer) aan het beginnen zijn. Als er meteen 'echte' Goodyearders gaan meedoen is het gat met de beginners weer zo groot dat ik vrees dat die meteen afhaken.

Volgend punt is afspraken over de motoren. Ik ben een voorstander van simpele en niet te snelle motoren, dus een lijst waarvan gekozen kan worden, maar wederom, wie ben ik, als de oude ervaren Goodyearders massaal hun Rossi's weer willen gebruiken, wat mij betreft prima, maar dan bestaat weer het risico dat de beginners afhaken, althans niet aanhaken. Hoe gaan we dit organiseren? We zouden een lijst van geinteresseerden kunnen maken en die dan over bepaalde motoren laten stemmen, wel of niet toestaan, kiest de meerderheid voor, dan is hij toegestaan. Is dat wat?

Dan het punt terrein. De toegang is niet het enige probleem van de Peel, maar ook het bijzonder ruwe asfalt, wat slecht voor de modellen is. Owen gaf bij 1,5cc teamrace al aan dat dit eigenlijk niet boven gras te vliegen is, maar hoe zit het met 2,5cc goodyear? Is het iets om zonder onderstel te vliegen of een minimale diameter en breedte van wiel voor te schrijven om zo wel op gras te kunnen landen?

Tenslotte het punt van Rick Olijve op de reünie, staan we toe dat er met F2F (D-vleugeltjes met een plankromp dus) met een verkleinde venturi met een maximale diameter meegevlogen mag worden? Als hij succesvol is zal dat ongetwijfeld betekenen dat het jaar daarna iedereen met zo'n model verschijnt en hebben beginners weer geen aansluiting. Is het iets ook hier geinteresseerden over te laten stemmen?
 
afslag good year

Hallo GY boys,
Heeft iemand voor mij een schets van een eenvoudige goed werkende afslag?

Grtz, Erik

hier is een voorbeeld van Dick Sarpolus:

normal_Scannen01.jpg
 
De NedNats van afgelopen oktober waren een groot succes maar maakten ook duidelijk dat we momenteel als organisatie aan ons maksimaal aantal klassen zitten. Als we klassen als dieselcombat en Goodyear racen toe willen voegen hebben we of een extra dag nodig, of meer mensen voor de organisatie.
Daarom is het de bedoeling van de subcommissie om even een rem op het aantal klassen te houden. Zelf vind ik dat een 'nieuwe' klasse zoals Goodyear het beste eerst een jaar of twee buiten de NedNats om gehouden kan worden om ervaring op te doen en te zien waar het nivo zich naar ontwikkelt. Ik zou het liefste zien dat we meermalen per jaar een leuk wedstrijdje/LB dag/samenvliegen hebben. Het zijn er nu 5: Nats, Almere dagen, Stadskanaaldagen. Nu Winterwijk er nog bij, misschien Den Helder (Frits?) en dan wordt LB vliegen steeds aantrekkelijker.
 
Den Helder kan veel bieden voor de asfalt en betonliefhebbers, dus teamrace en aanverwante. Omdat ik zelf niet vlieg in die klassen, wil ik me dan samen met clubleden bezig gaan houden met de organisatie. Maar ook op het gladgeschoren veld is veel mogelijk.
Enige nadeel is de toegangsregeling, net als op de Peel.
 
Op de LB dag in Almere zag ik dat Fred kitjes van SIG van de Shoestring en de Buster in zijn assortiment heeft. Ze zijn bedoeld als trainers, maar met wat verstevigingen zullen het best leuke Goodyear racers zijn. Zijn er nog mensen geïnteresseerd?
 
Op de LB dag in Almere zag ik dat Fred kitjes van SIG van de Shoestring en de Buster in zijn assortiment heeft. Ze zijn bedoeld als trainers, maar met wat verstevigingen zullen het best leuke Goodyear racers zijn. Zijn er nog mensen geïnteresseerd?

ik heb een Shoestring vliegklaar liggen met een Fora Junior diesel, is dat wat?
 
Prima, dan ga ik een Buster bouwen. Wat voor motor er op komt zie ik nog wel. Nog één team en we hebben een race. :)
 
Mijn bedoeling is het ook om na deze winter een Goodyear model klaar te hebben, maar ja, dat was het vorige winter ook en toen is het ook niet gelukt ...
 
Back
Top