zo, net even 2 LiPo's gevlogen op het grasveldje in de buurt. Was perfect weer, al was het windkracht 3 a 4. Mijn neef en oom waren in de buur en mijn vader was ook even mee kijken, al met al leuk. Me neef heeft de 1ste crash(je) en de 1ste LiPo gefilmt met zn Mobiel. Hetgeen ik morge gemaild krijg, geen idee hoe dat eruit ziet. Zal wel prut zijn dus verwacht niet teveel 
Neergezet op het stukje kalegrond voor een van de twee doeltjes, zender aan, throttle hold etc, stekker erin, kapje erop en flink wat stappen achteruit met zn allen. Eerste vlucht ging niet echt super, de staart schokte (ik moet hem denk instellen, maar de stock gyro is bagger
) en uiteindelijk een etwat ruwe landing in het gras. Kwam ook iets dichterbij dan ik lief had. Gelijk een staart rotortje afgebroken. Het boutje zat iets te strak en daardoor kwam de kracht van het grasprietje (!!) op de rotor in plaats van dat het weg kon zwenken.
Weer naar huis gelopen, ander dingetje erop en 30 min later stonden we weer op het veldje. Tijdje rond gevlogen maar ik vind de controle over de staart erg beperkt en niet echt soepel. Ik geloof dat ik de maximale servo uitslag op de staart aan heb staan met de schakelijk op de zender. Heb beiden standen geprobeerd en dat vond ik toch het lekkerste vliegen. Hij draait toch goed door en heb toch het idee dat ik de Gyro moet stellen.
Naja voorzichtig wat pirouettjes gedaan en vooral de staart naar me toe laten staan en beetje hoveren. Af en toe beetje dichtbij maar moest echt feeling voor de heli krijgen.
Uiteindelijk wat fly by's op afstand gedaan met de 2de LiPo. Helaas staat dat allemaal niet meer op video.
Een goeie 5 minuten na de 2de lipo, en vlak voor ik er toch een punt achter wou zetten crashde ik. Ditmaal wat "beter". Na een opmerking liet ik de heli iets te ver zakken, en corrigeerde ik niet genoeg. Naja de heli maakte een etwat ruwe landing maar toen deze naar rechts helde, graafde de hoofdbladen zich de modder in en brak de rotorkop in twee. Dit is echt zo gebeurd en heb ik laats al eens gehad toen ik achter de motor op toeren te zetten.
Humor is trouwens dat de houten blades gewoon nog in perfecte staat zijn haha.
Naja, het is een onderdeeltje van 3 euro. Heb wat spares besteld en gelijk de Allu versies van de kop en staart, heb ik die alvast klaar als ik redelijk schadevast vlieg. Tot dan houd ik het op de goedkope plastic bits.
Iemand tips over hoe een / de Gyro af te stellen? Betreft de stock KDS 800 gyro. Of suggesties over goeie gyro / staart servo setups?

Neergezet op het stukje kalegrond voor een van de twee doeltjes, zender aan, throttle hold etc, stekker erin, kapje erop en flink wat stappen achteruit met zn allen. Eerste vlucht ging niet echt super, de staart schokte (ik moet hem denk instellen, maar de stock gyro is bagger

Weer naar huis gelopen, ander dingetje erop en 30 min later stonden we weer op het veldje. Tijdje rond gevlogen maar ik vind de controle over de staart erg beperkt en niet echt soepel. Ik geloof dat ik de maximale servo uitslag op de staart aan heb staan met de schakelijk op de zender. Heb beiden standen geprobeerd en dat vond ik toch het lekkerste vliegen. Hij draait toch goed door en heb toch het idee dat ik de Gyro moet stellen.
Naja voorzichtig wat pirouettjes gedaan en vooral de staart naar me toe laten staan en beetje hoveren. Af en toe beetje dichtbij maar moest echt feeling voor de heli krijgen.
Uiteindelijk wat fly by's op afstand gedaan met de 2de LiPo. Helaas staat dat allemaal niet meer op video.
Een goeie 5 minuten na de 2de lipo, en vlak voor ik er toch een punt achter wou zetten crashde ik. Ditmaal wat "beter". Na een opmerking liet ik de heli iets te ver zakken, en corrigeerde ik niet genoeg. Naja de heli maakte een etwat ruwe landing maar toen deze naar rechts helde, graafde de hoofdbladen zich de modder in en brak de rotorkop in twee. Dit is echt zo gebeurd en heb ik laats al eens gehad toen ik achter de motor op toeren te zetten.
Humor is trouwens dat de houten blades gewoon nog in perfecte staat zijn haha.
Naja, het is een onderdeeltje van 3 euro. Heb wat spares besteld en gelijk de Allu versies van de kop en staart, heb ik die alvast klaar als ik redelijk schadevast vlieg. Tot dan houd ik het op de goedkope plastic bits.
Iemand tips over hoe een / de Gyro af te stellen? Betreft de stock KDS 800 gyro. Of suggesties over goeie gyro / staart servo setups?
Laatst bewerkt: