vandaag heb ik in mijn eerste vlucht na het behalen van mijn brevet mijn calmato gecrashed. Dit was al de 2e keer (1ste keer tegen hoogspanningskabel aan gevlogen) dus nu rusten de resten van de calmato in de kliko.
wat is er gebeurd? na een goede start en enkele circuitjes , enkele loopings en een touch and go, om weer even het "goede gevoel" te krijgen, wilde ik op de zelfde hoogte en diepte voorbij vliegen gaan oefenen. Tenslotte heb ik op termijn ook f3a-c aspiraties
.
Na een x of 5 over vliegen met als keerfiguur de 1/2 cubaanse 8, ging het mis tijdens een volgende keerfiguur. Na de halve loop omhoog rolde ik rustig terug in gewone vlucht (gas ca 1/2) en gaf een beetje up om weer in horizontale vlucht te komen. Maar op een een of andere manier wilde de calmato niet meer recht komen en zelfs bij vol up ging ie alleen maar meer recht naar beneden. Ik vloog ongeveer op "1 1/2 fout hoogte" hoger was lastig vanwege laag hangende bewolking. Dit eindigde dus met een doffe klap (ff later dan dat ik het zag
) in het weiland bij de schapies (een schaap stond enkele minuten vol verbazing te kijken wat daar nou weer in het weiland terecht was gekomen
) De hele zooi aan gort. Overigens de electronica deed het nog dus was het denk ik geen storing.
Nu weet ik dat in 9 van de 10 crashes er sprake is van een stuurfout en wellicht is dit in dit geval ook zo, maar wat kan er nog meer gebeurd zijn? Hoogte roer overtrekken, kan dit überhaupt? Kortom ik weet dus nog niet helemaal wat ik fout deed. Voor het leereffect hoor ik graag jullie mening hierover.
grt, Jeroen
wat is er gebeurd? na een goede start en enkele circuitjes , enkele loopings en een touch and go, om weer even het "goede gevoel" te krijgen, wilde ik op de zelfde hoogte en diepte voorbij vliegen gaan oefenen. Tenslotte heb ik op termijn ook f3a-c aspiraties

Na een x of 5 over vliegen met als keerfiguur de 1/2 cubaanse 8, ging het mis tijdens een volgende keerfiguur. Na de halve loop omhoog rolde ik rustig terug in gewone vlucht (gas ca 1/2) en gaf een beetje up om weer in horizontale vlucht te komen. Maar op een een of andere manier wilde de calmato niet meer recht komen en zelfs bij vol up ging ie alleen maar meer recht naar beneden. Ik vloog ongeveer op "1 1/2 fout hoogte" hoger was lastig vanwege laag hangende bewolking. Dit eindigde dus met een doffe klap (ff later dan dat ik het zag


Nu weet ik dat in 9 van de 10 crashes er sprake is van een stuurfout en wellicht is dit in dit geval ook zo, maar wat kan er nog meer gebeurd zijn? Hoogte roer overtrekken, kan dit überhaupt? Kortom ik weet dus nog niet helemaal wat ik fout deed. Voor het leereffect hoor ik graag jullie mening hierover.
grt, Jeroen