Aangezien ik alle electronica e.d. nog dacht te hebben liggen heb ik er ook maar één gekocht
Decals van de kyosho edge 540 maar gebruikt; de kleurencombi van MPX trek ik niet.. Cockpit wordt nog zwart en wellicht nog wat strepen aan de onderkant en tekst op de vleugels.
Verder een 1300kv outrunner, 30A esc, HXT900, MPX nano-s en T2M servo's, Hitec 4 kanaals ontvanger en zippy 1800mAh lipo's. Kwam incl. lipo uit op 560 grammen.
Voor het zwaartepunt heb ik de lipo overdwars achterin de batterijopening geklemd, anders moest ik die een eind uitsnijden of gewicht gaan toevoegen.
Voor de maiden een 9*6 E-prop gebruikt, maar ik had wat power tekort.. vliegen ging wel maar verticaal niet zo ver.
Vlucht vier maar meteen een boom in gevlogen! (stuurfoutje + korte hersenbevriezeing...) Hij hing mooi op een meter of zeven hoog in de takken. Grote boom, onbeklimbaar. Wat met takken staan gooien maar dat schoot ook niet op. Toen kwamen er twee jongens langs de me gingen helpen. Eén loopt op een gegeven moment weg en komt uit de begroeiïng terug met een kale boomstam van zes meter! Hij was precies lang genoeg om de parkmaster omhoog uit de takken te duwen.

Helaas had ik de voorlijsten van de vleugels vergeten te beplakken met decals/plakband; een paar deukjes een een stukje van 1x1 cm weg..
Daarna wat gelijmd en beplakt en een 10*4.7 prop erop gezet. Dat ging stukken beter! Mijn eerste seconden hover zijn gemaakt

En dicht bij huis nog een prima vlieg veldje ontdekt..
Ik was dus enthousiast mijn derde lipo aan het leegvliegen, stopt ineens de motor. Gelukkig genoeg hoogte om 'm goed neer te kunnen zetten. De motor was te heet om beet te pakken. Wat blijkt; de motor waarvan ik dacht dattie 70 grams was weegt maar 50 gram! Haha. Dat weet ik nu, nadat ik batterijen voor mijn weegschaaltje heb gehaald.. Iets teveel van gevraagd dus en hij is mooi aangebrand:
..op naar hobbycity!
2217-20 dan maar?