Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
grappig dat die one way bearing ook in je auto past :)

ik heb er nog zat liggen dnek ik van die dingen .
Ja, in de tijd dat ik alleen nog maar met de Ravage reed, gingen ze toch wel vaak stuk. En een los zeskantje met lager kostte €18,50. 8O Dus sleur zou sleur niet zijn als-ie op zoek ging naar alleen het lager. Even eruit getikt en daar stond braaf HF0612 op. Dat is een nummer van INA/FAG. Dus zoekende naar dat nummer kwam ik al snel bij de vele heli-shops terecht want die zitten als vrijloop op het grote tandwiel van de heli's. ;) Dus toen was het al rap geregeld voor $3,50 per stuk (zakje van 10, voorlopig genoeg, nog 3 resterend na vanavond).


Dat zijn de tweeties denk ik niet met je eens ;) :D
Mwja, die waren wel erg hip. Vooral het moment dat Tygo met zijn Artis de Partis muts van plan was een vogeltje te vangen voor thuis. 8O :rolling: ;)


Hoe laat worden we verwacht woensdag.Moet om 13:00 nog even een beetje peut oppikken bij die gezellige winkel in heemskerk.en dan meteen door naar HT
Ergens tussen 13:00 en 14:00 verzamelen op HT, lijkt me redelijk. :D En dan vanaf 14:00 echt knallen met z'n allen. :yes:


En *hop* de Ravage is up-and-running. Alleen nog even kijken voor twee nieuwe spoorstangen achter. Moet ik nog wel ergens hebben liggen. De ball links zitten wat ruim op de kogels. :oops: ;) Zit al geruime tijd een ring achter tegen het losschieten. :?
 
Aangezien jij het koffiezet apparaat mee hebt + aanverwante artikelen :D
13:30 uur ? :lol:
Wat ben jij scherp de laatste tijd ;)

He mark,nu je het over peut hebt :nosmile:
Ik heb nog een litertje of 10 MT staan voor ome JOHMANN,die rijdt toch op 16% :?:

Een beetje sponsoring kan geen kwaad als je net een kleintje gekregen hebt denk ik ;)
Is toch zijn eigen schuld,heb het hem mistens 2 keer laten zien wat het allemaal kost.Maar hij rijdt idd op MT 16%
Ook knap spul om de vuurkorf mee op te starten :rolling::rolling:

Ergens tussen 13:00 en 14:00 verzamelen op HT, lijkt me redelijk. :D En dan vanaf 14:00 echt knallen met z'n allen. :yes:

En *hop* de Ravage is up-and-running. Alleen nog even kijken voor twee nieuwe spoorstangen achter. Moet ik nog wel ergens hebben liggen. De ball links zitten wat ruim op de kogels. :oops: ;) Zit al geruime tijd een ring achter tegen het losschieten. :?
Denk dat ik die dingen ook nog wel heb liggen,moet ik wel even zoeken.Vergeet je de Pils niet ;)
 
Laatst bewerkt:
HeliDirect.com - Your Source for R/C Helicopters Parts and Upgrades

is die niet van veel betere kwaliteit ?

en dan is het de vraag of je meer betaald voor de tolerantie of de levensduur :)
Zowel de INA/FAG en de NSK komt uit Japan. En ik denk dat ik haast wel zeker weet dat de specs 100% identiek zijn. Misschien zelfs wel uit dezelfde fabriek alleen die drie letters van het merk zijn anders gestanst. De kwaliteit van FAG lagers is ook gelijk aan die van NSK, SKF etc. Dus nee, er is absoluut geen kwaliteitsverschil. De enige die er beter van wordt is één van de handelaren in het hele circuit. :evil:

-edit-
Verder is het zo dat dit lager eigenlijk niet geschikt is voor deze constructie in nitromotoren. Maximaal toerental bedraagt 23.000 rpm en dat hang je dan in een motortje wat de 38.000 rpm haalt. Best raar dat ze redelijk rap slijten. :?

En in eenrichtingslagers is elke ruimte/speling funest en zorgt ervoor dat de blokkeerfunctie (oplopen in een specifieke draairichting) niet meer werkt.
 
Laatst bewerkt:
mooi om te weten .

Ik zit wel te denken aan deze set :

HeliDirect.com - Your Source for R/C Helicopters Parts and Upgrades

is dat dom om te doen of zeg jij nou dat zal zeker wel schelen ?
Helemaal vaag. Als je kijkt waar de set uit bestaat, dan zie je dat de HF0612 slechts $4,95 kosten en niet $11,99 zoals in je eerdere link. Wie verdient er dan het meest. 8O

Ik heb nooit het voordeel van ceramische ballen gezien. 8O ;) :oops: De enige echt goede reden zou zijn dat ze minder temperatuurgevoelig zijn. Maar in hoeverre is dat van toepassing op gewoon aandrijfwerk? 0,0 dus! Dat je ze in een motorblokje zet, ja daar kan ik inkomen. Maar laagtoerental aandrijfspul, nee bedankt.


-edit-
Als je lagers soepel wilt laten lopen, haal dan de afdekplaatjes eraf, spoel ze in WD40, droog ze goed op en smeer ze met een drupje lagersmeermiddel (heeft Gladoor wel staan). Dan lopen ze super licht. Het standaard vet is als vaseline en heeft een heel hoge viscositeit.
 
bij mij is het haast allemaal hoog toerental juist .

Als de hoofdrotor 2800-3300 toeren draait ,dan draait de staartrotor al vier keer zo snel ongeveer.

Ik heb ook vaak dat de staartrotor lagers kapot gaan, en pas 1 keer de Hoofdrotor lagers en swashplate lager.

Mischien wel slim om dan alleen de sneldraaiende lagers voor keramisch te vervangen ?

Ow ja en weet jij dan een adresje in de buurt waar ze die hebben ?
liefs van mij :)
 
ikke ook pielen met het ina gebeuren .

ff de minicen voorzien van een verse met zeskant ,aangezien ik een kerkhof heb met nitro blokjes ,heb ik voorlopig nog wel wat spare parts :p

hier in holland kost zo'n ina met zeskantmoer 18 E :o , ik heb ook de lagertjes los en pers ze er zelf in , scheelt een hoop centjes

meteen nieuw spur erop met nieuw koppelings klokje
dus deze is weer goed .

de savage kan weer rijden als ik een nieuw tankje heb :cry:

verder de clik weer nieuw leven ingeblazen , nieuwe stukjes depron ingeplakt en de bovenkant voorzien van wat extra koolstof staafjes ,anders had ik hem niet meer recht gekregen ,zeg maar depron moeheid ;)

IMG_2264.jpg


IMG_2262.jpg
 
bij mij is het haast allemaal hoog toerental juist .

Als de hoofdrotor 2800-3300 toeren draait ,dan draait de staartrotor al vier keer zo snel ongeveer.

Ik heb ook vaak dat de staartrotor lagers kapot gaan, en pas 1 keer de Hoofdrotor lagers en swashplate lager.

Mischien wel slim om dan alleen de sneldraaiende lagers voor keramisch te vervangen ?

Ow ja en weet jij dan een adresje in de buurt waar ze die hebben ?
liefs van mij :)
Da's geen hoog toerental. Dat begint bij 25.000 rpm voor dergelijke lagers. Nogmaals, de lagers bevinden zich niet in een omgeving waar grote temperatuursverschillen optreden. Als die zouden ontstaan door het snel draaien van het lager, dan is er wat mis met de constructie. Staat je riempje niet te strak waardoor je te hard trekt aan de as en dus flink wat druk uitoefent op één kant van het lager (je trekt de binnenkant dus strak tegen de buitenkant en daartussen moeten de kogeltjes ergens rond zien te komen). :? Als je afstelling niet goed is, zullen keramische ballen nog sneller stuk zijn als de coating versleten is. Dus gewone lagers, even spoelen en zelf smeren en regelmatig controleren en schoonmaken.


verder de clik weer nieuw leven ingeblazen , nieuwe stukjes depron ingeplakt en de bovenkant voorzien van wat extra koolstof staafjes ,anders had ik hem niet meer recht gekregen ,zeg maar depron moeheid ;)
WTF? 8O Hoe zwaar weegt dat ding ondertussen 300 gram? :? ;) Gewoon lekker blijven plakken en op z'n HoogTij's de volgende keer lekker weer mee vliegen. :lol: :thumbsup:


Alles is nu lekker aan het laden. Morgen even kijken of de LRP nitro nog goed is, anders even wat nieuwe scoren (of Sidewinder 25%). Ik den, toch dat ik binnenkort aan een nieuw blokje moet. Van compressie kun je niet echt meer spreken. :nooo: :(
 
dankjewel sleur :) zelfde advies als ik van peet gekregen heb vandaag :)
Yep, hij belde nog dat ik dat tegen je moest zeggen. :p :nooo: ;) :lol:


En verder de rotostart, bijbehorende accu en gloeiplugding opgegraven. :banana: Na een paar maanden (laatste keer gebruikt was met het onroaden bij de Makro in Beverwijk) gewoon oude LRP leut in de tank, gloeiplug even gloeien, rotostart in de kont van de Ravage en binnen 2 seconden gewoon lopen ondanks de stilstand en de kou (in de garage is het niet veel warmer dan buiten). 8) Goeie spullen heb ik toch. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top