Heb advies nodig voor wss Logo 10 3D

  • Topicstarter Topicstarter Belthyzor89
  • Startdatum Startdatum
Tijdens het leren, als je goede begeleiding hebt, crash je niet ;)

Prima keuze en de 500 kun je eenvoudig verlengen, dan heb je een 600.

De 401 is een topgyro en kun je jaren mee vooruit !
 
Zoals reeds vermeld in dit topic, schaf je zeker een goeie sim aan, deze gaat je zeker heel wat crashkosten besparen !!

En ja ik ben ook van mening dat een GY-401 je heel lang voldoening zal geven vooraleer je een 3D-expert bent !!

Grtz,
Dirk
 
Toch is de 401 achterhaald, een logictech 2100T is beter. Staart zit strakker, kunt aan 2 kanten de eindpunten bepalen en geen schroevendraaier nodig ;)

Tuurlijk kun je met de 401 jaren vooruit maar zelfs met normaal rondvliegen of een flip zie je al dat de staart niet 100% locked in is. Bewijs zie ik dagelijks.

Maar inderdaad ga onder begeleiding beginnen. Liefst bij een club. Kan geen kwaad.
 
wow er start nu een complete discussie over de gyro :P Als ik nog iets in de groep mag gooien: ik zit nog een paar honderd euro onder mijn budget en zie dat mikado beide heli's ook verkoopt met de v-bar. Ik kan alleen niet goed vinden wat dit systeem veranderd aan de heli.
Blijkbaar maakt het de paddels overbodig(?) en hoef ik geen gyro meer aan te schaffen en word de nauwkeurigheid beter.
En je kan het gewicht van de paddels instellen(?) dus ik zou ze eerst zwaar kunnen instellen voor meer stabiliteit tijdens het leren vliegen en later lichter als ik toe ben aan stuntwerk? (of is het net andersom :P)
Klinkt als perfect hulpmiddel voor beginnende vliegers toch?
Wat vinden jullie: een nutteloos hebbedingetje of een goeie toevoeging voor mijn setup (en zo ja: wat doet het precies :P)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
belthyzor , dat is een paddleloos systeem . die staat hoog op het verlanglijstje van vrijwel elke helivlieger . ikzelf vlieg er niet mee . ik denk niet dat je die nodig zal hebben als je de basics nog moet oefenen .
mvg ferry
 
v stabi is strak maar wellicht wat hoog gegrepen voor een beginner. Als je budget het toestaat is het natuurlijk niet mis maar dan zou ik hem wel laten invliegen en afstellen op een club die er al ervaring mee heeft.

Andere optie: betere servo's en betere gyro. Een logo is relatief simpel achteraf flybarless te maken. Of meer lipo's, meer vliegen, meer lol!
 
Ik ga me niet mengen in de discussie of de 401 of de Spartan beter is...heb de Spartan klaarliggen voor op mijn 500 maar wegens tijdsgebrek is hij nog niet geïnstalleerd. Ik heb nu op alle heli's de 401 en ben daar tevreden van.

Meeste materiaal koop ik echter in Groot-Britannië, en momenteel kost de Spartan daar...£3 (ja hoor, 3 pond) meer dan de GY-401. Is het - future-proof bekeken - dan geen betere keuze om voor de Spartan te gaan ?
 
Voor 3 pond verschil kan je beter voor de Spartan gaan, maar qua afstellen is er niks makkelijker als de 401, dus voor de echte beginner blijft de 401 eerste keus;)
 
Ik vond juist de spartan behoorlijk plug and play... Alleen dan zonder de blauwe schermen die daar normaal bij horen;)

Maar als het prijsverschil inderdaad zo klein is dan is een spartan natuurlijk de betere keus.

Laat wel even weten wat je uiteindelijke setup is geworden! En je verdere ervaringen ermee zijn natuurlijk ook altijd leuk om te lezen.
 
En maak je geen zorgen dat je je budget niet haalt ;)

Gereedschappen, lader, accu`s, deftige bladen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
 
Als ik nog iets in de groep mag gooien: ik zit nog een paar honderd euro onder mijn budget en zie dat mikado beide heli's ook verkoopt met de v-bar. Ik kan alleen niet goed vinden wat dit systeem veranderd aan de heli.
Blijkbaar maakt het de paddels overbodig(?) en hoef ik geen gyro meer aan te schaffen en word de nauwkeurigheid beter.
En je kan het gewicht van de paddels instellen(?) dus ik zou ze eerst zwaar kunnen instellen voor meer stabiliteit tijdens het leren vliegen en later lichter als ik toe ben aan stuntwerk? (of is het net andersom :P)
Klinkt als perfect hulpmiddel voor beginnende vliegers toch?
Wat vinden jullie: een nutteloos hebbedingetje of een goeie toevoeging voor mijn setup (en zo ja: wat doet het precies :P)


Met v-bar (zonder flybar dus) kun je de heli van tam naar erg agressief afstellen , maar of dit geschikt is voor een pure beginner vraag ik mij af hoor, ik denk zelf van niet.
Jij moet eerst de beginstappen leren, zoals hooveren, 8-jes vliegen en dat lukt ook prima zonder v-bar.

Heb je al een keuze gemaakt voor een heli ?
Op zich is een 450heli , zoals mini titan, t-rex 450 ook een goede keuze hoor. Die zijn ook prima tam te krijgen . Een vriend van me heeft het hooveren met een e-sky honey bee king geleerd, en die is nog een tikkeltje kleiner. Gewoon een kruisje eronder en rustig aan , stap voor stap oefenen.
Een 450size heeft als grote voordeel dat de accu's niet zo duur zijn en de onderdelen ook niet. Bovendien als blijkt dat je het onder de knie hebt en je het echt superleuk vind kun je altijd overwegen om er een grotere bij te kopen. De meeste helivliegers hebben er een 450heli bij om bijvoorbeeld nieuwe figuren te oefenen.

Bas
 
Laatst bewerkt:
Ok, de setup is nu bijna compleet. Nog een paar laatste details en dan is het tijd om te bestellen en bouwen :P Hieronder de setup
  • Logo 600 3D + V-Bar
  • Hacker A50-16S
  • Kontronik Jazz 55-10-32
  • Flightpower Evo 30 10S1P 3200 MAh 30C
  • 3x Futaba S3152
  • tailservo: Futaba S9254
  • Futaba 10C
Ben nog op zoek naar niet al te dure lipo accu voor de ontvonger, kontronik jazz heeft geen BEC. Hoeveel V, capaciteit etc. moet de accu voor de ontvanger hebben?

mvg Simon
 
Ok, de setup is nu bijna compleet. Nog een paar laatste details en dan is het tijd om te bestellen en bouwen :P Hieronder de setup
  • Logo 600 3D + V-Bar
  • Hacker A50-16S
  • Kontronik Jazz 55-10-32
  • Flightpower Evo 30 10S1P 3200 MAh 30C
  • 3x Futaba S3152
  • tailservo: Futaba S9254
  • Futaba 10C
Ben nog op zoek naar niet al te dure lipo accu voor de ontvonger, kontronik jazz heeft geen BEC. Hoeveel V, capaciteit etc. moet de accu voor de ontvanger hebben?

mvg Simon

Als je een jazz 80-6-18 neemt dan heb je een sterke bec en heb je geen aparte accu nodig.
Een losse accu is echter wel meer zekerheid. Een 2s 1800mAh is voldoende. Dan heb je nog wel een regulator nodig om de spanning naar 5V of 6V terug te brengen.

Wat betreft je hoofdaccu van 3200mah, dat lijkt mij relatief weinig . IK zou liever iets rond de 4000 a 5000 kiezen.

Bas
 
Ik zou i.p.v. de Hacker voor een Scorpion gaan. Betaalbaarder, en m.i. ook merkbaar beter!

Gr.A.
 
Flighttech heeft een regulator die je bij een 2s ontvangeraccu nodig hebt. Met zo'n 2100 mah ontvangeraccu kan je een aantal vluchten op een dag doen.

Ik zou overigens nog geen Vbar nemen als beginner, ik denk niet dat je veel aan de voordelen hebt.
 
Ok, toch nog last minute de boel een beetje omgegooit. Heb de set vandaag bestelt. Ik zag dat mikado een leuke afgeprijsde set van de logo 500 3D met hacker A40 motor en X70 opto controller en v-bar (tja, ik ben eigenwijs maar dol op high tech snufjes :P). Hieronder mijn setting:
Logo 500 3D met V-BAR rotor head
Hacker A40 turbine
X70 opto controller
3x Futaba S3152 servo's
1x Futaba S9254 staartservo
Futaba 10C radio
3x flightpower evo 25 6S1P 3700 MAh
1x flightpower evo 20 2S1P 4900 MAh voor receiver
1x hyperion BEC
1x HYPERION EOS 1210I lader met 2 balancers voor gelijktijdig opladen 2 6S1P cellen en balanceren
1x pinion 17-tooth
Daarnaast heb ik nog de Honey Bee CP2 2.4G v2008 bestelt voor binnenshuis en training, iets goedkoper dus iets veiliger.
Dat was het wel zo'n beetje :P lijm en gereedschap hebben we al thuis.
Ik ben nog op zoek naar een hulp landingsstel voor het trainen, maar die kan ik desnoods wel zelf maken.
Als alles binnen is zal ik een bouwblog maken met een boel foto's voor diegenen die daarin geinteresseert zijn.
Wat ik nu nog nodig heb is: een goeie simulator, maar zit al iets over budget dus niet te duur aub. (ik heb ooit de microsoft flight simulator X aangeschaft voor 50 euro, dus ik snap niet waarom RC flight sims allemaal 150+ euro's kosten behalve de nutteloze zoals FMS dan.)
Ow en wss een nogal domme vraag maar dacht er opeens aan. Zitten de rotorbladen bij de logo 500 set in of moet je die ook los kopen? Ik zie ze nergens in de handleiding staan dus ik vrees het laatste. Heeft iemand nog goeie tips voor goeie bladen? En ik ben nog op zoek naar iemand die zo vriendelijk zou willen zijn mijn heli met v-bar af te stellen + evt wat les te geven.
mvg Simon
 
Ik zie dat je de Logo 500 3D met V-BAR rotor head besteld heb, maar zit het V-stabi systeem er dan ook bij :confused:

Overigens kan ik je de Radix bladen van harte aanbevelen;)

Gr,

Mario
 
Als je ze op de mikado site besteld moet je indd de uitvoering pakken met Vbar head en elektronica. Anders moet je de vstabi alsnog los kopen.

Trouwens, ik had nooit die servo's ism een vstabi gepakt. Wel verstandig van die belt. Daar een groter kruisje op, lekker oefenen en als je dan gaat vliegen met de logo weet je niet wat je overkomt.
 
Back
Top