Ik vroeg mij af waarom brandstof auto's (de meeste) spaakvelgen hebben.
Dichte velgen die ik zelf (vaak) o.a. zie bij electro en dacht ik ook wel bij truggy zijn toch het minst vervormbaar en minste luchtweerstand?
Waarom dan niet bij onroad 1:10, 1:8?
Als ik de foto's zie bijvoorbeeld van de IFMAR Wereldkampioenschappen waar de snelste auto's rijden zie ik ook gespaakte velgen zegmaar.
Komt dat omdat door de aerodynamische body die ze daar in de racerij hebben of door de snelheid ofzo?
Dichte velgen die ik zelf (vaak) o.a. zie bij electro en dacht ik ook wel bij truggy zijn toch het minst vervormbaar en minste luchtweerstand?
Waarom dan niet bij onroad 1:10, 1:8?
Als ik de foto's zie bijvoorbeeld van de IFMAR Wereldkampioenschappen waar de snelste auto's rijden zie ik ook gespaakte velgen zegmaar.
Komt dat omdat door de aerodynamische body die ze daar in de racerij hebben of door de snelheid ofzo?
Laatst bewerkt: