Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, was bij hem thuis en ik heb de Rafale even gevoeld terwijl er druk op stond.
Nou dat wilde wel remmen :yes:
 
Daar heb je helemaal gelijk in... je remt maar een paar sec per vlucht. Wat voor slang is dat? gewoon siliconen slang? Wel mooi afgesloten, er gaat weinig lucht verloren.
 
Je zou nog een klein remschijfje tussen de slang en het draaiende deel kunnen doen, geponst uit dunne plaat. Met een tabje aan het T-stuk van de slang. Dan duwt de slang het stationaire schijfje tegen het draaiende deel, slijt de slang nog minder. Maar zo kan het uiteraard ook, dat is dus bewezen.

Gaaf project overigens, volg het met veel plezier.

Hugo
 
Zo thuis weer even met wat andere zaken bezig geweest :-)

De afwijking van de linkerstaartboom was (belletje is niet al te best te zien):
jet125.jpg


En de oplossing, een 2mm dikke rib:
jet126.jpg


Die aan de bovenzijde 2mm blijft:
jet127.jpg


En aan de onderzijde 0mm:
jet128.jpg


En het resultaat :D :
jet129.jpg


Morgen op het werk verder met de cessna-skymaster-337-1-5-bosmodelair-26 middenvleugel en de jet remmen/velgen :-)

En morgenavond kijken of ik de rechter staartboom zo krijg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het totale "gelagerde" deel zal iets van 10mm zijn.

Heb zojuist ook de buitenste velg gedraaid.

Morgen de andere band eens voorzien van een velg.
 
En hier een fotootje van de andere zijde van de velg.

Ik heb ook al even aangegeven waar de M3 inbusboutjes moeten komen die de helften met elkaar gaan verbinden:
rem5.jpg

De inbussen worden natuurlijk verzonken en dan even kijken of ik nog een inkeping oid ga aanbrengen om het geheel wat te breken.
 
ik volg stilletjes dit draadje al een tijdje maar ik moet zeggen dat ik het echt bewonder hoe jullie dit allemaal doen!!.

grt robert
 
heb je er ook al drijvers voor ;););););););) (die andere jet watervliegtuigen liggen stil denk ik) dus je kunt nog de eerste zijn :p

een geweldig project :thumbsup:
 
De andere waterjet projecten liggen zeker weten stil jammer genoeg.

Weet wet dat R. voor deze kist ook al drijvers heeft liggen maar daar ga ik me zeker nog niet aan wagen.
Wie weet oven een paar jaar ;-)
 
Wie weet oven een paar jaar ;-)

Zou voorzichtig zijn met dit soort uitspraken. Doe je wel vaker...
Wanneer was de maiden ook al weer? 2010? :mrgreen:

Zat net nog eens terug te bladeren, maar het opgezette slangetje is je remschijf geworden. Snapte al niet wat je daar als rem voor zag in het begin.

Maar hoe ga je die aansturen? Gebruik je een apart kanaal, of koppel je ze aan de flaps oid?

grtz

b
 
De aansturing geschiedt via een apart kanaal welke meegemixt is met het hoogte roer.

Bij meer dan 80% vol down komen de remmen pas in.
 
Waarom pas bij 80%?

Is dat om te voorkomen dat je in de lucht gaat remmen?

Leuk draadje trouwens!
 
Yep, elke keer dat je de rem loslaat gaat er lucht verloren, en aangezien je ook het gear ermee bedient is dat niet erg handig (je kan natuurlijk een extra luchtfles plaatsen).

Maar waarom zou je in de lucht remmen als je het niet nodig hebt ;-)

Verder heb ik ervoor gekozen om dan pas de rem erin te laten komen zodat je niet bij een kleine downuitslag wanneer de kist op de grond staat meteen de remmen gebruikt worden.

Nu kan ik echt de kist neerzetten en als de kist echt staat vol down geven zodat de kist dan pas gaat remmen.
Nu heb ik de remmen veelal ook niet echt nodig en kan het ook wel zonder maar ik moest ze er gewoon op hebben.
Mocht ik eens op een beton baan gaan vliegen dan is het alleen maar handig.

Tzt zal er wel nog 1 en ander aangepast gaan worden qua instellingen maar dta zie ik dan wel weer.

Ik kan natuurlijk ook altijd de remmen nog bedienen met een aparte schakelaar maar gemixt met down voorkomt zo dat ik tijdens de uitloop een extra handeling moet doen.


En 1 wiel nu echt klaar:
rem6.jpg


rem7.jpg
 
Ziet er goed uit :) Net echt ;)

Ik heb de rem op een grote tip schakelaar (deze veert terug wanneer je hem los laat). Zo kan ik remmen los van de overige stuur functie. Ook remmen vol erop en vol gas kan :) niet dat dat nuttig is maar goed.... Met down mixen lijkt mij niet handig. Niet dat er iets fout kan gaan maar ik ze me niet zoveel down geven als hij eenmaal op de grond rijdt. Kwestie van wennen wellicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top