Even uitkijken met United Hobbies bestellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
zit net even te kijken op de site van hobby cities of die heli al weer op een beetje normale voorraad zit. als je je bestelling nu doorzet is er wat veranderd. je dient nu als gebruiken naast je verzend methode en betalings methonde ook in te geven wat er op je pakketje dient te worden gezet; toy parts, hobbyparts , toys, misc parts..... tevens dien je nu zelf aan te geven welk percentage van de waarde van de bestelde goederen dient te worden vermeld op het pakket. tussen de 10 en 100% aan te keizen

het lijkt er dus op dat ze hun maatregelen hebben getroffen en de verantwoordelijkheid van de doane melding bij de klant neerleggen. op zich slim.

groet,

vincent
 
Ja, inderdaad slim, eigenlijk nog steeds illegaal, maar elke klant weet het beste welke locale regelgeving er bestaat om het opgestuurde er in ieder geval qua waarde een beetje geloofwaardig uit te laten zien....
 
tevens dien je nu zelf aan te geven welk percentage van de waarde van de bestelde goederen dient te worden vermeld op het pakket. tussen de 10 en 100% aan te keizen

Bij een flink bedrag moet je nu dus altijd dokken, zelfs bij 10%.....
 
Mag een pakje van HC gaan ophalen in het postkantoor (1.5kg waarvan een viertal LiPo's).
Totaalbedrag 233$, verzending via EMS express (was 4 dagen onderweg) en aangegeven waarde 85%.
Moet nu 10€ douanekosten bijbetalen maar dat heb ik er graag voor over.
Douaniers zijn niet allemaal dommerikken, ik zou niet graag hebben dat HC bij de Belgische douane op een 'zwarte lijst' terechtkomt door teveel tè lage aangiften (bvb. pakjes van ettelijke kilo's met een aangegeven waarde van een paar 10-tallen $$).
 
Nou, mijn EMS Express pakketje ligt nu al 4 dagen op Schiphol. :evil: Elke keer als er in Nederland een crisis is, gaat de Douane langzamer werken. :? Volgende keer dus maar weer gewone luchtpost, da's sneller omdat de Douane zich daar niet mee vermoeid.

*gaat een advies voor bezuinigingen op het ambtenarenapparaat schrijven* ;)
 
Tja, wat je via je LHS koopt daar hoef je niet op te wachten, en daar betaal je dan voor. Het is ook nooit goed... :rolleyes:
 
Tja, wat je via je LHS koopt daar hoef je niet op te wachten, en daar betaal je dan voor. Het is ook nooit goed... :rolleyes:

Behalve als je LHS het tóch niet op voorraad blijkt te hebben ondanks je telefoontje voor je ernaar toeging; het vervolgens voor je bestelt en je dan inmiddels al meer dan 3 maanden laat wachten.

Daarom na een maand PRECIES HETZELFDE item zelf besteld in China; binnen een week in huis en dat (inclusief verzendkosten) voor de helft van de prijs...
 
Tja, wat je via je LHS koopt daar hoef je niet op te wachten, en daar betaal je dan voor. Het is ook nooit goed... :rolleyes:
Behalve als je LHS het tóch niet op voorraad blijkt te hebben ondanks je telefoontje voor je ernaar toeging; het vervolgens voor je bestelt en je dan inmiddels al meer dan 3 maanden laat wachten.

Daarom na een maand PRECIES HETZELFDE item zelf besteld in China; binnen een week in huis en dat (inclusief verzendkosten) voor de helft van de prijs...
Dat heb ik dus ook. Ik wil redelijk specifieke dingen hebben en de LHS heeft het niet of in de maten net iets te groot, te klein, te licht of te zwaar. Die kan het wel bestellen maar dat duurt een 3 weken en de kosten staan niet in verhouding (42 eypo voor een 12mm inrunner 6500Kv 8O).

Dat ik moet wachten heb ik vrede mee. Dat ik extra moet betalen voor een snelle afhandeling, heb ik ook vrede mee. Maar als je pretendeert binnen 4 dagen te kunnen leveren en het ligt zo'n tijd al op Schiphol, dan ben ik klaar met zulke lutsers en werken ze dus grijze import in de hand. Een prachtig voorbeeld van hoe de huidige economie zichzelf naar de knoppen helpt, al dan niet met alle gevolgen voor de LHS van dien.
 
Hoi,

ik lees eigenlijk alleen reacties over de prijs en het bijbetalen van eventuele douanekosten.

Natuurlijk speekt de prijs ook voor mij een belangrijke rol, maar waar ik niemand over hoor en wat voor mij toch ook een reden is om bij bijv. Hobbycity (en andere webshops) te bestellen:

- enorme assortiment (heb ik nog niet vaak bij een LHS gezien)
- behoorlijk goed ingerichte webshop
- eigen klantenforum hetgeen veel extra productinfo & gebruikers-ervaringen oplevert
- toch ook een redelijk goede service ingeval van problemen
- snelle levering
- lage verpak- & verzendkosten
- vaak verbazingwekkende prijs / kwaliteit verhouding
- grote aantallen op voorraad

Het is dus niet alleen de lage prijs waarom ik voor zo'n webshop kies.

Grtz,
Menno
 
Nou... ik ben een trouwe klant van HC, en voornamelijk vanwege het prijsverschil, maar het argument:
Een prachtig voorbeeld van hoe de huidige economie zichzelf naar de knoppen helpt, al dan niet met alle gevolgen voor de LHS van dien.
...vind ik wat ongerijmd. Zo van: de economie gaat toch kapot dus dan ontduik ik de belasting ook maar...
Ik maak er wel een principezaak van dat ik van tijd tot tijd ook iets duurders (een model of zo) koop bij de LHS, want anders zou ik ieder lullig boutje of plankje balsa per post moeten bestellen of dertig kilometer verder moeten halen. Hilversum heeft niet eens een LHS, ik moet er voor naar Bussum (2brosRC) dat herinnert je er wel aan dat je zuinig moet zijn op de detailhandel.
Iedereen wil graag een warme bakker om de hoek, maar haalt de gebakjes toch bij Albert Heijn. Ra ra waar blijven de warme bakkers?
 
Nou... ik ben een trouwe klant van HC, en voornamelijk vanwege het prijsverschil, maar het argument:

...vind ik wat ongerijmd. Zo van: de economie gaat toch kapot dus dan ontduik ik de belasting ook maar...
Ik maak er wel een principezaak van dat ik van tijd tot tijd ook iets duurders (een model of zo) koop bij de LHS, want anders zou ik ieder lullig boutje of plankje balsa per post moeten bestellen of dertig kilometer verder moeten halen. Hilversum heeft niet eens een LHS, ik moet er voor naar Bussum (2brosRC) dat herinnert je er wel aan dat je zuinig moet zijn op de detailhandel.
Iedereen wil graag een warme bakker om de hoek, maar haalt de gebakjes toch bij Albert Heijn. Ra ra waar blijven de warme bakkers?
Ik haal het ook liever bij de LHS, sterker nog, zelfs de grote modellen haal ik "om de hoek" terwijl ze via een zaak 150 kilometer verderop goedkoper zijn. Da's zelfs een kwestie van de handel gunnen.

Maar als diezelfde LHS via allerlei omwege de dupe wordt van trage afhandeling bij invoer (want de LHS moet met een factuur kopen i.v.m. een eventuele belastingcontrole - neem van mij aan dat je veel soreus kunt krijgen :?) of diverse distributiekanalen een opslag van minimaal 50% rekenen, dan kan ik je garanderen dat zelfs de LHS hier mateloos ontevreden over is. En dat geldt niet alleen voor spulletjes van HC maar ook voor de bekende A-merken (vooral in de auto-wereld is het echt voortrekkerij van de Nederlandse distributeurs naar de grote Top-5 winkels 8O).

*is net bij de bakker om de hoek geweest voor brood en appelgebakjes omdat de appelgebakjes van de AH minder lekker zijn* ;)
 
Oh Oh, bij verzending staat op dit moment , Pending customs inspection houd dat in dat het bij de douane ligt?

Mike
 
hoi

Die van mij heeft ook een aantal dagen op 'pending customs inspection' gestaan maar ik hoefde toch niks bij te betalen.

Jan-Willem
 
Mijn pakje staat sinds 3 feb op pending, hoop dat douane het volgende week toch voor elkaar heeft.
 
Ik hoop het voor je,
Want ik wacht al v.a 28 jan. want zolang ligt het al bij de douane.
En kan nog wel dagen of misschien nog wel weken duren.
Wordt met het "Express" in EMS Express dan soms bedoeld dat het expres vertraagd wordt. Extra betalen voor minder service... :rolleyes:
 
Ongelofelijk. :? Wordt het pakketje bezorgd, doen ze het in het weekend. :evil: Ze komen normaliter nooit in het weekend en altijd op maandag brengen en uitgerekend nu dus op zaterdag. Handig want mijn kantooradres is het afleveradres omdat er nooit iemand doordeweeks thuis is... :cry: Vreemd genoeg is er ook geen bericht achtergelaten dat er niemand was. Hopen dat ze vandaag nog een keer langskomen. 8O
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top