Nog een probleem,
ik heb 2 proppellers, welke is beter:
Gunther 125*110, of
een apc 4.75*4.75?
Groet,
Robert
weer even onder de aandacht
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nog een probleem,
ik heb 2 proppellers, welke is beter:
Gunther 125*110, of
een apc 4.75*4.75?
Groet,
Robert
Toen ik keek ging het niet... anyways, mooi gevlogen.
grts
niels
Je zou eens moeten meten wat de stroom is bij vol gas.Ik heb mijn Citabria helemaal omgebouwd...
Een 920KV motor er op met een 10/4.7 propOok een 2200 mah 3 cells liPo, oftewel hij is zwaar geworden... 465 gram.... ondanks dat gaat het wel als een gek. Vertcaal is geen probleem en een beetje meer wind kan hij ook wel hebben.
Maar omdat hij zwaarder is geworden wordt zweven en dus ook landen wat moelijker.. Nu klaperde mijn vleugels ook als ik een duikvlugt maakte, dat kwam omdat ik de rolroeren er uit had gesneden maar weer vastgeplakt. Dus nu ook maar nieuwe vleugels, gelijk iets groter en met verstevenging er in...
De nieuwe vleugels heb ik nog niet geprobeerd het waait nu net te hard..
Je zou eens moeten meten wat de stroom is bij vol gas.
Misschien kan je wel met een aanzienlijk lichtere lipo(3cells 1000mAh)toe en dan vliegt hij veel makkelijker.
De nieuwe vleugel lijkt gewoon 20% groter dus waarom de romp niet ook 20% groter gemaakt maar niet breder?
Als je langzamer wilt vliegen kan je natuurlijk ook de vleugel wat holler maken.![]()
Wohoo, mijn citabria is helemaal af!!
Straks ga ik de eerste vlucht doen!
Wat betreft de motor: ik heb hem wat naar rechts gedraaid en wat naar beneden gericht, dit is toch hoe het moest hé?
edit: de maiden is een feit!!
Er was wel wat wind maar hij vloog fantastisch!!!
De rechter strut is er 3 keer afgevallen, maar de 3 noodlandingen waren goed, geen schade ofzo.
Nu heb ik een vraagje, ik heb een fly 25A regelaar en ik vroeg mij af hoe de esc me laat weten wanneer de batterij bijna leeg is?
Ik ben nu misschien maar 4 minuten in totaal in de lucht geweest met het vliegtuig omdat ik niet goed wist of de motor gewoon gaat uitvallen wanneer de lvc inschakelt. want hij zweeft bij mij niet goed, misschien moet mijn zwaartepunt een beetje meer naar achteren ofzo, ik weet het niet.
Ik vlieg altijd gewoon tot de motor stopt.
Dan het gas dicht en landen.
Mijn Citabria zweeft geweldig![]()
Ik had net hetzelfde probleem Thibault, wat zegt de meter over de lipo ?
Heb je zo'n multimeter ?
Het is goed mogelijk dat je uw lipo weer goed krijgt, de mijne werkt nu weer perfect.
grts
niels