Bouwverslag Christen Eagle 1:3,2

5p1k3

Forum veteraan
Vorig jaar heb ik deze kist gekocht bij Quartel. In eerste instantie wilde ik heel graag (wil hem nog steeds een keer bouwen) een Pitts Special S1 van Greatplanes kopen. Nadeel is dat dit toestel discontinued is. Aan de Pitts was niet meer te komen, maar er waren nog wel 3 modellen in stock van de Christen Eagle, eveneens van Greatplanes. Uiteindelijk overstag gegaan en heb dus deze kist aangeschaft.

Mijn vader (me109) is er al deels mee begonnen, maar omdat de kist zo groot is, heeft hij er niet erg veel aan kunnen doen nog (ivm ruimte gebrek). Nu staat de kist bij mij op zolder en ik kan niet wachten om eraan te beginnen met bouwen. Eigenlijk zou ik mijn andere bouwproject eerst af moeten maken, maar ik denk dat ik hier toch alvast maar aan begin.

Om een idee te krijgen van hoe mijn toestel er nu uitziet zie hieronder de foto's:

christdoos.JPG


christvleugels.JPG

christeagle_1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dit gaan we volgen:), een club lid bij ons heeft er ook een en die vliegt met een zenoah 62 cc, is wel een beetje veel maar vliegt er wel leuk erg leuk mee.
ben benieuwd hoe die jouw gaat bevallen ik denk super

groetjes Johan
 
ch-eagle

als we dit topic nou gaan gebruiken voor het afbouw verslag en het andere topic lekker zeiken over vliegend beton dan komt het helemaal goed denk ik:ontopic:
 
Zodan: nee, vind ik niet wat overdreven. Als je juist kijkt zie je dat ik in het eerste draadje mijn vreugde wilde uiten over het feit dat ik een christen eagle gekocht heb en ik in dit draadje de bouw ervan laat zien. Er komen wel meer draadjes voor waarin gesproken wordt over 2 dezelfde vliegtuigen / autos of boten.

En nu weer ontopic inderdaad :D Dit is een bouwdraadje...
 
En al vorderingen?

Nee, ben dit weekend niet echt op zolder geweest. Net even de canopy van een Kyosho F16 gelijmd. Ga morgen avond eens goed het instructie boekje lezen en daarna eens kijken waar ik beginnen moet ;)
 
Type motor..

Oke, Ik ben even aan het orienteren naar het type motor (hoeveelheid cc) dat ik wil gaan gebruiken voor de ce.

Nu heb ik een mooie adv. voorbij zien komen van Alexzzz over een 3W 42 cc.
Janyol daarintegen heeft een 62cc Zenoah tekoop.

De CE wordt voorgescrheven met een 35 - 50 cc

Iemand ervaringen met beide setups?
 
met dit toestel zou ik naar de betrouwbaarste kijken....:)

bij ons vliegt er een ultimate die grootte met de 62cc...
kwam wel 9kilo uit vlieggewicht
groeten
 
De Zenoah lijkt mij vrij zwaar.. ik denk dat die 3W wel eens de perfecte motor zou kunnen zijn..
 
De Zenoah lijkt mij vrij zwaar.. ik denk dat die 3W wel eens de perfecte motor zou kunnen zijn..

Hij dacht er kennelijk zelf anders over, de 3W42 is nu hoogstwaarschijnlijk al aan een ander verkocht:D

Maar een DL50 zou het ook leuk doen:)
 
Hij dacht er kennelijk zelf anders over, de 3W42 is nu hoogstwaarschijnlijk al aan een ander verkocht:D

Fijn te lezen dat je motor verkocht is, maar er anders over nadenken en twijfelen aan de koop van een 3W zonder uitlaat zijn 2 hele verschillende zaken.

Affijn ik denk dat het een dl gaat worden inderdaad, of een sv.
 
Tussendoor denk ik dat ik nog een Kyosho Minimum ga kopen.. Deze is wel heel verleidelijk:

show_image.php
kyosho_ce.jpg


Jammer alleen dat ie geen rolroeren heeft.. :(
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig nog even geen vorderingen hier. Ik ben aan het sparen voor een nieuwe motor en dat kost even tijd. Verder heb ik het werken met Depron ontdekt en ben daar momenteel druk mee bezig :)
 
Voorlopig nog even geen vorderingen hier. Ik ben aan het sparen voor een nieuwe motor en dat kost even tijd. Verder heb ik het werken met Depron ontdekt en ben daar momenteel druk mee bezig :)
Ik bewonder je enthousiasme maar hoe staat het met je vlieg ervaring.
Misschien niet verkeerd om even met een depron trainer te beginnen.
De setup van je disc past daar zo op.
First things first geldt zeker ook bij modelvliegen.;)
 
Back
Top