Eerste Jet

Christen diffusion heeft ook mooie jets, (T22 bijvoorbeeld), niet te duur, goede kwaliteit.

Vlieg/vloog (even een boom tegengekomen) met 'n T22, leuke 'trainer' die toch op een echt vliegtuig lijkt. (hij is nu even motorloos)
Heb je daarvan ook een adres naar een webshop, o.i.d.? Wat ik tegenkom in Google is Franstalig en dat schiet niet echt op... :)

~Jolmer
 
Zou wel gezellig zijn als je naar die jetmeeting komt, hij staat ook in mijn agenda en de opkomst wordt lekker groot zo te zien :D
 
Ik heb zojuist nog contact gehad met de fabrikant van de Velox XL:

Dear Jolmer,

Thanks for your e-mail. Here is Velox XL price list:

Velox XL ARF painted 980usd
Landing gear set 690usd
Gear door cylinders/hinges set 30usd
RTF(assembly cost) 80usd
Air freight 200usd

Total 1980usd

Thanks! Brg,

Catherine
Voor zo'n dikke Jet-trainer geen gekke aanbieding, lijkt mij? Op dit moment is USD 1.980,- ongeveer EUR 1.535,- Dat is dus incl. retracts en assemblagekosten.

~Jolmer
 
Is die "Flash" qua vliegeigenschappen eigenlijk wel een geschikte Jet-trainer?

Qua kosten vind ik 'em (voor een trainer), in vergelijk tot de Velox redelijk duur.

~Jolmer
 
Denk dattie iets sneller land / minder makkelijk 'remt' dan een trainer...

adjets.com phoenix vind ik ook nog steeds een mooi modelletje...
 
Hey Jolmer,

Leuk dat er meer jets in het noorden komen :) Waar vlieg je en vliegen daar meer jets?

Ik wou je ook direct uitnodigen voor de jet meeting en appingedam eind april. Wordt erg gezellig :)
 
Denk dattie iets sneller land / minder makkelijk 'remt' dan een trainer... Adjets.com - phoenix vind ik ook nog steeds een mooi modelletje...
Hanzl, heb je nog een link naar een shop waar ik die T22 (van Christen Diffusion, o.i.d.?) kan bekijken?

~Jolmer
 
Hey Jolmer,

Leuk dat er meer jets in het noorden komen :) Waar vlieg je en vliegen daar meer jets?

Ik wou je ook direct uitnodigen voor de jet meeting en appingedam eind april. Wordt erg gezellig :)
Ik vlieg bij L.L.C. Aeria, de club op de KLu-basis te Leeuwarden (bij Runway 09), waar sowieso 2 Jet-vliegers zijn (Peter Coers en Mendelt Spanninga). Vorig seizoen heb ik daar nog 2 andere Jet-vliegers getroffen (uit Almere?), maar die heb ik al een poosje niet gezien.

Daarnaast vlieg ik (eigenlijk ook het meeste) bij de Dokkumer Modelvlieg Club, die een eigen vliegveld heeft tussen Rinsumageest en Roodkerk (allemaal in Friesland). Daar ben ik begonnen met het modelvliegen en heb daardoor bij die club meer opgebouwd.

~Jolmer
 
Laatst bewerkt:
Hier staat 'ie : Christen Diffusion - Votre spécialiste Jet R/C

Zelf heb ik deze:

4%20metertjes%20over.jpg


Is zo af en toe even te koop ;)
 
Soort van kruising inderdaad. Vloog 'm eerst met een 6kg motor, later met 12. Op nog geen 100 meter gras te vliegen.

Zitten retracts in, maar hij staat inderdaad dicht op de grond ;)

Hij ligt nu in de garage te wachten op wat klein onderhoud en een kleine reparatie na mn laatste avontuur, maar denk dattie dr nog wel even ligt. Motor is 'afgestaan' aan 'n MB339.

Vliegt er leuk, kan rustig, maar ook best hard ;)
 
Ik heb zelf deze kist :
cimg4684.preview.jpg


Goedkope kist en erg goede eigenschappen. Niet de mooiste ;) Vast onderstel edg dus heerlijk betaalbaar. Als het toch alleen om het leren gaat en je voor de motor een mooie schaal kist wil bouwen is dit ook een optie......
 
Goedkope kist en erg goede eigenschappen. Niet de mooiste ;) Vast onderstel edg dus heerlijk betaalbaar. Als het toch alleen om het leren gaat en je voor de motor een mooie schaal kist wil bouwen is dit ook een optie......
Leuk ding, helemaal als je voor "weinig" kunt Jet-vliegen!

Ik zit zelf toch steeds meer aan een Velox XL te denk, helemaal als je dit ziet: :D

20081130000225.jpg


20081130000116.jpg


Een erg sportief ding en voor nog geen EUR 1.600,- inclusief álles (dan wel zónder turbine, anders was het helemaal een koopje)! ;)

~Jolmer
 
Laatst bewerkt:
Tja Herman, als wij ook eens geld hadden ;-)

Vindt de Velox ook zeker een mooie kist maar die pegels heb ik niet in m`n zak zitten.
Dus doe ik het maar met m`n zwaar gemodificeerde Formost met 2de hands motortje, ben ik even duur uit als een Velox zonder turbinetje ;-)


@ Jolmer,

even bestellen, 2 maanden vrij nemen van de baas en dan kun je 26 april meevliegen ;-)




Nee hoor lekker rustig aan doen :yes:
 
@ Jolmer, even bestellen, 2 maanden vrij nemen van de baas en dan kun je 26 april meevliegen ;-) Nee hoor lekker rustig aan doen :yes:
Iedereen die me kent weet dat ik ook nog wel zo gek zou kunnen zijn! :D Die kist is zó besteld, ik wil alleen nog even een aantal reacties hier afwachten...

Ik gebruik trouwens ook een 2e hands motor, want een nieuwe gaat ook mij te ver hoor! ;) Dan spaar ik liever nog even door voor een echt (ultralight~) vliegtuig!

~Jolmer
 
Laatst bewerkt:
hoi jolmer
ben na drie trainers nu ook met een phantom f4 bezig die een dezer dagen zijn maiden zal maken het zijn inderdaad stevige investeringen maar je moet nu eenmaal een keuze maken en ik denk dat je aan de velox xl veel plezier zal kunnen beleven verder sluit ik mij bij herman aan om langs te komen in appingedam op onze jetmeeting ik wens je verder veel succes met het zoeken naar?
gr.pieter
 
He hallo Jolmer.

Voor mensen die willen beginnen met een Jet heb ik juist mijn site gemaakt, en ik ben er nog steeds elke dag mee bezig.

Hier vindt je ook gelijk diverse linken naar leveranciers.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes met het zoeken naar een eerste Jet.
 
Iedereen die me kent weet dat ik ook nog wel zo gek zou kunnen zijn! :D Die kist is zó besteld, ik wil alleen nog even een aantal reacties hier afwachten...

Ik gebruik trouwens ook een 2e hands motor, want een nieuwe gaat ook mij te ver hoor! ;) Dan spaar ik liever nog even door voor een echt (ultralight~) vliegtuig!

~Jolmer

ik zou als beginner deze zeer zeker niet nemen

ik denk beter dat je meer lol hebt aan een Elan die je met bijna alles kan bevuren
vanaf 60N tot 160N..
is maar een tip..
Velox XL vliegt goed , maar is niet echt een beginner kist
en de XL begint toch pas met 14 kilo lol te maken daaronder is het maar een eendtje
 
Back
Top