Boot kopen

Haarscheuren schuren en een beetje epoxy overheen smeren helpt niet. Er is geen oppervlak om de scheuren te laten hechten. Jij smeert alleen wat epoxy over de scheur heen.

Uitdremelen, vullen met epoxy en glassbubbles of wat wit plamuur.

V-vormig uitdremelen (hoe vlakker de V, des te meer hechtingsoppervlak)
 
Ik heb het nu met de dremel gedaan, maar daar heb ik geen foto's van. De meeste scheuren zijn er nu uit. Hopelijk kan ik er na dit weekend mee gaan varen
 
hallo

ik zou als je kan aan de binnen kant waar de scheuren zitten een glasmatje er tegen aan zetten
het zal wel iets helpen om het verder scheuren tegen te gaan
deze romp is heel snel zoals ik reeds geschreven had
wat is je planning met deze romp?????
fun varen of ook mee doen aan BK??
aan de bodem van deze boot zou ik inder daad niet teveel doen want zoals reeds gezegd ga je de goeie vaar eigen schappen van de boot teniet doen
zelfs een laagje verf kan reeds zorgen voor een mindere prestatie
groetjes raf
 
Halllo,

aan de binnenkant is er al een laagje carbon, dus een laagje glasmat zal er waarschijnlijk niets meer aan veranderen?
Ik denk dat ik alleen maar zal funvaren met deze boot, want ik heb niet veel tijd om mee te doen aan wedstrijden.
Van de bodem heeft Ivo verteld waar ik extra goed op moet letten dus ik zal er anders ook niet teveel aankomen. Ik twijfel nog als ik dat een laagje verf zal geven.

MVG
 
De laatste schuurwerken zitten erop, de boot is nu mooi glad :)
Dus ik kan deze week beginnen met spuiten, de kleuren worden gewoon wit en rood.
Ik zal beginnen met de bovenkant een laag primer te geven, maar hoeveel lagen primer moeten er ongeveer in het totaal gespoten worden om een mooi effect te krijgen?

MVG

PS: foto's komen er deze middag op, ik had de laatste tijd wat problemen met mijn pc.
 
"mooi effect" met primer???
Geen idee wat je daarmee bedoeld. Primer dient als hechtlaag tussen ondergrond en de te spuiten verf en om een egale ondergrond te krijgen. Wit en rood kunnen flink "doorschijnen"/zijn transparant. Dus zorg voor een egale (kleur) ondergrond dmv voldoende primer te spuiten.
 
Hallo,

Met een mooi effect bedoelde ik gewoon een gladde egale ondergrond :)

mvg

edit: foto's

Photo-0055.jpg


Uitdremelen

Photo-0054.jpg


Epoxy + gladschuren

Photo-0056.jpg


idem voor kapje. Maar bij het afschuren van de zwarte verf heb ik nog veel scheuren ontdekt, dus dat is nog work in progres.

Photo-0063.jpg


Totaalbeeld
 
Laatst bewerkt:
Deze week heb ik alles eens getest en vandaag ben ik ermee gaan varen. Op kot eerst het zwaartepunt goed zetten zoals de vorige eigenaar mij aanbeveelde. Dan nog eens alles getest en hup het water op.
Ik vaar nu met 13 cellen met een regelaar van 70 amp. De cellen zijn opgedeeld in een pack van 10 en een pack van 3. Zo kan ik ze gebruiken met mijn laders.
Hij had wat moeite met op te stijgen maar de eerste run was wel leuk. Hij ging niet zo snel als verwacht, maar de cellen zijn ook niet meer van de jongste.

Er staat een filmpje op youtube: Z2BfbbO0mks[/media] - proefvaart

Toen ik hem op kot weer uit elkaar wou halen (omdat ik nog een paar dingen moet afwerken) ben ik wat lomp geweest. Er lag een draadje op de grond en toevallig raakte hij de + en - kant van het 3-pack. Ik rook wat verbrande lucht en er was rook. Zijn die cellen nu goed voor de vuilbak, of kan ik proberen ze nog te gebruiken? Op de voltmeter geven ze nog dezelfde spanning aan als juist ervoor.

Met vriendelijke groeten,

Vincent
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Vincent,

De snelheid is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, m'n 7 cellen Mono I loopt nog harder....

Welke cellen en welke prop heb je gebruikt?

Of de cellen beschadigd zijn, zal de praktijk moeten uitwijzen, laad het hele pakket nog eens met een lage laadstroom, zodat alle cellen weer even vol zijn en probeer ze in de boot.
Waren de cellen wel warm, toen je de proefvaart maakte?
Koude NiMH zit totaal geen fut in...

Groeten, Jan.
 
Ik heb alles gekregen van de vorige eigenaar. Dus een 42 mm prop en cellen van 4200mah (Vtec).
Ik heb gevaren tot de cellen wat leeg waren. Dus het kan geen kwaad als ze niet volledig leeg waren vooraleer ze te laden?

Het was ook alweer 2 weken geleden dat ik ze volledig had opgeladen...
Dan zal ik ze morgen met een lage stroom gedurende de hele dag laden.
De cellen waren op kamertemperatuur, dus zo'n 20°C.

Dankuwel voor uw hulp!

MVG
 
hallo


die cellen laden met alle power die je uit je lader kan halen
als je ivo kent dan weet je waarom
de cellen juist voor dat je gaat varen warm laden
Nmh cellen presteren niet als ze koud zijn en het is al niet te warm
die boot moet ongeveer zo lopen
en als da van ivo is dan liefst deze boot nog voorbij steken
ps dit is wel een F1 boot
groetjes raf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de boot zo rap moet varen, dan is er indd iets verkeerd :)

Er zit een 700 motor in en de regelaar is zelfbouw. (Ook meegekregen van Ivo)
Volgens Ivo moet de boot met deze setup een 60 - 70 kmh halen.
Dus ik zal de cellen deze middag met de volle lading opladen en dan nog eens proberen. Ivo had me daar indd ook over gewaarschuwd.

MVG
 
Ik ben gisteren weer gaan varen met opgeladen batterijen.

Het ging al ietsje beter, maar hij haalt nog altijd de snelheid niet die hij moet halen.
volgens Ivo kan ik er een grotere prop op steken of meer cellen aansluiten.
Kan iemand mij zeggen hoeveel cellen er maximum op een 700 motor mogen?
De prop is een 42mm, spoed ben ik vergeten...

Filmpje en foto's van gisteren:

[URL="
- MOV00486[/URL]

[URL="
- MOV00488[/URL]

DSC00489.jpg


DSC00490.jpg


DSC00491.jpg


MVG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
'Standaard' is een 45K op 12 cellen, als je meer cellen gebruikt, zou ik eerst een kleinere prop steken, om zeker te zijn, dat de set-up deugt en er niks overmatig heet wordt.

Ik heb de filmpjes even bekeken, maar volgens mij waren de cellen niet warm, toen je ging varen, of ze zijn te oud, want de motor komt niet op toeren, dit is zielig, voor een Mono II...

Waar ligt het zwaartepunt? Dit zou op 29-30% vanaf de spiegel moeten zijn.

Groeten, Jan.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

zo een rompje met een 700 motor moet echt een stuk harder kunnen lopen, dit moet je toen makkelijk kunnen halen:

rUIfmtLSHWc[/media] - Streamer von H&M
dit is een filmpje van een H&M Streamer, dit is een romp van 72 cm lang met 2 steps.

Ik gok gewoon dat je accu's gaar zijn. dit kun je snel genoeg meten door gewoon eventjes een voltmeter aan de sluiten op je accu, desnoods je motor en hem daarna eventjes in het water te leggen en terwijl je hem vasthoud volgas te geven, als je het voltage drastisch ziet inzakken weet je dat ze gaar zijn.

groetjes,

Jelmer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo


het is een hydro dus de schroef helemaal onder water houden is niet zo een goed idee maar voor eventjes en dat is echt niet lang kan het wel

wat je wel kan is (zoals wij het vroeger altijd deden)er een bos auto lampen van 65 watt aan hangen
en dan de tijd meten dat ze nodig hebben om de minimale accu spanning van 0.75 volt per cel te berijken
je moet zeker met een lamp of 5 een 7 a 8 minuten capaciteit hebben
uit een 3.3 accu
als je een powerpeak hebt kan je ook daarmee ontladen maar die gaat maar tot een max van 5 amp maar dan zie je wel dat de accu op een bepaald ogenblik gaat instorten
ik bezit nog een powerpeak infinty II met een seriele aansluiting en als ik die op de laptop inplug dan kan ik mooi de ontlaad curve volgen en kan je ook zien of de accu smoor is of er een slechte cel tussen zit

de boot plakt ook nog te hardt aan het water en ik denk dat je het zwaarte punt nog wat naar voor moet brengen
hij springt niet genoeg want zoals op het filmpje te zien was zit die boot haast aan zijn maximum speed
gaat hij nog harder dan is het houston we have a lift off en is hij aire borne en dus helemaal onbestuurbaar
er kan nog aan gewerkt worden maar er meer uit halen kan alleen maar door merwitzka (kan verkeerd geschreven zijn)die niet op geld moet kijken en nog altijd de snelste ter wereld is met een outrigger
maar het was wel al beter dan de vorige keer

wat was bij het eerste vertrek dat geratel ?????? want dat klonk niet zoals het hoort????


groetjes raf
 
Het zwaartepunt ligt op de middelste step. Dit is omdat Ivo het mij zo heeft aanbevolen.

Het geratel in het begin is de prop die tegen het roer aansloeg... Ik had mijn zender per ongeluk verkeerd vast.

Dus het zal waarschijnlijk aan de cellen liggen? Ik heb ze meegekregen, maar Ivo had mij wel gewaarschuwd dat ze oud waren, en wssn niet meer te redden. Maar dan zal ik in de loop van deze week nieuwe cellen halen en hopelijk lukt het dan wel.

Nu zitten er 13 cellen op en een 42mm prop.

MVG
 
Back
Top