2.4Ghz Fasst module in T14MZ.

alex
de 608 is gelijk met de 6014(aleen minder kanalen)
de andere ontvangers moet je softwarematig anders instellen op je zender

ik gebruik aleen de 608 en 6014

remke
 
Ik vond mechanisch de 608 niet zo degelijk (is meer een gevoel) met een torentje van 3 printplaten boven elkaar. Voorlopig houd ik het op de 617 voor kleine kistjes en de 6014 voor de grotere.
 
Ik vond mechanisch de 608 niet zo degelijk (is meer een gevoel) met een torentje van 3 printplaten boven elkaar. Voorlopig houd ik het op de 617 voor kleine kistjes en de 6014 voor de grotere.

Drie printplaten??? Kom echt niet verder dan twee. Deze stapelconstructie geldt zowel voor de 608 als de 6014.

Deze opbouw is echt wel betrouwbaar. Ook voor PCM ontvangers op de 35 en 40 Mhz. wordt deze opbouw al jarenlang toegepast.
 
FASST 7 kanaals, 1024 bit resolutie, (voor o.a. de 617)kent alleen failsave op kanaal 3, het gaskanaal. De overige kanalen kennen alleen hold.

FASST Multi, 2048 bit resolutie, dat wordt gebruikt voor de 608 en 6014 kent een uitgebreide failsave. Hold of een programmeerbare positie voor alle kanalen.
 
Laatst bewerkt:
Houd er wel rekening mee dat je vanaf de 8 kanaals pas volledige fail-safe hebt;)


En wat heb je aan volledige fail-safe, als er storing is dan weet de ontvanger toch niet hoe de kist hangt, omhoog / omlaag of in welk standje ook.
Ik heb ook een 617 in een motor kist zitten daar zit fail safe op de gas, zodra er een storing is deze dicht gaat, en wat bij de meesten alleen is ingesteld als deze PCM vliegen, dan kun je horen dat er iets aan de hand is geweest.

Dus wat dat betreft kun je deze net zo goed gebruiken als de 8 of 14 kanaals
 
Er zijn andere argumenten denkbaar om okk op andere kanalen een fail-safe positie te willen instellen.

In mijn elektrozwever is een fail-safe postie geprogrammeerd voor de telemetriezender.

Als de motor uitgeschakeld is. en dat komt bij een elektrozwever nogal eens voor, en er treedt een storing op dan wordt de telemetrie uitgeschakeld. Zo weet ik dat er iets aan de hand is.

Overigens is dat in de vele jaren dat ik met PCM-ontvangers en nu met FASST vlieg nog nooit gebeurd.

Blijkbaar is dit allemaal nogal theoretisch.
 
Er zijn andere argumenten denkbaar om okk op andere kanalen een fail-safe positie te willen instellen.

In mijn elektrozwever is een fail-safe postie geprogrammeerd voor de telemetriezender.

Als de motor uitgeschakeld is. en dat komt bij een elektrozwever nogal eens voor, en er treedt een storing op dan wordt de telemetrie uitgeschakeld. Zo weet ik dat er iets aan de hand is.

Overigens is dat in de vele jaren dat ik met PCM-ontvangers en nu met FASST vlieg nog nooit gebeurd.

Blijkbaar is dit allemaal nogal theoretisch.


Is dus het zelfde als de gas dicht zetten :mrgreen:alleen op een ander kanaal
 
Met de PCM G3 ontvangers heb ik de fail-safe ook nooit ingesteld, ga er vanuit dat ik het niet nodig heb:D
 
Gas heb ik op uit .

Storen in prinzipe alleen als de bougiedop er niet goed op zit of je komt buiten bereik.
Buiten bereik sluit ik uit bij 2 km bereik, blijft alleen de storing van de ontsteking over.
En als de motor dat uit gaat is de storing weg . ;)

Mvg Johan
 
Gas heb ik op uit .

Storen in prinzipe alleen als de bougiedop er niet goed op zit of je komt buiten bereik.
Buiten bereik sluit ik uit bij 2 km bereik, blijft alleen de storing van de ontsteking over.
En als de motor dat uit gaat is de storing weg . ;)

Mvg Johan

Da vind ik wel een leuke beredenering....

Haha

groeten,
Jeroen
 
Net alvast even beide 14MZ's ge-update, stelt ook niks voor, wist niet dat het zó simpel was:) Heb nu de laatste software versie van 9 maart dit jaar.
 
Van dat soort ingrepen ben ik geen voorstander.

Het gaat hier om delicate techniek. Stootpunten waarop het antennesignaal wordt gereflecteerd zijn snel gemaakt. Het signaal bereikt dan niet de antenne maar wordt teruggestuurd naar de zendmodule.

Dat dit ten koste gaat van de reikwijdte zal duidelijk zijn. Ook kan het gereflecteerde signaal schade veroorzaken in de zendmodule.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp me niet verkeerd; ik begin er ook zeer zeker niet aan hoor, maar het ziet er wel fraai uit:)

Met een kleine ingreep kon je wel de antenne anders opklappen geloof ik, maar daar kan ik even niks over vinden, weet iemand dat toevallig?
 
Dat anders opklappen is niet nodig. Bij mijn FX-30 ligt de antenne altijd horizontaal tegen de kast.

Als de antenne naar boven had moeten staan, dan hat Futaba het echt wel zo geproduceerd!
 
Ah ok......

Morgen verwacht ik het spul binnen te hebben, ik hoop dat ie in ieder geval in zijn koffertje past nog:D Misschien morgenavond al weer vliegen ermee, maar dat zal eerder donderdag worden denk ik (afhankelijk van het weer ook nog)
 
Omschakelen van 35 MHz naar 2.4 Ghz stelt niets voor. HF module wisselen, zender omschakelen naar de bij de ontvanger behorende 2.4 GHz protocol, ontvanger wisselen, ontvanger eenmalig binden en klaar is Kees, in dit geval Alexzz.

Verwacht dat de zender gewoon in de koffer past. Omdat de module iets uitsteekt wordt de zender iets dikker. Maar bezwaarlijk zal dat niet zijn.
 
Back
Top