dat er bij sander wat fout gaat ,die kans is minder dan dat de gemiddelde kist
storing heb en down gaat
Dat is niet waar. Bij hem is de kans evengroot cq. klein als bij wie dan ook. Juist dat besef is erg belangrijk.
is dat het fpv goed bespreek baarblijft
zodat niemand het stieken gaat doen
maar lekker met zijn vragen hier op het forum terecht kan
tot dat er wetten en plichten komen voor fpv
Praten over en topics openen over FPV is dan ook gewoon toegestaan op dit forum. Het FPV topic is niet opslot gegaan vanwege het onderwerp, maar vanwege het gedrag van sommige mensen in dat topic.
Het zou voor Sander toch mogelijk moeten zijn om voor zijn ontwikkelings-activiteiten ontheffing aan te kunnen vragen?
Hier zitten haken en ogen aan. Ten eerste ontwikkelt hij lang niet alles zelf, maar ten tweede is het in NL echt niet zo makkelijk om dat soort ontheffingen te krijgen. Ik geloof overigens niet echt dat de filmpjes waar het om ging, in het kader van ontwikkeling gemaakt zijn, volgens mij viel dat onder 'recreatief vliegen'.
EricW zei:
Maar je wil een piepschuim vliegtuigje met wat hoogwaardige apparatuur, toch niet gaan vergelijken met een Gigaopslag van explosief materiaal midden in een woonwijk??,
Ja die vergelijking is zeker wel te maken. Vergis je niet: van SE fireworks was het ook
hoogst onwaarschijnlijk dat er zoiets zou gebeuren.
Stel nu eens het scenario waarbij een FPV easystar in een motor van een straalvliegtuig verdwijnt. De kans daarop is klein, maar niet veel kleiner dat er in de tijd iets bij SE Fireworks mis zou gaan, althans, op die manier. Zoals ik al eerder aangaf, op zo'n hoogte bevind zo'n toestel zich in de meest kritieke situatie, wat met het Turkse toestel onlangs nog is aangetoond. Stel je nu eens voor dat zo'n Boeing daardoor wel zou neerstorten. Gezien de statistieken bij vliegrampen zou het aandal dodelijke slachtoffers dan hoger kunnen liggen dan destijds in Enschede.
Goed, nogmaals, dat is erg onwaarschijnlijk en zelfs al komt een easystar in een turbine terecht dan nog zou zo'n toestel niet neer hoeven te storten.. maar het
kan wel, net zoals achteraf bleek dat de ramp in Enschede ook kon.
Stel nu dat er een incident zou zijn, reken maar dat dan alle clubs die onder de rook van een luchthaven vliegen, er per direct mee mogen stoppen.
EricW zei:
Wat doen wij, we roepen allemaal BOEH, en we weten alsnog niets.
Dus gaat het gewoon verder, zoals ik eerder al aangaf, maar dan buiten ons om.
Ik denk niet dat dat is wat er gebeurde. Er werd al vele pagina's lang zonder al teveel problemen over FPV gesproken. Het BOEH roepen kwam pas toen iemand echt grenzen ging overschrijden.
Overigens werd hij niet door een verkoper ergens op gewezen en waren de technische argumenten minder belachelijk als hij wilde doen voorkomen.