Nieuwe turbine uit Taiwan.

  • Topicstarter Topicstarter Sandor
  • Startdatum Startdatum
S

Sandor

Guest
Nieuw model turbine

gemaakt door Kingtech
deze firma komt uit taiwan is betrokken bij de "grote" luchtvaart
maken oa ook apu,s voor grond units , en leveren aan militair materieel.
met deze kennis en de kennis van een europeaan :-).
hebben ze een mooie turbine ontwikkeld.
is dezelfde omvang als een P-70, of bijna zo groot als een wren.
zeer lage rpm , vergeleken met andere types.
perfecte beginners turbine

acceleratie idel naar vol aprox 6 seconden
van 85000 (30N) naar vollast 1,4 seconde)
is te vergelijken met een Jetcat SE motor.

kamer voorzien van U sticks :
voordelen laag verbruik , hoog rendement.
kunstof starter behuizing , minder gevoelig voor offset starter bendix.
digitech / Fadec ECU lipo 1600 mah voor meer dan 12 starts
helaas wel gas start ,waarbij het KISS principe behouden blijft..
Turbine wielen worden door middel van rontgen gecontroleerd op haarscheuren.


er is een uitgebreide test volgende maand te vinden in de RCJ international.
over deze turbine , waarbij nogal wat prettige verrasingen naar boven kwamen.
positief bedoel ik dan..
deze turbine kan al vanaf 999,- incl btw verkregen worden.. (zonder ECU en toebehoren voor de zelfsleuteraars)
vanaf einde april leverbaar


Data :

Size: Diameter 95.5 mm(mounting position)
   Length 258 mm(including starter)

Weight:1260 g(including starter) + Electronics!! and lipo cell

Maximum speed:145000rpm

Thrust: 8KG (15℃)

Idle:45000rpm

Exhaust temperature:650 ℃ max

Fuel consumption:250 g/min(ave)

Maintenance cycle: 25 hr

foto,s:

diff.jpg

K80E.jpg

runt.jpg

part3.jpg

part4.jpg

part5.jpg

part6.jpg

part7.jpg

part10.jpg

part11.jpg

part12.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow Sander,
Dat ziet er inderdaad mooi uit. Goed spuitgietwerk zo te zien, goed op materiaal bespaard en inderdaad KISS.
Een mooi torretje voor de niet raggers onder ons die wel mooi willen en kunnen vliegen.
Zal zeker ook relatief geluidsarm zijn, vermoed ik...

Een aanwinst mogelijk??

groet,
Jacques
 
Sandor ,in 1 woord geweldig ,dit is niet alleen een turbine die je snel in een kist bouwt om mee te vliegen , maar ook gewoon op de tafel legt en er uren naar kijkt ,want deze ziet er werkelijk schitterend uit.
Prachtig al die giet stukken ,slim bekeken .

Een mooie aanwinst voor de turbine wereld.

Martin.
 
Eerste reviews uit de USA zijn er al, klinken prima!

Kingtech K80-E Turbine Owners Thread - RC Groups

Klinkt inderdaad als een goede 1ste-turbine kandidaat, of voor leuke sportjets!

Me interested! :D :D


prototype,s zijn al uitvoering getest op de "bank" , en deze prototypes lopen nu in de verenigde emiraten bij +40 graden..
volgende week komen de eerste productie modellen..
deze 2 zullen door mij en Roy uitvoerig getest worden in zuid-frankrijk.
een week lang..
met en zonder kerostart is nog de vraag , daarvoor moeten we eerst de slijtage van lagers en kamer in de gaten houden.

ik weet het "it is a dirty job , but someone has to do it... ;-)"
degene die interesse hebben :

reserveren is beperkt , al 6 in de wachtrij..

de eerste 10 kopers krijgen er nog een brandstof tank bij en een U.A.T hoppertank...
de garantie is 1 jaar / 25 uur / 250 starts of "whatever comes first"
voor extra garantie kan er vanaf nieuw een service beurt bijgekocht worden.
waarbij , schoonmaken , nieuwe lagers , balanceren en weer een jaar garantie verlengin bij zit.
deze is dan wel NIET overdraagbaar..
 
Echt waar joh 6 al , ja ik moet toegeven dat dat machientje prachtig loopt.
Net even dat filmpje bekeken ,loopt heel mooi.

Maar ehh ...geen digitech op de terminal , hoe komt dat?
 
Echt waar joh 6 al , ja ik moet toegeven dat dat machientje prachtig loopt.
Net even dat filmpje bekeken ,loopt heel mooi.

Maar ehh ...geen digitech op de terminal , hoe komt dat?


ieder heeft zijn eigen terminals

wij hebben die in het verleden gemaakt voor Gaspar.
die van ons zullen met digitech bedrukt zijn.
ook de electronica is anders , die van ons is kleiner.
die electronica die wij gemaakt hebben , word ook gebruikt door Wren en Artes en Lambert.
deze is handiger , maar niet zo uitgebreid.
optioneel kan je de Keroversie bestellen , maar dat willen we nog iets meer op de lange duur testen..en schuiven...
met Gasstart is die van ons van start tot idle in ongeveer 18 seconden
 
Ik was zomaar benieuwd Sandor , bedankt voor de duidelijke uitleg.

Ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat met de tests.

Zullen deze motoren ook op jetpower te zien zijn Sandor?
 
Nominale gegevens
Starter acc. 39%
Max start rpm 19.000 (cut off)
Gas off rpm 21000
max temp @ start 410
Idle : 0.30N Rest thrust
Lipo 2500 7,4

Vandaag warmte test :

25.1 graden
1004.hpa
26% vochtigheid

9,2 kilo
turbine 560 graden
toerental 151.000 (6000 boven max)

7,8 kilo
Bij 145.000 normale waarde
Turbine 490 graden.

Mooie Blauwe Vlam
degende die weten hoe de P-120SX accelereert?
deze hetzelfde ;-).
 
Waauw....., da's wel erg koel zeg. Werkt dat kamertje en die diffuser toch heel goed zeg, petje af voor die taiwanaanen!

Grt,
Gerald

Heb liever dat hij toch wat hoger loopt.
daardoor het rendement wat hoger word , brandstofgebruik minder.
maar voor het levensduur is dit natuurlijk wel goed
 
Zijn er nog meer ervaringen mee? Ik kan weinig slechts vinden over de motor ;) Alle temps op filmpjes en edg lijken super. een clubgenoot wil wellicht ook jet gaan vliegen en kwam op deze uit met de vraag of het wat was. Lijkt mij een erg mooie motor.

btw, is dit een 54mm eigenlijk? 8kg bij 145k vindt ik wat veel...... goede compressor en kamer blijkbaar :)

En stiekum wil ik er zelf ook 1 ;)
 
Ik heb er een gekocht bij Sandor.
Het is echt een juweeltje van een turbine, mooi ding om te zien.
Hopelijk loopt hij net zo goed als hij eruit ziet maar dat zal wel goed komen.
De eerste start moet nog even wachten want ik ga eerst nog een weekje naar Spanje om naar de 3D masters te kijken en de 2 nederlandse piloten te supporten.
Ik zet de turbine eerst even op een workmade zodat ik er even mee kan spelen hehheh.
De turbine komt in een starjet.

Weet iemand of het wat uit maakt of de gloeiplug onder of boven zit?
Zo'n keroburner dat weet ik, alleen boven op maar een gloeiplug?

Gr Matthijs
 
Ik wist niet dat je zo actief vliegtuig vloog Matthijs? Hou hem heel tot de volgende keer in Venlo.
 
Geniet van je vakantie :) Ben erg benieuwd wat je van de motor vindt. Prijs zonder electronica is ook wel leuk. Met zou je toch richting een P80 neigen maar als je nog goede electronica hebt....... Toeren opvoeren en je hebt flink vermogen. Als het een 54mm is zal die paar toeren extra geen probleem zijn.
 
Back
Top