Zo,vandaag ondanks het mooie Weer dat er gevlogen kon worden heb ik dat niet gedaan!!
Reden:had een beetje last van de gewrichten en een beetje vermoeidheid dus had ik geen zin om de Storch te sjouwen en op te bouwen om vervolgens lekker te gaan vliegen!!
Van de nood een deugt gemaakt en begonnen met het bouwen van de Hurri

.
In de geplaatste post hiervoor had ik het over de middensectie die volgens het origineel(zoals de echte hurricane dus)opgebouwd zou gaan worden!!
Ik heb daar nog eens goed over na zitten denken over de constructie en dat heeft zoveel voeten in de aarde(niet kwa bouwen maar kwa montage van de vleugels aan de middensectie)dat ik daar een beetje vanaf ben geweken!
Daar mag n.m.l geen enkele speling in de bevestiging zitten omdat dat dan alleen maar van kwaad tot erger wordt.
Ik heb voor een soortgelijke methode gekozen en wel 2 vleugelmiddensectie liggers volgens het DOOS principe(d.w.z holle liggers)!!
Hierin wordt een 9mm dikke aluminium strip of gelamineerde plank geschoven die aan elke kant zo'n 300mm uitsteekt van de middensectie waar de vleugels opgeschoven worden!!
In de voorste ligger is ie 50mm breed en in de achterste 39mm breed!
De strip of gelamineerde plank loopt aan de uiteinden iets taps naar binnen toe waar de vleugeldelen opgeschoven worden.
Deze holle liggers van de vleugeldelen moeten uiteraard ook taps naar binnen zijn(op deze manier kan er kwa bevestiging totaal geen speling meer zitten als de vleugeldelen tegen de middensectie aanzitten)!
Deze vleugeldelen gaan geborgt worden met 2 slotbouten per vleugeldeel!
Vervolgens ben ik begonnen aan de romp!
Alle onderdelen die ik nodig had voor de basis moesten allemaal op maat gemaakt worden!
Allereerst het gedeelte boven de vleugel op maat maken!
En daarna vastlijmen!
Daarna de rest op maat gemaakt en vastgelijmt!
En voila 2 rompdelen die de basis van de romp moeten gaan vormen!!

Zoals er op de foto te zien is is er aan de voorkant een deeltje nog niet bevestigt!!
Dit laat de foto hieronder duidelijk zien!!
Dit heb ik nu even weggelaten omdat het motorschot zoals die op tekening staat te ver naar voren staat voor de motor die ik op deze kist wil gaan plaatsen(de motor moet n.m.l HELEMAAL in de motorcompartiment verdwijnen omdat het een schaalkist wordt.Er mag dus NIETS uitsteken).
Ook het uitlaatsysteem(uitlaatspruitstuk e.d) moet volledig onder de kap blijven om vervolgens via de origineel gepositioneerde uitlaten aan beide kanten naar buiten te komen!!
Het gaat al met al dus een hele(leuke)klus worden om deze kist volledig schaal te krijgen omdat er heel veel wijzigingen nodig zijn om tot een goed einde te komen(en daar heb ik nu echt zin in om dat voor elkaar te krijgen).
Mvgr hans