Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Toevallig heb ik Terence net een mailtje gestuurd met de vraag of hij ook de noodzakelijke spullen (een snelle esc en converter) heeft om die tail aan het draaien te krijgen; wellicht een combotje.
Overigens heeft HobbyCity voor de helft ook een geschikt motortje...
Hi Paul .Ja al vliegende leert men......Hoi Jaap,
Ik vond het ook al geen goed idee, die extra gewichtjes. Met de toch al hoge headspeed, kan zo'n aanpassing alleen maar tot meer slijtage van de gehele rotorkop en de lagers van de hoofdas leiden.
Paul
Hi Paul .Ja al vliegende leert men.......En die pos pitch doen we toch al lang niet meer!
Dit helitje gaat toch meer naar ons luisteren
IPV dat wij ons aanpassen naar zijn nukken.
Gr jaap
Hoi Paul.Ik betwijfel dat.Hooguit worden de stuur inputs wat verzwakt.Stabiliteit is iets anders.Meer gewicht onder de rotor op de juiste plaats het center of gravity dus geeft een betere stabilitieit.Hou me ten goede .....ik ben geen geleerde op heli gebiedHoi Jaap,
omdat ie daar gewoon veel stabieler van wordt.
Groeten,
Pul
Hoi Paul Hmmmmm okHoi Jaap
Mijn opmerking over de negatieve pitch van de paddles was bedoeld als tip voor beginnende vliegers.
Groeten,
Paul
Ps zijn je onderdelen al binnen.Ben echt benieuwd naar jou bevindingen.Gr jaap
Erwin,Hallo allemaal.Wil jullie toch nog even graag mijn relaas geven omtrend hoe mijn HM4#3BV2 tot op heden bevalt.
Heb er nu inmiddels ongeveer 100 vluchtjes mee gemaakt.
Veelal daarvan in de woonkamer thuis, een paar keer over in de na-avond tijdens windstil weer buiten en meerdere malen op het werk in een grote ruime hal.
Ik leer de heli gelukkig steeds beter kennen, en blijf me nog steeds verbazen over het stabiele vlieggedrag wat deze heli heeft.
Zoveel stabieler dan mijn vroegere Walkera HM004 ooit was.
Ondanks dat de staart perikelen nu wel redelijk te beheersen zijn, heb ik vooral de laatste dagen gemerkt dat als ik wat meer snelheid in de heli breng en dan vooral vlieg in grote ruimtes zoals op het werk, dat de staart van de heli dan toch echt tekort schiet.
Ik vind het werkelijk een heli die groots is in zijn doen, maar helaas is en blijft de staart toch een minpuntje.
Niet dat het mijn plezier weegneemt ofzo, maar moet er gewoon meer rekening mee houden dat ik de heli met genoeg beleidt vlieg.
Dat niet inbinden heeft me al een paar keer een heli die plots een soort van staart stuurloos gedrag krijgt opgeleverd en eindigde met een crash.
Moet jullie wel bekennen dat het formaat van deze heli echt toppie is.
Met ingetogen vlieggedrag heb ik er elke keer schik van.
Nu zat ik dus laatst te denken aan zo'n HM4G3.
Helaas nog geen HM4G3 in het echt mogen zien vliegen, maar ik heb het zware vermoeden dat zelfs die HM4G3 hetzelfde staart gedrag heeft als zijn FP broertje de HM4#3B.
Dat.......doet mij dus erg twijfelen over de aankoop straks van zo'n HM4G3.
Persoonlijk vind ik dat elke heli gewoon in elke vliegsituatie zijn staart strak moet kunnen houden.
Ben er nu onderhand wel uit dat dat niet kan met een 4in1 ontvanger waarin de Gyro ingebouwd zit en waarvan de heckrotor dmv een losse staart motor wordt aangedreven.
Daarom heb ik (ondanks nog lichte twijfel) besloten om straks toch voor een Trex 250 te gaan.
Zo'n heli kan je en buiten vliegen en binnen als de ruimte redelijk ruim is.
Grootste voordeel van die Trex 250 boven de HM4G3 is dus echt de riem aangedreven heckrotor.
Daardoor blijft die heli met bochten naar links en rechts inzettend altijd strak sturend.
Vooral het je niet hoeven in te houden vind ik dan erg fijn.
Ik weet dat beidde heli's niet echt met elkaar vergeleken kunnen worden, maar eerlijk gezegd wordt ik een beetje flauw van heli's die een beperking hebben op de staart.
Affijn, ik hou jullie op de hoogte.
Vr Gr Erwin
Nu zat ik dus laatst te denken aan zo'n HM4G3.