De persoon die dit citaat in het Engels geschreven heeft, is niet goed op de hoogte van de mogelijkheden en prestaties van de orginele 82a. Dat is een 13,8 cc motor in een ultra klein huisje, die kwa gewicht en afmetingen op elke kist past die normaal voor 6,5-7,5cc tweetakt gemaakt is.
Maar in vergelijk met die 2tak(jes), doet de 82a wel even een iets andere job!
Dus deze combo is juist uiterst interessant, zelfs al is de prestatie iets minder dan de 82a op methanol. Het gewicht is redelijk, en het formaat nog steeds heel klein Door de kleinere tank is het startgewicht bijna gelijk, en de tankpositie bovendien veel gunstiger te kiezen.
De kosten tijdens gebruik zijn aanzienlijk lager, evenals het geluid waarschijnlijk.
Dan nog de voordelen van minder vette troep op de kist, waardoor verf beter heel blijft en goedkoper is aan te brengen.
Dus voor wie even verder kijkt als zijn spreekwoordelijke neus lang is, dit is wel degelijk een motor om naar uit te kijken!