Even een paar foto's gepikt uit het spitfire depron draadje.
Dit is volgens mij wat BYM bedoelt (ongeveer)
Nu komt de truuk met de sate prikkers. Mijn spit heeft flinke opdonders op de neus overleefd door de neus te verstevigen met sate prikkers. Dit gaat alsvolgt: boor op de 4 "hoeken" van het motorschot 4 gaatjes (3mm).
Steek door die 4 gaatjes 4 sate prikkers de romp in. zorg dat ze de depron wand volgen, en prik ze door schot F2 tot bijna in schot F3. Nu steekt er nog 1 cm voor uit het motorschot.
Strijk nu epoxy aan de uitstekende uiteinde, en ook aan de punten van de sate prikkers (die gaan straks vast komen aan schot F3) en tenslotte ook vlak bij schot F2.
Doordat je de prikkers doorschuift totdat het motorschot weer vlak is zitten de prikkers vast aan F1, F2 en F3.
Tenslotte doe ik over de hele lengte van de prikker (die loopt strak tegen de buitenwand als je het goed gedaan hebt) nog wat por zodat hij overal aan het depron vast zit.
Met dank aan "Volhout"