Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@Sleur

Staan in mijn wishlist

Op wat voor accu vlieg je de mite trouwens, kans is dat ik die ook niet eens heb natuurlijk :confused:
:thumbsup: Ik vlieg de Mite met hetzelfde accuutjes als in de lijst: Rhino 3S 610mAh. Plenty power en bij flinke wind toch tot ruim 10 minuten lekker vliegen. Dan zit er nog zo'n 150mah in maar merk je wat achteruitgang omdat je niet meer eindeloos vertikaal kunt. ;)


Net een halve tube Epoxy weggesmeerd op de neus van de MiniMag, volgende stap is dat ding verglazen. 8O (of een minder heftige motor en minder prop :nooo:)
 
:thumbsup: Ik vlieg de Mite met hetzelfde accuutjes als in de lijst: Rhino 3S 610mAh. Plenty power en bij flinke wind toch tot ruim 10 minuten lekker vliegen. Dan zit er nog zo'n 150mah in maar merk je wat achteruitgang omdat je niet meer eindeloos vertikaal kunt. ;)


Net een halve tube Epoxy weggesmeerd op de neus van de MiniMag, volgende stap is dat ding verglazen. 8O (of een minder heftige motor en minder prop :nooo:)

Stop er eens wat carbon in wat 15cm naar binnen steekt, en epoxy dat aan de binnen kant ook vast?
Dan verdeel je de krachten over een groter vlak dan dat dunne vleesschaaltje aan de voorkant ....
 
Morgen vliegen is oke maar dan wel wat later op de dag. Eerst brunchen bij familie en ik geloof nog even naar een verjaardag :(

Ben het nu al zat...

ik snap wat je bedoeld :rolleyes:

morgen ga ik in almere vliegen 8-O

word ook gelijk de cap 232 voorgevlogen :D

siggy ; als je mee wilt ,laat ff weten ,ik ga rond 11;00 u rijden ( je mobiel staat uit )
neem je ez maar mee ;)

om 13;30 weer thuis zijn ,zodat we naar de kidsboerderij moeten :o

dus burp ; ook zin om lekker om de hoek in almere te vliegen ?:mrgreen:

bym ; de mite is echt geweldig :worship:, al is de grandmite nog veel leuker :cool:
 
Laatst bewerkt:
bym ; de mite is echt geweldig :worship:, al is de grandmite nog veel leuker :cool:

Mite, GrandMite, is het formaat het verschil?

Denk dat het net zoiets is als mijn Something Extra, stuntplane ofzo ...
Ik ga het beleven :yes:

Zal de Twisteruhupor eens gereed maken, als die stuk is mag er een andere kist voor in de plaats komen :)
 
Stop er eens wat carbon in wat 15cm naar binnen steekt, en epoxy dat aan de binnen kant ook vast?
Dan verdeel je de krachten over een groter vlak dan dat dunne vleesschaaltje aan de voorkant ....
Nee, daar zit het probleem niet danwel lost het probleem niet op. Ik gaf per ongeluk weer even vol gas in de lucht, lekker snel vliegen. 8) Maar toen was het ineens weer een zooi geratel en gerammel. Wederom één kant van het motorschot, dat nu nog wel heel was, los gekomen. Het schuim vervormd onder de enorme kracht. De enige goede oplossing is een volledige motorsteun waarbij het motorschot vertand is met liggers naar achteren en die achteraan verankeren in het schuim. Anders hou je dat vermogen niet op zijn plek. :D Alternatief is niet vol gas vliegen, maar ja, hij gaat dan wel lekker snel en dat is wel kickûh (en redelijk onbestuurbaar, trekt enorm omhoog etc.). :lol:

Ik zit er ook aan te denken om een neuswiel erop te maken. De achterwielen met bevestiging wat naar achteren en dan een (bestuurbaar) neuswiel erop.
 
Nee, daar zit het probleem niet danwel lost het probleem niet op. Ik gaf per ongeluk weer even vol gas in de lucht, lekker snel vliegen. 8) Maar toen was het ineens weer een zooi geratel en gerammel. Wederom één kant van het motorschot, dat nu nog wel heel was, los gekomen. Het schuim vervormd onder de enorme kracht. De enige goede oplossing is een volledige motorsteun waarbij het motorschot vertand is met liggers naar achteren en die achteraan verankeren in het schuim. Anders hou je dat vermogen niet op zijn plek. :D Alternatief is niet vol gas vliegen, maar ja, hij gaat dan wel lekker snel en dat is wel kickûh (en redelijk onbestuurbaar, trekt enorm omhoog etc.). :lol:

Ik zit er ook aan te denken om een neuswiel erop te maken. De achterwielen met bevestiging wat naar achteren en dan een (bestuurbaar) neuswiel erop.



Ja sleurschatje, dat bedoelde ik ook, dat carbon aan het motorschot vast maken, en aan de binnenkant op 10 a 15cm ook verlijmen, zodat de krachten verdeeld worden over die 15cm en niet enkelt op dat stukkie aan de voorkant ;)
 
ik trek mijn plan betreft almere weer in :mad:

morgen ochtend eerst uitgebreid ontbijten :)

dan vlug vlug vlug naar almere snel snel weer terug , om vervolgens tussen die duffe dieren te staan :mad:

nee dat schiet niet op .

dus oude plan treed weer in werking ,en lekker tussen 11;00 en 13;00 u ff fladderen met de camera op ht2 ;)
 
Ja sleurschatje, dat bedoelde ik ook, dat carbon aan het motorschot vast maken, en aan de binnenkant op 10 a 15cm ook verlijmen, zodat de krachten verdeeld worden over die 15cm en niet enkelt op dat stukkie aan de voorkant ;)
Ja, maar hoe wil je dat carbon vastzetten aan het motorschot? Niet met Epoxy want dat ligt er zo vanaf. Dat is nu ook al het probleem. De originele motormount zit er nog in (zodat de brushless bij calamiteiten die door het hele schuim vreet) maar de voorkant wordt compleet losgerukt uit het schuim. Dus dat moet echt een massief geheel worden. :yes:

Verder wat leuke mod gevonden: MiniMag laagdekker 8O
minimag_obelix2.jpg


Leuke site overigens: Bungy Mania.
 
Moet om 11:00u in Purmereutel zijn voor een brunch, daarna snel naar een verjaardag. Hopenlijk om 12:00u weer thuis :rolling: :rolling:

Zal wel weer een uurtje of 15:00-16:00 zijn. Daarna zeker even vliegen. De Funjet staat hier op de kast te schreeuwen met de Hype ;)
 
Ok, ander plan dan ....

Zorg dat het motorschot en 4 stuks balsastaaf een geheel vormt, en verlijm dat naar binnen toe?
Had van jou toch wel enige inventiviteit verwacht ;)

Motorschot moet inderdaad gewoon een geheel worden met een centimeter of wat naar achteren toe. Moet dus enkelt de juiste materialen zien te vinden.


Ik heb eventueel ook nog M 1,5 liggen?

Geinig trouwens die laagdekker :)





@Snoeksel

Jij ook lieverd hoor :rolling:
 
Laatst bewerkt:
Had van jou toch wel enige inventiviteit verwacht ;)
Ome Sleur is wat lui aangelegd voor wat betreft de MiniMag. Geen geklooi, gewoon vliegen, niet knutselen (moet nu wel noodgedwongen). Dus Ome Sleur laat bij de volgende bestelling zo'n steuntje meekomen en kleeft die er met een aardige hoeveelheid Epoxy in. De motor kan er dan eventueel nog steeds eenvoudig uit maar alle krachten zijn veel meer verdeeld en komt het helemaal goed. :yes:
 
Even een paar foto's gepikt uit het spitfire depron draadje.

Dit is volgens mij wat BYM bedoelt (ongeveer)

full


Nu komt de truuk met de sate prikkers. Mijn spit heeft flinke opdonders op de neus overleefd door de neus te verstevigen met sate prikkers. Dit gaat alsvolgt: boor op de 4 "hoeken" van het motorschot 4 gaatjes (3mm).

full


Steek door die 4 gaatjes 4 sate prikkers de romp in. zorg dat ze de depron wand volgen, en prik ze door schot F2 tot bijna in schot F3. Nu steekt er nog 1 cm voor uit het motorschot.

full


Strijk nu epoxy aan de uitstekende uiteinde, en ook aan de punten van de sate prikkers (die gaan straks vast komen aan schot F3) en tenslotte ook vlak bij schot F2.
Doordat je de prikkers doorschuift totdat het motorschot weer vlak is zitten de prikkers vast aan F1, F2 en F3.

Tenslotte doe ik over de hele lengte van de prikker (die loopt strak tegen de buitenwand als je het goed gedaan hebt) nog wat por zodat hij overal aan het depron vast zit.

full


Met dank aan "Volhout"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ome Sleur is wat lui aangelegd voor wat betreft de MiniMag. Geen geklooi, gewoon vliegen, niet knutselen (moet nu wel noodgedwongen). Dus Ome Sleur laat bij de volgende bestelling zo'n steuntje meekomen en kleeft die er met een aardige hoeveelheid Epoxy in. De motor kan er dan eventueel nog steeds eenvoudig uit maar alle krachten zijn veel meer verdeeld en komt het helemaal goed. :yes:

Constructieftechnisch gezien ook een goeie inderdaad, en ongeveer wat ik bedoelde met balsa.Dit zal alleen wat sterker zijn.

Over de lengte van alle 4 de staafjes vastkeilen en klaar is kees, vliegen maar.
 
Even een paar foto's gepikt uit het spitfire depron draadje.

Dit is volgens mij wat BYM bedoelt (ongeveer)

full


Nu komt de truuk met de sate prikkers. Mijn spit heeft flinke opdonders op de neus overleefd door de neus te verstevigen met sate prikkers. Dit gaat alsvolgt: boor op de 4 "hoeken" van het motorschot 4 gaatjes (3mm).

full


Steek door die 4 gaatjes 4 sate prikkers de romp in. zorg dat ze de depron wand volgen, en prik ze door schot F2 tot bijna in schot F3. Nu steekt er nog 1 cm voor uit het motorschot.

full


Strijk nu epoxy aan de uitstekende uiteinde, en ook aan de punten van de sate prikkers (die gaan straks vast komen aan schot F3) en tenslotte ook vlak bij schot F2.
Doordat je de prikkers doorschuift totdat het motorschot weer vlak is zitten de prikkers vast aan F1, F2 en F3.

Tenslotte doe ik over de hele lengte van de prikker (die loopt strak tegen de buitenwand als je het goed gedaan hebt) nog wat por zodat hij overal aan het depron vast zit.

full


Met dank aan "Volhout"



Jaaaaaaa, dat is hem inderdaad :D :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt prima. Krachten worden zo mooi verdeeld. Zeker als je het carbon of de prikkers oid vol tegen de zijkant verlijmd.
 
Hey gasten, ik weet ook wel hoe je een motor vast zet hoor. ;) Bij RCTechnics hebben ze ze kant-en-klaar van hout maar hun site ligt er voor de zoveelste keer in twee weken uit. :( Alleen trekt deze brommer met de 8x6"prop bijna 2kg. en dat vindt het piepschuim duidelijk minder. Probleem zit nu niet zozeer in het schotje. Alles wordt er met bevestiging en al uitgerukt. Het zal mij niet verbazen als een keer de hele neus eraf knalt vanaf de cockpit. 8O :lol:
 
Laatst bewerkt:
Dan voor een passende setup zorgen ipv een 100cc opgefokte motor in een Depron vliegertje :rolling:
Sprak de meneer meet een 4004kV ventilator op zijn kast. :mrgreen: ;)


Constructieftechnisch gezien ook een goeie inderdaad, en ongeveer wat ik bedoelde met balsa.Dit zal alleen wat sterker zijn.

Over de lengte van alle 4 de staafjes vastkeilen en klaar is kees, vliegen maar.
Balsahout is niet stevig genoeg. Net als satéprikkers. Grootste probleem is dat de ruimte rond is en om te knutselen de romp weer open moet. Dat doen we dus niet. :nooo: Ook gaan we niet "prikken" in het schuim. Morgen maar even een hoekje omzetten van 3mm alu, in het langs stuk twee driehoeken die zechzelf vastzetten als de steun weer naar buiten komt en klaar.

Alleen morgen geen tijd. :evil: :cry: ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top