Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
jij bent goed bezig sjoerd :p

zo ,wwer ff bikomen vn de weermotorekes stuint festje met ardig wa pilsjees :mrgreen:

koffie ik wil koffie ,ik ben een goor koffie beest :morning:

ik had de vorige keer mijn trust fly cam laten vallen ,gewoon stom, maar de prachtige achtervolging vluchten met siggy en ook zeer hoge beelden stonden er niet op , dus het leek dat hij opnam ,maar dat was nie zo :(


dus nu druk op zoek naar een ander licht cameraatje .

sleur ;wat is die oranje camera van jouw ?

of weet je een ander (zeer goedkoop ) licht cameraatje wat redelijk filmt tussen de 70 en 120 gram .?

de trust woog zonder 2 aaa penlites 69 gram
 
Zo,Siggy is ook weer thuis..
Was een heerlijk middagje,zonnetje scheen en lekker gevlogen.

Wilde vanmiddag nog wel even naar het veld komen,maar op het FMS veld was het ook erg gezellig :-)

@ Junkie

Jammer dat het cameraatje stuk bleek te zijn,waren vast gave beelden geworden :-)

@phil& diana

Ook namens mij succes gewenst.
 
sleur ;wat is die oranje camera van jouw ?

of weet je een ander (zeer goedkoop ) licht cameraatje wat redelijk filmt tussen de 70 en 120 gram .?

de trust woog zonder 2 aaa penlites 69 gram
Mijn oranje camera is een FujiFilm Z10fd. Momenteel worden ze wat gedumpt voor rond de 80 eypo (bijv. bij Dynabyte). Hij weegt met accu 106 gram. Komt nog een paar gram voor de SD-kaart bij.


Net thuisgekomen, even de kids afspuiten onder de douche, hun bed in werken en *hop* naar het veld. Dus voor 19:30 uur aanwezig (ongeveer 19:29u). :lol: ;)
 
Zo, ikke niet naar het veld. Moet ook nog eten enzo.

Net even de FG Onroad gepakt en voorzien van een nieuwe bougiedop. Half tankje benzine, nieuwe bougie, een paar trekjes en lopen :mrgreen:

Even op mijn DX3R afgesteld net als de schijfremmen enzo. Toen voor de deur op het asfalt even rustig heen en weer warm laten worden. Toen een paar keer vol gas (bijna dan) heen en weer geknald, tsjonge tsjonge, wat een BEEST!!

Het is dat ik geen circuit in de buurt heb liggen anders was hij niet de verkoop in gegaan. Nu nog wachten op de juiste liefhebber.
 
En? zit je motortje er nog in ?

Posted via Mobile Device
Yep, the more epoxy, the longer it lasts. :lol: ;)

En met de Depron Extra 300 gevlogen. Ging allemaal lekker, steeds gekkere rolls, inverted fly-by's, cuban eights en... Kleiduiken! 8O Even een roll en net te laag. *pats* In veel kleinere onderdelen en alles verwrongen. Mite blijft, junkie kan weer knutselen. :mrgreen:



Posted via Mobile Device
 
Yep, the more epoxy, the longer it lasts. :lol: ;)

En met de Depron Extra 300 gevlogen. Ging allemaal lekker, steeds gekkere rolls, inverted fly-by's, cuban eights en... Kleiduiken! 8O Even een roll en net te laag. *pats* In veel kleinere onderdelen en alles verwrongen. Mite blijft, junkie kan weer knutselen. :mrgreen:



Posted via Mobile Device

zonde!! die extra 300 zag er super gaaf uit!!!!!!
 
zonde!! die extra 300 zag er super gaaf uit!!!!!!
Ja, hij is nu iets minder gaaf. Een paar krasjes erop. Kwalitatief was het al redelijk waardeloos (36 eypo voor het kitje). Tijdens het monteren vielen allerlei voorgelijmde onderdelen eraf. Alles paste niet echt lekker in elkaar. De verf liet los van het Depron. Etc. etc. Alle waar naar zijn geld maar dit avontuurtje is voor mij klaar. Ik denk dat je nog beter zo'n RtF Art-tech vliegertje kunt nemen, hoewel met het vlieggedrag niets mis was. :nooo: De helft van de waarde van het vliegertje werd bepaald door de ontvange (AR6100e). :mrgreen:
 
Ook weer terug op de "basis" ;)
Leuke dag gehad:

De gehele ochtend besteedt aan een aantal afrondende werkzaamheden aan het Kadettje.(alweer het hele huis gevuld net allerlei vliegtuig toebehoren en gereedschappen) :rolleyes:

Nog een aantal zaken staan de maiden in de weg:
~andere aileron servo stangen monteren (bij de Kadett geleverde stangen zijn te lang)
~motorschot versterken: de Compact 480 heeft toch wel behoorlijk wat vermogen,ondanks "fluisterstille" aandrijvingsgeluiden :shock: (in combi met een Flight Power 11,1 V 3S 3700 mAh)
~CG punt goed bepalen en de overige afstellingen goed regelen.

Verheug me inmiddels wel op de eerste vlucht met deze trainer.

Vandaag 4x een succesvolle Take-off and Landing gemaakt met de MiniMag :thumbsup: Met de BL set-up weegt dat vliegtuigje nog geen 740 gram...Ook hier moet nog enig balanceer werk plaatsvinden (CG-point)

Daarna met Siggy naar de FMS afgereisd om daar even te kijken wat daar voor mooie vliegers het luchtruim kozen.
Al snel bleek dat de kennis van Futaba zenders van Siggy uitermate goed van pas kwamen toen de PiperCub van Ron ingevlogen werd.
De uitslag van de ailerons op de Piper waren dermate drastisch dat bij iedere bocht de kist door "wingstall" uit de lucht dreigde te kletteren :(

Dit viel mij en Marcel al direct op en na wat aangepaste instellingen op de zender van Ron,waren de vliegeigenschappen een stuk gemoedelijker en had Ron voor de eerste keer een erg prettig gevoel bij het vliegen met zijn Piper.

Goed gedaan Siggy! :thumbsup:

Voor de rest een fantastishe 2e Paasdag :zon: zonder gezeur met "verplichte familie dingen" en net heerlijk wat stukjes vlees ge-gourmet te hebben en een fles Vega Libre gaat het met mij tres bien! :cool: ;)

Thanks @ Junkie en Siggy, en Kevertje als supporter op HT2.

@BYM:
morgen neem ik de Hyper & stuff mee naar de ACH ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je nog beter zo'n RtF Art-tech vliegertje kunt nemen, hoewel met het vlieggedrag niets mis was.

Zoals een WingDragon, dat was mijn eerste vliegertje :worship:

38137_art-tech_wingdragonii.jpg
 
Nog een aantal zaken staan de maiden in de weg:
~andere aileron servo stangen monteren (bij de Kadett geleverde stangen zijn te lang)
~motorschot versterken: de Compact 480 heeft toch wel behoorlijk wat vermogen,ondanks "fluisterstille" aandrijvingsgeluiden :shock: (in combi met een Flight Power 11,1 V 3S 3700 mAh)
~CG punt goed bepalen en de overige afstellingen goed regelen.

Verheug me inmiddels wel op de eerste vlucht met deze trainer.

Vandaag 4x een succesvolle Take-off and Landing gemaakt met de MiniMag :thumbsup: Met de BL set-up weegt dat vliegtuigje nog geen 740 gram...Ook hier moet nog enig balanceer werk plaatsvinden (CG-point)
Als je je servo's nu andersom legt (op z'n kop) dan scheelt dat de helft van de lengte van de servo. Passen ze dan ook niet? Reden is dat de hoek van de stang minder verandert t.o.v. de hefboom op de ailerons.

Als een Compact 480 een aanbevolen optie van Graupner is en getuige de kwaliteit van Graupner, dan zou ik me daar weinig zorgen om maken. :nooo:

CG is persoonlijk. Net als bij de MiniMag is het wat prettiger om het CG meer naar voor te hebben. Bij mijn MiniMag ligt deze 2mm voor de sleuf waar de glasvezel staaf zit. Dus ruim 1,5cm voor het oorspronkelijk punt. Motordomping is 3° en side thrust is 2°. Als ik vol gas geef (en de motor niet halverwege verlies :oops:) dan blijft de MiniMag nagenoeg vlak doorvliegen. Bij voldoende snelheid zweeft-ie ook gewoon rechtdoor en tegen de tijd dat de stall speed bereikt wordt kun je met het hoogteroer nog wat extra up geven zodat je mooi kunt landen.

Vanavond ruim 30 starts en landingen gemaakt en heel veel low fly-by's op minimale snelheid. In totaal bijna 2 accu's (FlightPower 2500's) geleegd. Wederom diverse malen crosswind landingen gemaakt omdat de wind haaks op het veld stond (en dus heel veel starts en landingen op het stuk naast de hekken in het hoge gras :?).
 
Doe ff normaal Sleur! :p
Ga eerst nou maar eens lekker aan de gang met je Monsun! :lol:
Dat is al moeilijk genoeg! :mrgreen:
Ik zeg niet dat ik zo'n ding ga kopen. Ik had nog van rond Sinterklaas die Depron Extra 300. Die heeft dus precies een halve vlucht mee mogen maken. :oops:

En ja, de Monsun gaat één dezer dagen zeker de lucht in. Als de wind gunstig is (in de lengterichting van het veld) of 2 Bft of minder dan heb ik nu genoeg lef en een beetje meer ervaring om het zelf de lucht in te helpen. Tot nu toe waren al mijn vliegers op zicht zo goed afgesteld dat de enige noodzakelijke trim 1 of 2 klikjes waren en in het ergste geval wat meer of minder hoogteroer. Alleen nog even de Dual-Rates programmeren op rolroeren en hoogteroer (aparte schakelaars) zodat bij een eerste start niet teveel geroerd kan worden en eenmaal in de lucht kan er dan wat getest worden. 8)

PS
Die op de foto is de kleine 92cm Monsun. ;) (dat was de rechter)

monsun_big_and_small2.jpg
 
Op dit moment is mijn MM op 67 mm van de vleugellijst gebalanceerd en is ie met een windje 3 bijna staartlastig :?...dus die van mij kan ook iets meer gewicht hebben in de neus.

Ik ga dat deze week even fixen met wat plakjes lood die ik vast ga lijmen,in plaats van losliggende carrosserie-ringen in de romp die de BL-binnenloper hinderen in zijn werking :oops:
 
Op dit moment is mijn MM op 67 mm van de vleugellijst gebalanceerd en is ie met een windje 3 bijna staartlastig :?...dus die van mij kan ook iets meer gewicht hebben in de neus.

Ik ga dat deze week even fixen met wat plakjes lood die ik vast ga lijmen,in plaats van losliggende carrosserie-ringen in de romp die de BL-binnenloper hinderen in zijn werking :oops:
De standaard CG-punten onder de vleugels deugen niet. Die zijn veel te ver naar achteren en dus wordt je vlieger staartlastig. Dat lijkt op diverse forums al opgemerkt te worden. Probeer eerst eens zoals ik zei net voor de glasvezel staaf. Als je dat kunt bereiken zonder lood te plakken (of wat dan ook ;)) dan scheelt dat vlieggewicht en kun je langzamer vliegen (en landen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top