Ik heb voilgerns de beschrijving van Norbert Bruggen een verloopbusje gemaakt zodat de motoras niet 2,3mm is maar 3mm, zodat zijn lipseal asafdichting goed zal werken.
zo gezegd, zo gedaan...
Maar wat merk ik nu, deze afdichting kost een hoop vermogen.
Zonder de afdichting draait de motor op 9 volt (Agashi 24 volt) al redelijk hoog in toeren onbelast.
Na montage is het toerental met zeker de helft afgenomen ?
Probleem is dat Norbert de aandrijving van de Revell boot zo heeft gemaakt dat de schroefassen sneller draaien als de motoras, dus dit kost ook weer extra vermogen.
Alles in elkaar gezet draait het wel, maar of er sprake is van enige voortstuwing zometeen, ik vraag het me af.......
Het zou jammer zijn als de aandrijving zoveel vermogen opslokt dat een beetje leuk varen er niet meer in zit.
Iemand tips en ervaring met de motoras afdcihting van Norbert Bruggen en hoe deze wat lichter te laten lopen ?
zo gezegd, zo gedaan...
Maar wat merk ik nu, deze afdichting kost een hoop vermogen.
Zonder de afdichting draait de motor op 9 volt (Agashi 24 volt) al redelijk hoog in toeren onbelast.
Na montage is het toerental met zeker de helft afgenomen ?
Probleem is dat Norbert de aandrijving van de Revell boot zo heeft gemaakt dat de schroefassen sneller draaien als de motoras, dus dit kost ook weer extra vermogen.
Alles in elkaar gezet draait het wel, maar of er sprake is van enige voortstuwing zometeen, ik vraag het me af.......
Het zou jammer zijn als de aandrijving zoveel vermogen opslokt dat een beetje leuk varen er niet meer in zit.
Iemand tips en ervaring met de motoras afdcihting van Norbert Bruggen en hoe deze wat lichter te laten lopen ?