Beste Keuze SebArt freestyle/F3A ? 30 en 50 class

SebArt Angel S50, Kyosho Oxalys ep en OSMOSE 70EP zijn denk ik de beste opties.
Ja ook mijn idee.
Ik hoop dat Sebart nog een keer met een upgrade van de 50 komt. Bouwwijze van de 30 en 110, dus zo'n ge-integreerde motorkap met de romp. Als ik naar mijn 30 kijk zie ik steeds meer mooie bouwoplossingen die het geheel heel licht en toch sterk heeft gehouden.
Een soort van inspiratiebron voor zelfbouwers.
 
Ja ook mijn idee.
Ik hoop dat Sebart nog een keer met een upgrade van de 50 komt. Bouwwijze van de 30 en 110, dus zo'n ge-integreerde motorkap met de romp. Als ik naar mijn 30 kijk zie ik steeds meer mooie bouwoplossingen die het geheel heel licht en toch sterk heeft gehouden.
Een soort van inspiratiebron voor zelfbouwers.
Dit heb ik ook al meerdere keren genoemd als grootste nadeel van de Angel 50, alleen hebben de kyosho's het precies hetzelfde. Enige nut is dat gloei conversie makkelijker is. Maar waarom zou je dat willen?:confused:
 
Mensen die een SebArt naar glow willen converteren, moeten ze roosteren boven een laag vuurtje.
 
indien je er ook freestyle mee wil doen, dan zou ik toch opteren voor de sukhoi 50 ipv de angel.

of natuurlijk beide nemen, eentje voor F3A en de sukkie voor het hardere werk.

Ik gebruik hem nu met een turnigy SK motor, lekker goedkoop en zeker zo goed als de hacker.

Hierdoor lopen de kosten niet zo hoog op.
 
Jij hebt wat celletjes meer ;)

Vermogen is een product van stroom en spanning. Spanning hoger= stroom lager. Probeer jij jouw Axi dat vermogen maar eens op 5 cellen te laten leveren ;)
 
Jij hebt wat celletjes meer ;)

Ja ok, zo ver snap ik het wel, maar die kistjes zijn ook een stuk kleiner en lichter, je zou dan toch verwachten dat de stroom zeker wel onder de 50A blijft....... (nu moet je alsnog een regelaar aanschaffen die dezelfde stromen aan moet kunnen als een 2 meter kist trekt)
 
6 in dit geval...

Maare, als die van alexzz 5Kg weegt op 10s en die van 3W 2,650Kg op 6S, dan verwacht ik dat bij gelijk power/weight ratio dat die van 3W minder verbruikt, of de efficiente verschilt nogal (wat ik niet echt verwacht) of Alexzzz heeft minder power.

Alexzzz, de regelaars die 10S aan kunnnen zijn een stuk groter en zwaarder (en vooral veel duurder) dan de regelaars die 6S aankunnen. Een 100A 7s regelaar heb je al voor <25€, vind daar maar een 10s regelaar voor (welke stroom dan ook).
 
of Alexzzz heeft minder power.

Dat verwacht ik niet, de Evolution knalt zo hard omhoog (met alle windsnelheden en figuren) dat mijn uplines sneller zijn dan mijn downlines, ook als ik niet volgas geef, daar moet ik nog steeds wat aan wennen:)
 
Das bij mij ook zo hoor ;) en ik verwacht bij 3W niet anders...

Ja, als brandstofvlieger geef ik al snel teveel gas omdat ik hem bijna niet hoor, heb nu de spoed van de prop al iets lager genomen. Komt vast wel goed uiteindelijk:)
 
Gas geven doe je op basis van wat je ziet, niet wat je hoort, Alexzzz ;)
 
met die 16x12 trek ik die amps bewust.
ik had eerst een 16x8, daarmee moest ik veel meer gas geven om een constante speed te handhaven. Zo'n angel wil toch relatief sneller gevlogen worden dan een 10cellen kist.

Ideaal zou een 16x10 zijn, die waren nergens voorradig op dat moment.

met de 16x8 zat ik op 44 amps dus dat mocht best nog wat omhoog.

Wat het verbruik tijdens een vlucht betreft, ik merk geen verschil. Na 9 minuten evenveel te laden, accu's even warm / koud.

regelaar duur ? denk het niet, met 6 cellen heb je bij HC een regelaar tot 80 amps. Bij testen heb ik die al laten werken met 96 amps piek, dus dat zit wel goed. (580kv motor met een 16x8)

Speod van een prop moet je kiezen in functie van je toestel. F3A kisten hebben liever een prop met wat grotere spoed.
 
Gas geven doe je op basis van wat je ziet, niet wat je hoort, Alexzzz ;)

Dat is gedeeltelijk waar, maar onafhankelijk van de weersomstandigheden geef ik een basis-hoeveelheid gas als ik een figuur instuur, hoeveel gas ik dan al dan niet bijgeef, hangt inderdaad af van wat ik zie. Als ik 'm niet (goed) hoor, dan weet ik bij electro ook niet hoeveel gas hij heeft:) Misschien mijn throttle-curve eens aanpassen om het wat makkelijker te maken....
 
Wat het verbruik tijdens een vlucht betreft, ik merk geen verschil. Na 9 minuten evenveel te laden, accu's even warm / koud.
Dit heb ik ook al eerder gemerkt, bij grotere spoed en hogere volgas stroom toch gelijk verbruik, of iig erg dichtbij.
Bij mij van 16X8 naar 15X10 ging verbruik omlaag maar stoom volgas niet gemeten.
 
even terug on topic,

wat nog toegevoegd mag worden aanhet lijstje is de miss wind 50, nog 3 / 4 weken en hij staat op de montagetafel.

hier ga ik ook eens een poging voor doen van een montageverslag te maken. Sebart kennende zat dat weer even recht door zee zijn als alle andere kistjes.
 
Back
Top