multiplex Easystar deel 2.

hm, als ik dit soort vliegtuigen koop is dat voor mijn neefje en voor mijn vriendin om te leren. In beide gevallen zal ik de 'host' zijn die het model moet maken, repareren en aanpassen waar nodig.
Ik heb hier BL regelaars liggen en dergelijke. Mocht er iets kapot zijn dan kan dat binnen no-time vervangen worden. Om die reden zou ik hem dus het liefst gelijk BL hebben. Op het moment dat de motor het begeeft zit je in ieder geval niet met een regelaar die je nooit meer gebruikt.

bedankt voor de diameter. is een nuttige maat tijdens de zoektocht.
 
Ik moet zeggen dat ik die standaard motor ook wel wat tam vind op 2s. Als het weer even iets minder waait ga ik eens proberen wat dat op 3s doet.

Ik heb er in het begin een bl buitenlopertje op gehad. Dat ging prima. Gewoon een rond stuk hout zoeken wat de zelfde diamter heeft als de standaard motor. Dat haaks afzagen en in de EZ monteren en daar de motor op schroeven. Dan komt hij vanzelf in de goed stand. Ik heb dat motortje er een poos terug afgehaald om dat ik het nodig had voor een ander model. Nu het standaard motortje en andere regelaar gemonteerd.
 
Bij de floater jet staat dat hij van EPO gemaakt is. Wat is dat precies voor spul?
De chemische samenstelling kan ik je niet vertellen... maar het ziet en voelt er goed uit vind ik.

Een aantrekkelijk punt van de FloaterJet vind ik overigens het cockpitkapje, dat er veel gelikter uitziet dan het truttige kapje van de EasyStar.
 
nog een vraagje van mij:

als jullie andere servo's doen, nemen jullie dan torque of speed?

zijn metal gears aan te raden voor een EZ/WH?
 
Choices, choices...
Voor iemand die een drie meter Extra aan het inrichten is vind ik het een zinvolle keuze om metal gear servo's te nemen. Als een tandwieltje het opgeeft ligt er duizend euro in puin... voor een Easy vind ik het overkill.
Torque? Speed?
Bijna al mijn toestellen hebben Hextronic 9 grs. servo's van drie en een halve dollar...
 
Choices, choices...

......

Bijna al mijn toestellen hebben Hextronic 9 grs. servo's van drie en een halve dollar...
Best value for money. :thumbsup: De Hextronics HXT900 of Tower-Pro SG90 (zijn hetzelfde) is een uitstekende servo. Anders de Hitec HS81 of Multiplex Tiny-S (zijn eveneens hetzelfde) voor een servo van een maatje groter. De HS81/Tiny-S passen zo in de gaten van de EasyStar.
 
Laatst bewerkt:
Yow,


Heb net een andere prop gekocht voor mn easy maar weten jullie hoe ik hem moet monteren?? De theorie achter propellers ontgaat me volledig en geraak er niet wijzer uit. Hem hem nu achterstevoren gemonteerd zoals op foto maar weet niet of ie nu goed is of niet...de bolle kant naar voor word gezegd. Wat is de bolle kant??:confused:


Mvg

P1000.jpg


P1000.JPG
 
Laatst bewerkt:
Yow,


Heb net een andere prop gekocht voor mn easy maar weten jullie hoe ik hem moet monteren?? De theorie achter propellers ontgaat me volledig en geraak er niet wijzer uit. Hem hem nu achterstevoren gemonteerd zoals op foto maar weet niet of ie nu goed is of niet...de bolle kant naar voor word gezegd. Wat is de bolle kant??:confused:
Yep, zo zit-ie goed. :thumbsup: Zoals een paar pagina's terug al aangegeven zit er op de Graupner Cam Slim/Speed geen echt bolle kant. Dus in dat geval de tekst naar voor en je zit wel goed. ;)
 
ok, allen bedankt voor de info...
Het is de bolle kant die de lucht meepakt en naar achteren zuigt/trekt...of zie ik dit verkeerd?
 
of zie ik dit verkeerd?
Ja, maar dat zegt nog niks over wat er voor of achter moet...
De propellerbladen zijn als een vleugelprofiel. Volgens de Bernouilli-theorie: de bolle kant creëert een onderdruk, de platte kant een overdruk. De bolle kant zuigt aan, de platte kant duwt weg.

(Ik ben zelf meer van de Newton-benadering, maar in dit verband is Bernouilli handiger...)
 
het is eerder duwd ;)

Als je zoals op de foto de prop hebt zitten en bij draaiende motor komt er een naar achteren gerichte luchtstroom los, gaat tie helemaal goed, anders motor even ompolen.
 
lijkt me het beste dat het motortje dezelfde kant op blijft draaien, toch?
(dat bedoel je toch, omdat de prop verkeerd zit, draai je de motor om kwa draairichting?)
 
Draai richting maakt voor een elektro motor niks uit, zolang de prop goed zit en de stuwing naar achteren gaat is het goed.
 
Kijk naar de tekst op de prop. Deze moet naar de neus van de EZ wijzen.



EMMMHHHHH, ja, normaal wel, maar niet bij die witte Guntherprop...........Daar zit de tekst op de achterkant van de prop........
Uitzonderingen bevestigen de regel.................
 
Welke setup?

Hallo,

Ik wou ook beginnen met vliegen en heb inmiddels een EZ* (R2F). Dit was een goede keuze om mee te starten.

Nu heb ik enkele vragen:

Ik vlieg nu met een X-16 regelaar die ook lipo aankan. Met mijn standaard motor en 2S 3200 mAh lipo kan ik wel een uur in de lucht blijven. Boven ook redelijk veel zweven.
Nu vlieg ik ook met een Sony cybershot erop en dan heeft de motor eigenlijk weinig over. Nu wil ik sowieso wel wat meer power.

Ik ben van plan om enkele onderdelen bij Hobbycity te bestellen:

2200kV brushless inrunner
Turnigy 30A regelaar (Plush/Sentry?)
6x4 prop
3s lipo +- 2500mAh

Hoeveel Amp trekt deze motor dan gemiddeld? Ik wil eigenlijk wel ongeveer dezelfde vliegijd behouden.
Kan ik mijn huidige 2s 3200 mAh lipo ook hierop gebruiken? Dan kom ik zeker RPM tekort met 2200 kV?
Of toch +- 2700kV dat ik ook goed met 2s kan vliegen maar dan misschien weer te veel voor 3S?


Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt.
 
Back
Top