Ondanks dat Gerald totaal geen onboard filters heeft.
Ho ho ho, dat is dan verkeerd begrepen, effe iets beter lezen Richard!

Ik gebruik géén filt klunken, nooit gedaan. Alleen maar een zware klunk met lange messing pijp tegen dubbel vouwen, verder filters om brandstof te reinigen. Één hele dikke grote auto filter op de tank installatie, een kleinere in het lage druk aanzuig systeem en een nóg kleinere tussen pomp en motor als "last chance" en in geval de pomp tandjes spuug.
Filters zijn wel degelijk heel erg belangrijk, anders haal je nog geen 10 vluchten voordat de brandstofring in de motor helemaal dicht zit vermoed ik. (In dat geval moet er een nieuwe in de motor, krijgt de troep er onmogelijk weer helemaal uit.) Ik zie alleen geen extra waarde in die dure uat maar da's persoonlijk.
De tips van Sandor gebruik ik ook al jaren, werkt oke. Dat van Limme klopt niet helemaal, er blijven altijd wat resten achter in de "grond bijtank installatie" achter, bij zibro inderdaad geen enkel probleem maar sommige zoals ik gebruiken nu eenmaal kero. Daarom hangt mijn pick-up zo'n 4cm boven de bodem, de daarvoor gebruikte auto filter vervang ik ieder jaar, zijn erg cheapo

Groetjes,
Gerald