Losi LST2 Brushless projectje

  • Topicstarter Topicstarter Nardo1977
  • Startdatum Startdatum
Waarom ben je eigenlijk niet voor de MMM 2200 kv combo gegaan?

Ik ben niet voor de mmm combo gegaan omdat zoals Jaeneke zegt, de mmm regelaars redelijk snel stuk schijnen te gaan. Althans dat hoor je hier en daar ook van winkeliers, die bijv een hpi flux hebben verkocht, dat de regelaars redelijk vlot stuk schijnen te gaan, ik weet alleen niet of het ook om versie 3 gaat in dat geval. Ik heb het wel overwogen hoor, daar niet van...
 
ik weet wel niet in welke situatie juist die regelaars van castle zijn stuk gegaan waar ik van gehoord heb, mijn type regelaar van MGM scheen ook best snel stuk te gaan, mijn eerste MGM regelaar heeft zelfs nog geen 2sec aangestaan(!!).

maar uit voorzorg had ik maar besloten om een UBEC te gebruiken op men nieuwe MGM regelaar(garantie) en nu na zoveel accu's werkt hij nog steeds naar behoren.

de point achter het verhaal :
volgens mij mag je echt niet met het BEC systeem rijden die origineel in de regelaar is ingebouwd want volgens mij zijn er nog best erg weinig mensen die zo slim zijn om toch een kleine investering van 25€ te doen in een UBEC...
 
Ik ga toch niet rijden met de bec van de regelaar, maar apart, op jullie advies. De speedpassion set gaat overigens de verkoop in. Nog geen 2 minuten geleden is mijn xcelorin set bezorgd, met 2100KV motor.....
 
En als je die ook klote vind dan heb ik alvast een volgende set-up waar je geen spijt van krijgt:
Quark 125 ESC + Plettenberg Bigmaxximum! Kost wat, maar dan heb je ook zéker wat :D

Maar die Losi set zal wel niet slecht lopen gok ik... :p
 
Losi 8ight 2.0 electro conversie.

Ik heb in de tussentijd ook een losi 8ight 2.0 conversie gedaan, en dat gewoon met de ombouwkit van Losi zelf. Lekker makkelijk. ;-).
Nadat ik vandaag bij Byte de Mamba set heb opgehaald, even heb gewinkeld in Roermond met de vrouw, ben ik na het eten meteen begonnen met de ombouw, en die zit er nu in.

Setup: Mamba max monster regelaar, 2200 castle neu motor, Kokam 4s1p lipo, 3600Mah, 35C, en dat x2. Aangezien extreme snelheden ook niet mijn plan zijn, is 4s voor de buggy ook ruim voldoende.

Foto's:
full


De body is niet echt geworden wat het had moeten zijn, maar kappen spuiten is niet echt mijn ding...hehe..

full


Nu de setup van binnen:

full


full


En tot slot de theoretische mogelijkheden van de gebouwde setup...

full


De lst2 moet nog even wachten op de motormount en de single speed conversie onderdelen. In die setup doe ik de xcelorin set, 1700kv.
De spullen zijn onderweg, en hopelijk heb ik de goods volgende week binnen. De bedoeling is dat ik de single speed conversie ga uitvoeren, en de mechanische rem, en gebruik blijf maken van de ontvanger accu.:-D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
2s, 4s, 5s, of zelf 6 of 7s maakt weinig tot niks uit in snelheid, het is de motor/regelaar/accu combinatie die de snelheid zal laten uitwijzen :rolleyes: ;)

(mijn 6s losi buggy gaat niet veel sneller dan de jouwe als voorbeeld)

ps, maak van die "tire diameter" maar 4.3 inch ipv 4.5 of heb je de ballooning al meegerekent in die 4.5 inch ?
 
Ah daar is ie toch :p

Maar dus nog niet mee gereden? Ben namelijk zelf ook wel benieuwd...

Nou, eerst eten, en dan kijken of we even hier naar park kunnen voor een paar runs.

@ jaeneke:
Berekening banden is daadwerkelijk incl. ballooning..
 
Nou, eerst eten, en dan kijken of we even hier naar park kunnen voor een paar runs.

@ jaeneke:
Berekening banden is daadwerkelijk incl. ballooning..

ok, mooi !

veel plezier en verschrik je niet, ik stond zelf ook aan de grond genageld toen ik de eerste keer de gashendel open trok bij men 8ight-B :mrgreen::cool:
 
ok, mooi !

veel plezier en verschrik je niet, ik stond zelf ook aan de grond genageld toen ik de eerste keer de gashendel open trok bij men 8ight-B :mrgreen::cool:


Denk dat ik dat zeker ga doen, ik ben wel gek op het converteren van de buggy naar electro, was feitelijk gewoon binnen enkele uurtjes klaar! Dus de 8ight 2.0 is nu een volwaardige 8ight-e 2.0.. Of niet boys?:-D
 
veel plezier en verschrik je niet, ik stond zelf ook aan de grond genageld toen ik de eerste keer de gashendel open trok bij men 8ight-B :mrgreen::cool:

Dat is toch ook een 2200kv MMM combo die daar in zit?
Moet eerlijk zeggen,.. ik vind het setje wel vlot,. maar ik vind het nu ook weer niet zoo extreem.
 
Dat is toch ook een 2200kv MMM combo die daar in zit?
Moet eerlijk zeggen,.. ik vind het setje wel vlot,. maar ik vind het nu ook weer niet zoo extreem.

huh ? hoe kom je daar bij ?:o

ik heb een 1300Kv 36/60mm medusa V2 motor met MGM 120A compro regelaar en een 6S lifepo setup.
ik heb zelfs nu eenzelfde motor maar dan in 50mm lengte gemonteerd in de hoop dat de auto de 4 wielen beter tegen de grond krijgt gehouden als ik vanuit stilstand vertrek...
op een circuit wil dat wel nog eens handig zijn als je niet als een halve malle wegkatapulteerd met een hoop wielslip en wheelies:mrgreen:

en voor de betweters, ik rij nu met een 17/44 vertanding, een 18/44 kan ik ook nog monteren maar zelfs bij een 19/44 heeft hij het nog...
de motor is gewoon té sterk voor de lichte buggy.
dikkere olie in het diff wil ik ook niet meer, op een gegeven moment werkt het diff niet meer als je dikker blijft gaan en dat is de bedoeling niet.

nu maar OT weer zeker ? ;)
 
Back
Top