Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
heeft er trouwens iemand ervaring met een stalen spur.
het lijkt mij een stuk steviger. Maar ook weer een risico dat je meer kapot rijdt als alleen het plastic spur. (of denk ik hier verkeerd)
De spur gears die ik versleten heb waren allen het gevolg van een versleten pinion. Ik denk dat ik hooguit 3 spur gears gestript. En een stuk of 8 pinions, dat dan weer wel. ;) Om die reden nooit een stalen spur erop gezet. En de verhouding 19/55 was een dusdanig klein verschil dat ik het nooit de moeite vond (met 30cc zou het dan 5km/u meer snelheid geven, lekker belangrijk in die zandbak waar je na 1 meter al vol gas ging zonder echt vooruit te gaan door wielspin :?)
 
ik heb er nu 2 gestript.
dit komt omdat ik rij op nogal ruw terein. (lees: veel hobbels, kuilen)
waardoor de achterwielen regelmatig los komen.
maar ws. moet ik mijn rijden aanpassen op de baja, en niet de baja op mijn rijden.

wel hitsig dingetje!:D
 
ik heb er nu 2 gestript.
dit komt omdat ik rij op nogal ruw terein. (lees: veel hobbels, kuilen)
waardoor de achterwielen regelmatig los komen.
maar ws. moet ik mijn rijden aanpassen op de baja, en niet de baja op mijn rijden.

wel hitsig dingetje!:D
Zodra de wielen van de grond zijn direct gas loslaten. Gas geven in de lucht heeft met een 2WD geen enkel nut. Met een 4WD kun je nog met gas geven achterover en met remmen voorover draaien maar met 2WD ben je aan de goden overgelaten. ;) Naast je spur en pinion krijgen ook je dogbones, cups en zelfs de krukas(lagers) het zwaar te verduren. Niet meer doen dus. :teacher:


*gaat zijn mond spoelen omdat het over auto's ging* :puppydogeyes:
 
Vergeet je afkomst niet he, nooit verloochenen :rolling:
Dat is jullie schuld. Ik kwam pas later op HoogTij. :p ;) Of nee, vrouwlief lag in het ziekenhuis en op het parkeerterrein bij het ziekenhuis reed iemand met een MT2. Diezelfde week heb ik toen een Savage .25 ATV (u kent hem wel, Ben Da Man 8)) en de week er op al flink afgeragd. Een maand later op HoogTij.

Ook goedemorgen. Was lekker vroeg thuis vandaag, om 3:20 thuis na wat reparatie- en installatiewerk aan een systeempje. In ieder geval gespeeld met wat EDF units en alles weer draaiend gemaakt. Op de toverdoos rechtsonder zijn nu 18 servers actief terwijl er maar 5 echte fileservers in zitten. Lang leve de virtuele wereld. ;)
 
Dat is jullie schuld. Ik kwam pas later op HoogTij. :p ;) Of nee, vrouwlief lag in het ziekenhuis en op het parkeerterrein bij het ziekenhuis reed iemand met een MT2. Diezelfde week heb ik toen een Savage .25 ATV (u kent hem wel, Ben Da Man 8)) en de week er op al flink afgeragd. Een maand later op HoogTij.

Ook goedemorgen. Was lekker vroeg thuis vandaag, om 3:20 thuis na wat reparatie- en installatiewerk aan een systeempje. In ieder geval gespeeld met wat EDF units en alles weer draaiend gemaakt. Op de toverdoos rechtsonder zijn nu 18 servers actief terwijl er maar 5 echte fileservers in zitten. Lang leve de virtuele wereld. ;)



Ik heb voor de gein eens zo'n koelfan vane en C7000 open gemaakt, en wat blijkt, die brushless die daarin zit is niet echt voor ons foamo's geschikt :nooo:
 
Ik heb voor de gein eens zo'n koelfan vane en C7000 open gemaakt, en wat blijkt, die brushless die daarin zit is niet echt voor ons foamo's geschikt :nooo:
Nee, ze draaien maar 6500rpm maximaal. Dus dat is veel te weinig voor een vlieger. Sowieso met dat zware middenstuk en alu impellor niet echt geschikt. Ik ben ergens hier op het MBF een topic tegengekomen waar iemand het daadwerkelijk geprobeerd heeft.


Schiet me ineens te binnen, mijn Hummels is vliegklaar 6 kilogram :shock:
En je vleugeloppervlakte is hoeveel dm²? Gewicht/oppervlak is de vleugelbelasting. Globaal de minimale snelheid (stall speed) in km/u is ongeveer 6,12xSQR(vleugelbelasting). Dit ooit wel eens opgevraagd, is natuurlijk bij benadering maar klopt redelijk. Is wel afhankelijk van vleugelprofiel, v-stelling etc.

Snelle berekeningen:
FunJet (750 gram) --> 43km/u
EasyStar (700 gram) --> 32km/u
Monsun (2150 gram) --> 63km/u
Calmato 1400EP Laagdekker (1980 gram) --> 44km/u
Calmato 60 Sports (3400 gram) --> 48km/u
Elipsia (zonder pureestampers) (120 gram) --> 9km/u
 
Oeh daar vraag je me wattes ik zou het niet weten ....
Denk overigens dat je er bijzonder langzaam mee kan vliegen maar dat gaan we al op zeer korte terrmijn uitvinden :p

Die brushless kan je wel verder ontleden hoor, is alleen een gettrapte as dus je hebt er weer weinig aan, al heb je er zowieso weinig als ik het zo lees :p
Posted via Mobile Device
 
Ik weet niet of ik erbij ben vanavond, afgelopen dinsdag was het namelijk ook veels te gezellig :mrgreen: en ben nu een beetje moe :( :wink:

Jullie kennen mij langer dan vandaag
 
Ik heb vanavond bardienst.

U bent allen welkom...

Grtz Jasper

Klinkt aanlokkelijk Jasper maar ik ga vanavond even aan de EV97 beginnen.
Als ik deze op de club zou gaan bouwen is het voordat ik er klaar mee ben gelijk een klassieker ;-)

De club is leuk maar tegelijkertijd ook veel te gezellig :-)









Posted via Mobile Device
 
Gefeliciteerd Sjoerd, welkom bij de club van AB-ers :p
Shiny side up, rubber down, en behang aan en op je lichaam laten zitten dan kom je een heel eind :mrgreen:

@Burp....
Met een beetje fantasie en twee zijspannen maak je gewoon een vliegende motorfiets.
Al kan je met een Hayabusa ook bijna opstijgen maar goed :p

Of je neemt zoiets :

74zSpeederbike-NEGVV.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top