"Schiphol test met op afstand bestuurbare robothavik"

Zit u toevallig in het 'team' van Robert Musters?

Van de slechtvalk was dat opvallend goed. Met een harde wind kwam hij niet snel vooruit maar hij zakt zo goed als niet. Heel bijzonder om te zien hoe dat ging met schommelden windsnelheden. Een zwever valt altijd iets maar deze vogel zo goed als niet. De slechtvalk was toch redelijk zwaar voor zijn formaat. Als we een vliegtuig zouden maken weegt het 1/2 :)
Je zou toch verwachten dat de zeearend een betere glijratio heeft dat de slechtvalk, vanwege zijn enorme vleugeloppervlak
 
Laatst bewerkt:
Nee. Ik ben wel bij robert geweest om te kijken wat er mogelijk is maar dat wordt nog verder besproken. Ik was erg onder de indruk van de prestaties en de kennis en kunde van robert. Ik heb de slecht valk zien vliegen met een dikke 4bf en dat was echt indrukwekkend. Ik ben ook heel benieuwd naar de arend en de presaties daarvan. Het mechaniek zag er geweldig uit net als dat van de valk. De valk voelt vrij zwaar aan (voor ons als vliegtuig bouwers ;)) maar dat merk je niet aan zijn zweef gedrag, of juist wel. Meer masse boven betekend een betere lucht penetratie en dat zag je goed terug.
 
Nee. Ik ben wel bij robert geweest om te kijken wat er mogelijk is maar dat wordt nog verder besproken. Ik was erg onder de indruk van de prestaties en de kennis en kunde van robert. Ik heb de slecht valk zien vliegen met een dikke 4bf en dat was echt indrukwekkend. Ik ben ook heel benieuwd naar de arend en de presaties daarvan. Het mechaniek zag er geweldig uit net als dat van de valk. De valk voelt vrij zwaar aan (voor ons als vliegtuig bouwers ;)) maar dat merk je niet aan zijn zweef gedrag, of juist wel. Meer masse boven betekend een betere lucht penetratie en dat zag je goed terug.
Het mechaniek lijkt mij erg interessant. Misschien kan Robert foto's plaatsen als dat niet in strijd is met octrooi-gedoe
 
Begrijp ik goed dat de vleugels actief verdraait worden door de servo's aan de achterkant?
Het ziet er wel 'übergrof' (dat is een woord van mijn generatie;)) uit !

Het bijzondere aan mijn concept is niet zozeer het mechanisme maar de samenhang van het geheel. Hierbij een foto van een mechanisme dat 1 van mijn begin vogels 50 meter liet vliegen. De huidige mechanieken zijn verder doorontwikkeld op basis van een ander princiepe. Dit om een indruk te krijgen.
Ik ben benieuwd naar dat andere principe!
 
Laatst bewerkt:
Ik zag deze week vleermuizen vliegen. Is hun vliegmechanisme/techniek anders dan die van vogels?
Vleermuizen hebben membraanvleugels, dwz. een 'frame'(de armen) met iets erop gespannen(het membraan, de vlieghuid). Vogels hebben profiel in hun vleugels. Ik denk dat vleermuizen daarom amper kunnen zweven, in tegenstelling tot vogels. Vleermuizen fladderen continu rond, vogels vliegen met 'zweefpauzes.'
Dat is één verschil.;)
 
@Inventor: het gaat geweldig! De arend is nu geperfectioneerd. Kijk zelf maar:

[URL="
- The flight of the Robird Bald Eagle.[/URL]

MVG Robert.

Machtig!

Maakt hij veel lawaai? De ornithopters van Kazu Kakuta bijvoorbeeld zijn ook prachtig en vliegen realistisch, maar ze maken een rotherrie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo zeg, de ornithopter kwaliteit is wel erg hard vooruit gegaan!
Het is allang geen plastic velletje meer zo tezien, en vliegen doet het bepaald niet flauw ook.

Erg mooi!
 
nog een gedachte; van een propeller, geeft het omhooggaande blad lift naar beneden.
als dit er niet is of ook naar boven zou werken zou het zondermeer effectiever zijn,
aangezien dan de totale belasting van alle draagvlakken gemiddeld minder is en dus ook de geinduceerde weerstand. :P
 
Back
Top