Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind dat hij met de bovenstaade mob nou niet echt lekker de bocht door komt. Heb hier toen der tijd wat rudder bijgemixt. Ik had er meer van verwacht. Bij mijn 2de easystar heb ik de ligger vervangen voor een langer, koolstof exemplaar. (45cm) Ik heb de vleugelhelften vlak over de hele langte op de tafel gelegt(gewicht erop) en het gat voor de ligger verder de vleugel ingeboord.
Met deze ligger is er nauwlijks gewichtstoename, maar maakt de vleugel een stuk stijver. Hier voorkom je mee dat je de servo's enorm belast wanneer de vleugel wat doorbuigt zonder zo'n ligger. NU kun je de rolroeren breder maken waardoor je net effe wat beter de bocht doorkomt met je easystar ( mede door een wat rechtere vleugel).
Suc6
Ik mag zeggen dat ik met afbrekende vleugens van de easystar een ervaringsdeskundige benhad ook ailerons van ingebouwd en die begonnen net na het eind van de carbon ligger, gevolg: een scherpe looping en de vleugels braken precies na de ligger en aan het begin van de ailerons. Aan te raden is inderdaad om de ligger te verlengen....
Het oude bijgeloof van de "vlakke bocht".Ik zou wel de rudder blijven gebruiken, persoonlijk gebruik deze als we gaan hellingzweven in de duinen, dan hou je hem het vlakst om zo veel mogelijk wind te vangen.
Ben ik het niet helemáál mee eens... (als het helemaal waar was dan hadden vliegende vleugels het slecht).Om een goede bocht te vliegen moet je die inzetten met zowel rolroer als richtingsroer, hoe langer de vleugels (zoals een zweefvliegtuig) hoe meer richtingsroer, hoe korter de vleugels (zoals een delta) hoe meer rolroer.
Is de bocht eenmaal ingezet dan hebben alle vliegtuigen geen richting en bijna geen rolroer maar wel extra hoogteroer nodig (of extra motorvermogen), dit i.v.m. de extra G krachten.
Nou, ik juist vrij veel...:Ik heb zelf nooit full scale met een vliegende vleugel gevlogen, die zijn er niet veel.
Bart,
Daar staan inderdaad mooie dingen op.
Zelf kreeg ik van @Niels deze modificatie die me erg goed lijkt:
EasyStar Fan Page: Finshmaster's Mod
Deze ga ik op mijn eigen EASYSTAR gebruiken als ik tenminste mijn borstelloze setup binnen heb......
Mooi beschilderde EASY trouwens !!!!
Groeten, JH
Hoe krijg je het voor elkaar? Bij mijn easystar is dat nog niet gelukt. Ik heb een mega 16-15-4 erin met een 5x4 propje erop, flinke rolroeren en de rest van de roeren standaard, wel maximale uitslag, richtingsroer zelfs meer dan 45 graden.
De rolroeren beginnen 6,5 cm van het midden en zijn 48 cm lang en bijna 4 cm breed, de uitslag is ongeveer 45 graden maximaal. Rollen, loopings, snaprollen en noem maar op en bijna alles is volgas gevlogen. De vleugelbuis is nog steeds die standaard buis die meegeleverd word. het enigste probleempje dat zich begint voor te doen is het stabilo dat buigt en dan niet meer werkt.
Hier bij ons is nu ook iemand die er een mega 16/15/3 erin heeft gepropt. Vorige week heb ik er eens mee mogen vliegen, maar volgas is eigenlijk niet mogelijk. Het model draait dan vanzelf weg door het motorkoppel, als we onder een hoek van 45 graden of meer dan draait het model langzaam linksom op zijn rug. We hebben de persoon al gewaarschuwd voor een vleugelbreuk.