Rare piepjes bij het opstarten

:confused: :confused: :confused:

Wat houdt -6 of -8 in dan?
Teach me, I'm a electro :n00b:

Walter,
De 6 levert nog een stuk meer vermogen als de 8, 525W tov 475W.
Ik heb de 2221-8 zelf in een Trex 450SE gehad en deze is al heel erg sterk en zal je een vliegtijd geven van zo'n 7min op een 3S 2100 pakketje bij +/- 3200rpm met een 13T pinion en een Align 35A esc, bij de 6 moet je rekenen op max 4min vliegtijd met een 10T pinion en 4000rpm:shock: en deze zal ook een aanslag zijn op je lipo's en je zal ook een esc van min 45A nodig hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook de staart meenemen, just to be sure.

Je bedoeld de metal tail upgrade?
Heb ik ook :p:
CopterX 450 Main Head&Tail Upgrade Trex 450 AE SE V2 on eBay, also Aircraft, Radio Control Parts Access., Radio Control Control Line, Toys Hobbies (end time 08-Jul-09 09:23:57 BST)

!BONoVngCGk~$(KGrHgoOKj8EjlLmWyi9BJtiObW,4g~~_1.JPG


En dat voor 28 Dollar :thumbsup:
 
Volgende probleem (zucht.....)
Nieuwe motor er in
Aansluiten op de Align 35A ESC.
Power
GEEN initialisatie piepjes :confused:
Wel 5V voor de ontvanger en servo's
Maar motoraansturing is dood.

ESC dood?
Kan een motor een ESC mollen?
Of kun je de Align ESC nog hard resetten op één of andere manier?

Met een andere ESC werkt alles overigens wel goed.
Dus de rest van mijn setup is nog OK.
 
Heb je met je throttle stick in zonder throttle hold al even geprobeerd..
ESC's moeten soms even de max stick uitslagen even "zien"om te weten hoe ze ingesteld moeten worden..
Ik zou wel even de motor uit de heli halen met aangesloten draden om schade te voorkomen..

En ja, electro lijkt soms heel makelijk maar is soms nog moeilijker...
Je moet alleen de inteligentie van de ontwerpers hebben om het allemaal te begrijpen..

Benno
 
Het kan ook zijn dat de inwendige weerstand van de motor te klein is voor deze regelaar, dan ziet de regelaar het als kortsluiting en zal niet op starten;)
 
Op je vraag of een motor de esc kan mollen: JA

Ik heb het met mn piccolo wel eens gehad...
Eerste brushless, eerste regelaar en het geheel wilde ook niet starten
Inderdaad wel hoge piepjes uit de motor, maar geen toeren
Als ik hem aanslingerde deed ie het wel, maar dat is niet de bedoeling

Toen heb ik 1 keer het gas open gezet, waarna ik een mooie heldere vlam uit de regelaar kreeg.
Die was dus gecremeerd. Motor was toen, met een andere regelaar, nog wel goed.

Persoonlijk verdenk ik je esc ervan dat ie niet meer doet wat ie hoort te doen..
 
Meet je spanning op de Speed controller naar je Motor?

Goeie, maar ik geef het op.
Hij's gewoon dood.
Met mijn andere ESC vliegt hij al weer.
Die Align ESC is alleen mooier.

Andere vraag:
Waar monteren jullie de ESC?
Binnen of buiten de canopy?
Want die wordt best warm zoals ik vlieg.
 
Laatst bewerkt:
Zit bij mij gewoon onder de Lipo houder (binnen in dus).

Een externe ubec kan je temperatuur doen dalen.
De gemaakte 'warmte' in je ESC wordt hierdoor 'beperkt'
door je ubec (lagere ingangsspanning->temperatuur daalt)
 
Die van mij zit naast de motor, net buiten de canopy. Blijft redelijk koel

Maar die wordt bijna niet warm omdat ik ook een losse bec gebruik.
1 keer geprobeerd te vliegen zonder, toen kon ik een eitje bakken op mn regelaar
 
Die van mij zit naast de motor, net buiten de canopy. Blijft redelijk koel

Maar die wordt bijna niet warm omdat ik ook een losse bec gebruik.
1 keer geprobeerd te vliegen zonder, toen kon ik een eitje bakken op mn regelaar

Mag ik bij deze vragen welke losse bec jij hiervoor gebruikt?
 
Back
Top