Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Brandstof is 5 of 10 procent nitro,je kunt het beste tornado nemen.

Een glowstarter van 1,2 a 1,5 volt gebruiken.

Het is wel een 4-takt, moet daar geen speciale brandstof in? (weet het niet zeker)

Verder gave dag in Volkel, wat een geweld allemaal. Alleen de heenreis duurde 5,5 uur 8O..... gekantelde vrachtwagen :(
Maarja, ouwe meuk vliegers dus gemist :thumbsup: en toen wij aankwamen brak het geweld los :mrgreen:
Zo even de filmpjes bekijken en op youtubbbbeeee zetten.
Verder topdag geweest, nu maar opmaken voor zondag.... morgen niet vliegen voor mij :rolleyes:

@ Junkie & Gorbie: gave vliegerts :yes:
 
Mooie vlieger hoor junkie. :thumbsup: Tof dat je nu ook een echte vlieger hebt. Geef toe, je zou het niet over je hart krijgen als wij straks allemaal een echt brevet hebben en jij piept en gilt nog rond. ;) Dat wordt gezellig mee lessen. 8) En hoe alles werkt dat leggen ze je vast bij de eerste les wel uit. :? Goed bezig. :yes:

jahaa ,ben er erg blij mee ,en heb zeer veel zin om hem de lucht in te sturen .

is weer wat anders en geeft weer die kriebels die we in het begin ook hadden met de ez :-D

misschien neem ik hem morgen wel even mee naar het veld , genoeg kundigheid aldaar om het blok in ieder geval even te laten lopen ,en wat info in te winnen .

wie weet gaat die de lucht wel in 8O
 
2u4othz.jpg

Almost ready for maiden.
 
Voor iedereen die zaterdag gaat vliegen, veel plezier!
Ik ga de *hoofdkoppelingcilinder alsmede de *hulpkoppelingcilinder van ons geliefde cabrio autotje vervangen.(zeg maar de quicklinks van een bowdenkabel, alleen dan in hydraulische uitvoering ;) )

Niet fijn als je na het schakelen hand, nee voetmatig het koppelingpedaal weer omhoog moet trekken :nooo:
En inderdad Burp, lekker als je dat allemaal zelf kan he, scheelt een berg euro's :yes:

Zaterdag avond een verjaardag, dus zondag uitslapen en geen binnen vliegen voor BYM.
Zondag middag daarentegen, mits onze vaste begeleider kan ofcourse, wel buitenvliegen met de Phummel :yes:

Veel plezier allemaal! :bye:
 
Goedemorgen allemaal,

Vandaag geen vliegen voor mij. Dat doen we zondagochtend.
Straks even langs Lynx voor een paar Hi-tec HS65-hb servo's.
Deze komen in de TREX-450 heli. Denk dat die toch beter zijn
dan de nu gebruikte HXT-900. Daarna een spinningbike ophalen.
Nee ik ga niet spinnen, dat gaat mijn vrouw doen.
Die kan namelijk niet meer richting sportschool. De lesdagen die zij wil volgen vallen namelijk precies op onze vliegdagen (Dinsdag en Donderdag). Dat kan natuurlijk niet. Goed geregeld dus.
Lekker thuis trainen.

Nou genoeg gelult, nu tijd om even te badderen.

Laterrrrr.......

Jasper
 
jahaa ,ben er erg blij mee ,en heb zeer veel zin om hem de lucht in te sturen .

is weer wat anders en geeft weer die kriebels die we in het begin ook hadden met de ez :-D

misschien neem ik hem morgen wel even mee naar het veld , genoeg kundigheid aldaar om het blok in ieder geval even te laten lopen ,en wat info in te winnen .

wie weet gaat die de lucht wel in 8O
Als je hem mee neemt en je hebt alles om hem vliegklaar te krijgen, dan gaat-ie zeker vliegen. Verstandig om Ronald, Erik, Nick, Ruud of dergelijke even alles te laten checken en even voor te vliegen. Dan weet je dat alle roeren goed staan en recht vliegt. Scheelt je, zeker voor de eerste vluchten, een hoop zorgen en gedoen. ;)


Almost ready for maiden.
Zo, die heeft flink doorgeknutseld. 8O Ziet er weer goed uit. Grappig dat je nu een laagdekker hebt. Waren de hoogdekkers op? :? ;) In ieder geval weer veel succes ermee. :yes: Drie maal is scheepsrecht, dus nu de vier klapper weg laten hoor. :hammer:


Iemand trouwens momenteel die HK verweg kan bekijken?
Kan momenteel niet browsen in artikelen .......
Net gecheckt en alles werkt weer. Na 20:00 uur surfen in China is altijd dramagisch. Controleer op zo'n moment maar eens de roundtrip tijden. Daardoor ontstaan time-outs op de dynamische content. Maar wat me van de week al opviel is dat bij de status van de bestelling per item sommige items niet op CHK-USR maar op Reserved staan terwijl het pakketje al is verzonden. 8O Ik denk dat ze redelijk overspannen raken door al onze bestellingen. :rolling:


Vandaag geen vliegen voor mij. Dat doen we zondagochtend.
Straks even langs Lynx voor een paar Hi-tec HS65-hb servo's.
Deze komen in de TREX-450 heli. Denk dat die toch beter zijn
dan de nu gebruikte HXT-900. Daarna een spinningbike ophalen.
Nee ik ga niet spinnen, dat gaat mijn vrouw doen.
Die kan namelijk niet meer richting sportschool. De lesdagen die zij wil volgen vallen namelijk precies op onze vliegdagen (Dinsdag en Donderdag). Dat kan natuurlijk niet. Goed geregeld dus.
Lekker thuis trainen.
Doe je goed. :thumbsup: :rolling: 8)



Zo, na bijna 12 uur slapen weer helemaal fris (na het douchen dan). :mrgreen: Tsjonge, best gaar na 3 avonden 02:00 uur naar bed en 06:30 uur er weer uit. Zo boodschappen doen, vanmiddag judo-examens van de kids, daarna natuurlijk een cadeautje halen in de stad, vervolgens volproppen bij de McD en dan is de dag weer voorbij. Morgenochtend vroeg op vanwege vadertjesdag, uitgebreid ontbijten en dan *hop* indoor vliegen. Na het indoorvliegen snel naar huis, gezellig even tosti's of zo eten en dan *hop* naar het veld om te vliegen met de Monsun. 8) Beetje ouwedingesten, nog wat ander elektrospul de lucht in werpen en dan is de dag, en daarmee ook ingeveer het weekend, weer voorbij. :evil:
 
Goede morgen modelbouwvrienden.

Ben ook weer wakker,had Antonio gisteravond op visite :-)

Was weer erg gezellig,hij ging om 03.00 vanochtend pas naar huis.

Hij heeft mijn easystar overgenomen,de standaard EZ vond hij al te saai worden :-)

Zijn buurjongen heeft zijn EZ overgenomen,het ziet er naar uit dat de club er weer een nieuw lid bij gaat krijgen.

De ACH begint aardig uit zijn voegen te barsten,we mogen als het zo doorgaat wel eens gaan denken aan een groter clubhuis.

Ik heb wel zin om te gaan vliegen maar die buien zijn wel erg vervelend.

Misschien vanmiddag maar even naar het veld en anders morgen :-)



Posted via Mobile Device
 
En een goedemorgen :mrgreen: Het wordt een mooie dag om te kijken naar:

Red Arrows
Patrouille de France
Eurofighter Typhoon
RAF Hawk.
Patrulla Aguila en F18 Solo Demo;
Turkish Stars (met "oude" Klu NF-5's);
demo-F-16, SAR Seaking
C130 Hercules;
MIG29;
Royal Jordanian Falcons;
voor de 1e maal demoteam Green March met CAP231's en aerobatics met de speciaal geprepareerde kist van Ali Ozturk;
Patty Wagstaff met een Extra 300;
Viper Demo Team met 4 Strikemasters;
demo NH-90 helicopter met testpiloot;
Klu: in gebruik zijnde toestellen, F-16 demoteam met Ralph "Sheik" Aarts, net na de middag de bekende Air Power demo met fly-by,;
Historische vliegtuigen:Hawker Hunters van de op de vliegbasis Leeuwarden gestatineerde Hunter Foundation; Stichting Historische Vlucht KLu met 10 vliegtuigen waaronder de B25 Mitchell, Beechcraft 18 en enkele Harvards;Aviodome: DC2 "Uiver" en mogelijk de Constellation; PBY Catalina;

Hmmm, volgens mij hebben we de halve lijst gemist.... :rolleyes:
Philiams, Nog bedankt voor het rijden, alleen sta je wel veel en lang stil....:mrgreen::rolling:
verder top showtje... :yes:

mijn trainer/coach is naar de KLU dus van lessen komt vandaag ook niet veel terecht. ;) Morgen weer een dag. 8)
Moet nog ff verder gaan met motor inlopen, dus pressent vanaf 13.00. (volgens opgave inlopen 3-4 gallon = 15 liter :shock:, gaan we dus niet doen, maar 2 uurtjer erbij kan dus geen kwaad :-D

En kan ik zomaar een lipo op de ontvanger zetten ?, ik probeer eerst wel een nimh packje om te testen .

daarna mag een ervaren vlieger v/d club me even de lucht in helpen ,daarna zoek ik het wel uit ;)
Nope blijft bij leskrijgen en brevet figuren oefenen.... :yes:
(mag voor jou uitereerd geen probleem zijn) :mrgreen:

@Junkie,

Je kan niet zomaar een lipo op je ontvanger zetten. Hier moet eerst
een spanningregelaar tussen om de 7,4 volt om te zetten naar 4,8 of 6 volt. Je kan prima een NM-Hi pack gebruiken 1700mA~2200mA 4,8 volt. Wel goed laden. ZeeeRRRRR belangrijk.

Verder goede ontvanger Full Range gebruiken en alles aansluiten.
Brandstof inderdaad met een handpompje toevoegen. Dit testen we wel op het veld. Eerst de ontvanger en accu testen en aansluiten.

Suc6

GrTz Jasper
DUS NIET!!!!! 8-O, Ik dacht dat sleur (theorie en bewijs) Niels en ik (praktijk) hebben aangetoond dat 4 x Mihi uiterst gevaarlijk zijn om te vliegen!!!
bij een beetje belasting is de spannning te laag!!, en crash is waarschijnlijk. :yes: alleen 5 cellen bij MI-HI gebruiken!!

thanx

ik heb nu een 5cel nimh pack erop ?
= dus goed!! :yes:
 
Laatst bewerkt:
Jeetje, kijk je ff paar dagen niet....:-|

Bedankt voor de felicitaties allemaal!:D

Ik heb weer ff terug gebladerd maar ik zie alweer hele mooie nieuwe kistjes voorbij komen. Gaat goed zo!
Dat vliegen is besmettelijker als de Mexicaanse griep!
Als iedereen nou ook lid is van de ach is er best wat geld voor een aanbouwtje aan t clubhuis denk ik...:D:cool:
 
ronald; ik heb thuis nog 5 L Q-mix heli C5 ( 5% )staan .
kan ik die gebruiken voor de os 4-stroke ??

zou het druk worden op het veld betreft brandstof vliegers ??

grv junk
 
ronald; ik heb thuis nog 5 L Q-mix heli C5 ( 5% )staan .
kan ik die gebruiken voor de os 4-stroke ??

zou het druk worden op het veld betreft brandstof vliegers ??

grv junk

Voor een 4takt is 5% minimaal benodigd.
uit testen (vanuit onszelf) is gebleken dat beneden de 3% de motor onbetrouwbaar wordt en geen toptoeren meer loopt. tevens is oppakken slecht. Bij 4% waren deze problemen weg, dus 5% is goed.
echter vliegen de meeste 4-takters met 10%.
Bij mijn saito's merk ik geen verschil tussen 5 en 10%
 
Moet nog ff verder gaan met motor inlopen, dus pressent vanaf 13.00. (volgens opgave inlopen 3-4 gallon = 15 liter :shock:, gaan we dus niet doen, maar 2 uurtjer erbij kan dus geen kwaad :-D
Niet present vandaag, zie eerdere post onderaan. voor planning. :? ;)


DUS NIET!!!!! 8-O, Ik dacht dat sleur (theorie en bewijs) Niels en ik (praktijk) hebben aangetoond dat 4 x Mihi uiterst gevaarlijk zijn om te vliegen!!!
bij een beetje belasting is de spannning te laag!!, en crash is waarschijnlijk. :yes: alleen 5 cellen gebruiken!!
Ik zal het verhaaltje eens verder uitwerken en ook meetgegevens/grafieken toevoegen. Bij warmer weer niet zo van belang maar nu de echte die-hards ook in de wintermaanden doorvliegen kleven er wel risico's aan vliegen met 4 cellen.

De 4-cellen theorie komt een beetje van vroeger toen de elektronica allemaal TTL-techniek bevatte. Daarvan was de voedingsspanning 5V (4,6-5,2V) en was 4-cellen een aardige optie maar zelfs toen al marginaal (hoewel veel TTL ook prima functioneert op 3,7V). De huidige CMOS/FET techniek kan veel hogere spanningen verdragen en bij zichzelf respecterende firma's wordt een spanningsstabilisator ingebouwd (zoals bij Spektrum waar de micro-processor op 3,3V staat). De limiet van 9,6V is dus de limiet van de spanningsregelaar die anders te heet gaat worden. Ook wordt een aparte UBEC toegepast, een geschakelde voeding produceert nauwlijks warmte, hooguit storing op laagfrequente ontvangers. Met 2,4GHz heb je daar geen last van.

Nog een nadeel van huis-tuin-en-keuken NiMH is dat ze niet kortstondig veel stroom kunnen leveren. Er zijn nu speciale NiMH's voor fototoestellen, die zijn beter. Of anders de accupacks gebruiken zoals in de autoracerij. Dat hij wel cellen die kortstondig veel kunnen leveren (optrekken van de auto en dan ook nog sturen met een digitale servo). Stevige, snelle en digitale servo's kunnen makkelijk 2A trekken bij volle belasting (dus bijv. hoge snelheid en dan vol de roeren om of van vol up naar vol down). Dat met 2 of 3 servo's en je trekt zo een 5A à 6A. Als je accu niet helemaal vol meer is kan hierdoor de spanning snel inzakken. Tjsa, inderdaad weten Ronald en Niels wat de gevolgen zijn. :cry:
 
Moet nog ff verder gaan met motor inlopen, dus pressent vanaf 13.00.


Nope blijft bij leskrijgen en brevet figuren oefenen.... :yes:
(mag voor jou uitereerd geen probleem zijn) :mrgreen:




= dus goed!! :yes:

ik heb nu een 5cel nimh pack van 1400mah , is dat voldoende betreft mah ?
heb jij zin om straks even te kijken/beoordelen van mijn naamloze brandstof kist ?
wellicht even laten lopen , dan ben ik al blij:p
misschien even de lucht in indien mogelijk ,ik heb alles compleet om hem vliegend te krijgen .

en ja , ik wil dit toch serieus aanpakken en zeeeer braaf oefenen ,en geen geen gekke piepschuim fratsen uithalen .

als deze kist de grond in gaat ,voelt dat iets anders dan een funjet crash :rolleyes: ( al is deze kist nog goedkoper dan een complete funjet )

wellicht tot straks
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu een 5cel nimh pack van 1400mah , is dat voldoende betreft mah ?
heb jij zin om straks even te kijken/beoordelen van mijn naamloze brandstof kist ?
wellicht even laten lopen , dan ben ik al blij:p
misschien even de lucht in indien mogelijk ,ik heb alles compleet om hem vliegend te krijgen .

en ja , ik wil dit toch serieus aanpakken en zeeeer braaf oefenen ,en geen geen gekke piepschuim fratsen uithalen .

als deze kist de grond in gaat ,voelt dat iets anders dan een funjet crash :rolleyes:

wellicht tot straks
OMGWTFBBQ!!! 8O Is dit wel de junkie die wij kennen? :hammer: :mrgreen: :lol: ;)

Heb je dat pakketje (vast van je Savage/Savage-achtige ;)) al een paar keer geladen en stevig ontladen? Als ze langere tijd liggen dan zijn ze wel vol maar ook heel snel weer leeg. Dat nog even dubbel checken. Lullig als je net na het opstijgen en 2 rolls spanningsloos bent (is ook echt in een keer leeg!!!!). Een gewaarschuwd mens.... :teacher:
 
Zelf zou ik voor een lipo gaan met een volt limiter er tussen, heb ik ook in de Climato :thumbsup: vind ik toch het meest betrouwbare.
Ik ben ook bang geworden voor nimh's in vliegtuigen 8O
 
Als we dan toch bezig zijn:

deze:
digi-switch.jpg
meteen met digitale schakelaar...

Digiswitch​
(electronic switch with 5.9V voltage regulation)
49,00 €​
49,00 €​
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top