t'is geen "Bae Hawk" geworden maar iets anders.....

Wat een lelijk ding... die mach 1 :( We zoeken een mooie kist ;) De MB339 heeft een neus en cockpit wat op de hawk lijkt. Beiden zijn erg mooi. Het moet ook geen goed vliegende jet zijn die leuk lijkt maar een mooie jet die goed vliegt. En ja, daar zit verschil in ;)
nou smaken kunnen verschillen :-).
 
Laatst bewerkt:
het is mooi hier in dit draadje dat bijna elke kist "theoretissh" binnen word gevlogen.
klinkt allemaal geweldig , kan me er alleen maar weinig bij voorstellen.
maar weinig die over daadwerkelijke vliegervaring kunnen meevertellen...

de mach 1 is een prachtige kist , deze word nog wat aangepast in de cockpit regio waardoor hij wat meer slanker word.
ik denk dat dit de opvolger in verkopen zoals de boomerang word.
er komen 2 typen landing gestellen voor.
de "Budget" pro-lynx en de "pro" emcotec singe of dubbel met pro lynx onderstel.

en een ander word door middel van een uitneembare en vervangbare "flexplates" uitgevoerd.
het fijne was dat ik vanaf de oervorm betrokken ben geweest bij de keuze van het landingsgestel..
daardoor denk ik dat het een heel leuk projectje word.
 
@Sandor,
Heb heel wat research achter de kiezen en volgens mij heb je in het verleden toch ook een skymaster hawk gehad.
Je beschreef hem toen als " fly's absolutely trouble free"

Wat heeft je achterna van gedacht doen veranderen dan?Is er iets mee gebeurd?

Mvg,
Luc
 
Wat mij een beetje zorgen baart is de landing van ali in dit filmpje : http://www.jetsrc.com/videos/ali_t45.wmv Ali is toch een erg ervaren vlieger en als hij hem al zo op de grond moet zetten dan zie ik me daar nog een hoop problemen mee krijgen om langzaam binnen te komen op een kort veld. De MB339, ook al is hij een stuk groter, komt toch heerlijk rustig en stabiel binnen zetten. De hawk gooit heel erg zijn vleugel naar links. Je ziet vol rechts correctie op het moment van touchdown.
 
@Sandor,
Heb heel wat research achter de kiezen en volgens mij heb je in het verleden toch ook een skymaster hawk gehad.
Je beschreef hem toen als " fly's absolutely trouble free"

Wat heeft je achterna van gedacht doen veranderen dan?Is er iets mee gebeurd?

Mvg,
Luc

de eerste hawks waren zeer licht.
de tweede gen versies waren gemiddeld 2 kilo zwaarder..
 
filmpje

@Herman.

Even dat flimpje van Ali bekeken en eigenlijk zie ik dat die skymaster hawk gewoon goed vliegt, ook in het langzame bereik, dat rollen tijdens de landing bevestigd alleen maar dat ie deze kist zonder giro's vliegt, en een beetje correctie verreist.
Wie weet is dit de eerste vlucht die Ali met deze kist maakt, is dan een beetje afstasten hoe die landt.
Mooie kist die hawk en vliegt eigenlijk voor een schaalmodel best wel goed en doet alles wat ie moet doen.
Zo'n schaalmodel kun je nooit vergelijken met whatever voor trainer, een trainer vergeeft je, een schaalmodel iets minder.

Ger.
 
@Herman.

Even dat flimpje van Ali bekeken en eigenlijk zie ik dat die skymaster hawk gewoon goed vliegt, ook in het langzame bereik, dat rollen tijdens de landing bevestigd alleen maar dat ie deze kist zonder giro's vliegt, en een beetje correctie verreist.
Wie weet is dit de eerste vlucht die Ali met deze kist maakt, is dan een beetje afstasten hoe die landt.
Mooie kist die hawk en vliegt eigenlijk voor een schaalmodel best wel goed en doet alles wat ie moet doen.
Zo'n schaalmodel kun je nooit vergelijken met whatever voor trainer, een trainer vergeeft je, een schaalmodel iets minder.

Ger.
Hij vliegt hem ook tegen de stall-limiet, kijk eens op welke korte afstand hij stilstaat. Een Flash heeft dat wegrollen bij de landing ook, als je hem doodtrekt.
 
Hij valt ook niet compleet weg en dood maar hangt mooi met de neus omhoog. Wegdraaien doet mijn trainer ook maar bij veel lagere snelheden. Ali vliegt met zoveel toestellen en heeft met de hawk ook al vaker gevlogen dacht ik.

toch is 2 kg meer bij de nieuwere modellen erg jammer. Hebben ze hem steviger gemaakt of zijn ze gewoon minder netjes gaan bouwen?
 
hey Henk,

Ik kwam ze toevallig tegen. Ik heb nog nooit een 'kleine Hawk' goed zien vliegen :(
Alleen dat grote, en voor de meeste onbetaalbare spul, vliegt heel goed.
De nieuwe composite arf Hawk heb ik nog niet zien vliegen, wellicht is die wel goed. Sandor heeft de tweede bijna af hoorde ik :)

Op Pampa zal hij hem vast demonstreren.

Gr. Roland
 
Laatst bewerkt:
hey Henk,

Ik kwam ze toevallig tegen. Ik heb nog nooit een 'kleine Hawk' goed zien vliegen :(
Alleen dat grote, en voor de meeste onbetaalbare spul, vliegt heel goed.
De nieuwe composite arf Hawk heb ik nog zien vliegen, wellicht is die wel goed. Sandor heeft de tweede bijna af hoorde ik :)

Op Pampa zal hij hem vast demonstreren.

Gr. Roland

de 2e hawk hangt al weer een week in het rek ,wachten op een goed weekend.
heb vorig weekend een en ander aanschouwd maar wil wel echt wachten op een goede conditie om te vliegen.
zal weer dit weekend proberen.
 
de 2e hawk hangt al weer een week in het rek ,wachten op een goed weekend.
heb vorig weekend een en ander aanschouwd maar wil wel echt wachten op een goede conditie om te vliegen.
zal weer dit weekend proberen.

Sandor,
gefeliciteerd met de maiden.
Kist zag er geweldig uit!De vlucht trouwens ook.Het lijkt me dat deze Hawk zeer langzaam kan zonder uitbreekneigingen te hebben.
Ik laat je eerdaags weten wat ik ga doen ivm je aanbod.

Mvg,
Luc
 
Sandor,
gefeliciteerd met de maiden.
Kist zag er geweldig uit!De vlucht trouwens ook.Het lijkt me dat deze Hawk zeer langzaam kan zonder uitbreekneigingen te hebben.
Ik laat je eerdaags weten wat ik ga doen ivm je aanbod.

Mvg,
Luc

ja dank je , ben net klaar met de fixatie van de deuren.
dit ziet er ook helemaal niet Slecht uit , maar wel geen probleem meer..
zwaartepunt moet nog iets naar achteren , de lijn van de turbine is bijgesteld.
en zal de mode van de deuen veranderen zodat als de retracts uit zijn de deuren ook dicht gaan. zal de vliegeigenschappen veel deugd doen
 
ja dank je , ben net klaar met de fixatie van de deuren.
dit ziet er ook helemaal niet Slecht uit , maar wel geen probleem meer..
zwaartepunt moet nog iets naar achteren , de lijn van de turbine is bijgesteld.
en zal de mode van de deuen veranderen zodat als de retracts uit zijn de deuren ook dicht gaan. zal de vliegeigenschappen veel deugd doen
ik ben benieuwd naar hoe ie figuren vliegt en z'n reactie op de rudder-input..
 
Er is zonet een inschrijving binnen gekomen voor de Jets over Pampa en jawel: JP Zardini schrijft zich in met 3 Hawks (Skygate, Airworld en C-arf). Heeft zeker dit draadje gelezen

Nog een reden dus om naar onze meeting te komen op 25 en 26 juli.

Groeten,

Koen sr
 
Back
Top