Jet brevet

Vanmiddag heeft Peter Coers op de vliegbasis Leeuwarden zijn jetbrevet gehaald: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!! Het was een lust voor het oog hoe de f-16 door alle figuren ging. Groeten Andre.
 
Vanmiddag heeft Peter Coers op de vliegbasis Leeuwarden zijn jetbrevet gehaald: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!! Het was een lust voor het oog hoe de f-16 door alle figuren ging. Groeten Andre.

Hoi Andre, bedankt voor het compliment! :proost: Jij de volgende?

Groetjes, Peter
 
Hee Peter,

ook van deze zijde van harte gefeliciteerd.

Moet ook nog eens een keer voor m`n jetbrevet opgaan, zou geen probleem moeten opleveren het moet alleen nog steeds ëven"gebeuren ;-)

Grt,
Berto.
 
brefet

Peter,

:banana:Gefiliciteerd met je jet brefet, eindlijk deze formaliteit ook afgehandeld. Ik snap nog steeds niet het nut ervan. Iemand die niet kan vliegen gaat in mijn ogen zeker niet met een peperdure jet vliegen. En laatst hoorde ik dat je voor het vliegen van demo's het brefet niet eens nodig hebt.

Maar goed dit ter zijde het is natuurlijk fantastisch dat je het hebt.

Gert-Jan
 
Tja, ik zie het nu er ook niet van in.

Wat moet je eigenlijk vliegen voor figuren om je brevet te halen? Of is hem netjes voorvliegen en heel aan de grond zetten voldoende?
 
Het nut ervan is soms niet helemaal duidelijk en het enige nut is momenteel dat het voor het gastvliegen makkelijker wordt (allen zal dat met jets minder gebeuren).

Verder zal het weinig extra toevoegen, net als het brandstof brevet.
Ikzelf ben ook in het bezit van instructie en examinator aantekening, zou wel leuk zijn om dat ook voor het jetbrevet erbij te hebben.

Maar verder staat het leuk op de bar in de kroeg ;-)
 
Ja, dat stelt weinig voor inderdaad....... alleen die looping gaat nog lastig worden met een underpowerde formost :) Noodlanding daarintegen is weer een eitje......
 
Tja, ik zie het nu er ook niet van in.

Wat moet je eigenlijk vliegen voor figuren om je brevet te halen? Of is hem netjes voorvliegen en heel aan de grond zetten voldoende?

Toch een beetje gek. Je ziet het nut van een brevet niet in, maar je weet niet wat het wat het inhoudt.
 
Nee omdat een jet niet anders is dan een normale kist. Wat is het verschil tussen een jet en een motor kist van gelijk gewicht? De motor kist kan veel lastiger te vliegen zijn dan de jet.

Ik heb een delta die dezelfde snelheid haalt als een jet en net zo lastig te vliegen is (of lastiger misschien). Daarvoor heb ik dan geen apart brevet nodig maar voor een jet wel? Zolang er geen zaken in staan zoals brand preventie en je kist van het publiek af crashen edg heeft het geen enkel nu.

Zo is een motor brevet voldoende en voegt een jet brevet, wat je ook doet, niet veel toe.
 
Dan ligt het anders.

Je ziet het nut van een brevet wel in, maar niet een apart brevet voor turbine aangedreven modellen. Dat heb je een medestander, ik zie dat nut ook niet in.

Als je de turbine in een jet vervangt door een elektroturbine, dan mag je het toestel met een motorbrevet vliegen. Het toestel vliegt daardoor niet anders.

Als het om zaken als brandpreventie gaat, is dat ook van toepassing op benzinemotoren.
Voor het publiek maakt het echt niet uit of het bij een ernstig ongeluk zou worden geraakt door een jet of een ander model. Het blijft rampzalig.

De grootte of vliegsnelheid is in geen enkel brevet een belemmering. Waarom dan een jet-brevet.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top