Het grote Lama V3 en V4 topic

  • Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Ik heb de mijne uit Amerika :rolleyes:

Als je zelf je Xtreme heli bouwt, ben je (lijkt het) in eerste instanstie duurder uit, omdat de gewone lama goedkoper is, maar je hoeft minder snel blades etc etc te kopen
 
Nee nee nee wacht! Ik bedoelde niet en de heli, en de upgrades! Ik doelde op een losse baseplat + electronica, en dan alles Xtreme kopen! Dus alles los! En dan is het een soort supersimpele bouwdoos

Wie zegt dat hij een volle xtreme lama wil direct? Laat hem zelf zijn keus maken !

ik zie dat je bij esky.nl geen staart upgrade kunt bestellen dat is nu weer jammer:(
ZUCHT
http://www.eskyshop.nl/prod/flexibele-staart-v3-geel

EDIT:
Een losse chassis en en electronica zonder zender, wel 4-in-1 is 260 euro, ik heb mischien 150 euro aan mn lama uitgegeven maar hij is nog steeds heel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, nou ik denk dat ik genoeg heb geholpen en dat het wel gaat lukken. Succes nog verder ;)

EDIT: Hij wilde een Lama v4, dat is een staart voor een V3, of ligt dat aan mij
 
Laatst bewerkt:
hey geen ruzie maken he hier dat is niet de bedoeling :confused:

ik wou idd de lama v4 en die staart is van v3 dus dat gaat niet passen denk ik :?

maar ik kom er wel uit bedankt voor jullie reacties boys;)

heb nog een vraagje hoeveel accu hebben jullie erbij??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 accu's, als het laden 1,5 uur duurt ongeveer, dan kan je opladen vliegen, dan andere laden en even later ook vliegen.

Kan je lekker oefenen.
 
Ik heb 2 accu's, als het laden 1,5 uur duurt ongeveer, dan kan je opladen vliegen, dan andere laden en even later ook vliegen.

Kan je lekker oefenen.

ja dat is moeite waard;) dan neem ik ook twee accu,s:p

en heb nog een vraag heb begrepen dat je met de rechter knuppel ophoog en omlaag moet dat is erg wennen lijkt mij

en ik begreep dat v4 verbeterd was ten opzichte van v3 maar wat is dan verbeterd??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gas (omhoog - omlaag) op links, dat is Mode 2 als ik me niet vergis. Dat is standaard als je in Europa koopt geloof ik.

Euh ja verbeteringen: De baseplate is anders van vorm, zal wel z'n reden hebben. De grootste verandering is de buitenkant, smal en strak (v4) ipv stijlvol ronde cabine (v3) Nadeel: Servo armpjes zijn korter = minder grote uitslagen, minder hard vooruit achteruit links rechts.

Als je iets uitknipt in die body (heb ik ook :rolleyes:) kan je die niet afgeknipte servoarmpjes gewoon kopen.

Daarom had MixIt het ook over de v3 denk ik. Maarja verder is v4 goed. Electronica is ook iets verfijnd geloof ik, details : :confused:
 
zo...je kijkt een dagje niet en hup, tis bijna ruzie hier......
Laten we het aub fatsoenlijk houden. We bedoelen het met z'n alle goed dus probeer even goed te lezen voor je een antwoord geeft.....

@offroad-racer:
Het ligt een beetje aan welke knuppelseting je gebruikt. Ik vlieg in MODE 2 en dat is in het geval van een LAMA motortoerental (hoogte) en staart op de linker knuppel. De swashplate bedien je dan volledig met je rechter knuppel.
 
zo...je kijkt een dagje niet en hup, tis bijna ruzie hier......
Laten we het aub fatsoenlijk houden. We bedoelen het met z'n alle goed dus probeer even goed te lezen voor je een antwoord geeft.....

@offroad-racer:
Het ligt een beetje aan welke knuppelseting je gebruikt. Ik vlieg in MODE 2 en dat is in het geval van een LAMA motortoerental (hoogte) en staart op de linker knuppel. De swashplate bedien je dan volledig met je rechter knuppel.

oke dan heb ik het wel goed gelezen zal wel wennen zijn dan

ik heb al een tijdje een picooz, en daar heb je de hoogte op de linkerknuppel. maarja je kan een picooz en de lama v4 niet vergelijken natuurlijk ;) het zal wel wennen denk ik en veel oefenen:mrgreen:
 
Picooz is NIET te vergelijken inderdaad.
let even goed op welke stick setting je gaat gebruiken, eenmaal gewend aan mode 2 zal het in de toekomst heel erg lastig zijn om naar een ander setting te over te schakelen..

suc6
Ferdy
 
Picooz is NIET te vergelijken inderdaad.
let even goed op welke stick setting je gaat gebruiken, eenmaal gewend aan mode 2 zal het in de toekomst heel erg lastig zijn om naar een ander setting te over te schakelen..

suc6
Ferdy

heb begrepen dat de meeste zenders mode 2 zijn standaard klopt dat????
 
Dat ligt er aan, ik geloof dat Asia en Europe Mode 2 standard hebben en USA Mode 1, maarja, ik neem gewoon wat ik zelf wil, maar let ook op evt. hulp die ik wil krijgen. Dan moet de leraaar/ instruceur :teacher: wennen aan die Mode, maar Mode 2 is over het algemeen hier standaard.
 
Dat ligt er aan, ik geloof dat Asia en Europe Mode 2 standard hebben en USA Mode 1, maarja, ik neem gewoon wat ik zelf wil, maar let ook op evt. hulp die ik wil krijgen. Dan moet de leraaar/ instruceur :teacher: wennen aan die Mode, maar Mode 2 is over het algemeen hier standaard.

Oke thanks jasper;)

En kan je de Gashendel halverwege loslaten en blijft die dan in die positie staan. Of gaat die automatich terug als hem loslaat??

Dat lijkt me wel erg makkelijk of heb ik dat mis?
 
Laatst bewerkt:
gashendel heeft een ratel en geen veer.... ja dat kan dus :)

Oke thanks :) krijg er al steeds meer zin in om deze te kopen:p

wat is eigelijk nog het verschil tussen 2,4g zender en een standaard zender??? met de standaard zender kun je toch ook alle kanten op ,vooruit en achteruit links en rechts
 
Laatst bewerkt:
Het verschil is de frequentie. 40 mhz heeft maar enkele veel gebruikte kanalen. Meer kans op storing. 2,4g heeft een (haast) uniek kanaal. Kans op storing is minimaal.

40mhz voldoet ook prima, maar die 2 tientjes zijn een goede investering.
 
Back
Top